Automatisch de kofferklep openen

Wilko

Senior Member
MoZe: ik heb de krimpkous bewust *niet* zoveel gekrompen dat hij strak om de veer zit, maar alleen maar de beide uiteinden zodat hij met die stukjes wel om de stang van de gasveer blijft hangen. Zo hoeft de krimpkous niet bij elke veerbeweging helemaal strak met elk stukje spiraal van de veer mee in te veren, maar blijft relatief los om de veer zitten.

cilo

Nieuw lid
Ik had ze "vast" zitten dmv wat zwarte tape rond de stang van de gasveer te draaien en daar de veren overheen te schuiven (zodat ze netaan op hun plek bleven zitten) vond het niet hinderlijk dat de veren groen zijn en had dus geen krimpkousjes gebruikt.
overigens geen problemen gehad met drukverlies van de gasveren (klep ging altijd netjes open).

grtz, Louis

MoZe

Lid
Wilko: goed idee, die ga ik onthouden.

Louis: Het kan schelen dat het behoorlijk koud is vandaag. 's Zomers gaat hij meestal wat harder open (warmer = meer druk). Van welk jaar is jouw Octavia?

barretje

Senior Member
@MoZe

Ik had in het begin ook last van veren die te slap waren, ik heb toen nieuwe besteld voor een seat Exeo en die deden het prima!

Ik heb ze bij winparts besteld :
[h=3]0126856. Gasdrukveer[/h]
Moet je maar even kijken!

MoZe

Lid
Thx barretje, dat is inderdaad ook mijn plan B. Maar voorlopig is dit al een hele verbetering.

Dit zal ook op ce S2C werken, je hebt alleen andere veren nodig! Ikzelf heb in mijn enthousiasme 2 setjes veren voor de O2 besteld. Past alleen niet op de S2C, ze zijn te lang. Zal nu nieuwe, kortere veren bestellen. De 2 setjes voor de O2 (ST11540) heb ik dus over. Iemand interesse? --> via PM

motomarz

Senior Member
Hm, de gasveer losmaken van de achterklep lukt prima,
maar hoe krijg je de "kop" er vervolgens van af om de "hulpveer" om de stang te schuiven?

de100kb

Nieuw lid
Inderdaad dus beschermende doek om de stang heen en daar voorzichtig een tang op dan kan je met de andere hand de kop voorzichtig losdraaiend er af trekken.

EdK

Forumguru
klopt dat je inderdaad de stang moet klemmen in bankschroef maar met bv een beschermende doek
En omdat de stang soms van een RVS kan zijn en de kop van Aluminium wil dit nog wel eens op elkaar invreten met gevolg dat dit moeilijk loskomt.
Dan kan het dus raadzaam zijn om de kop even met een Fohn ( elektrische verfstripper) te verwarmen ( met beleid ) waardoor de kop makelijker verwijderbaar is !
Kijk uit dat alles wat je verwarmt vaak niet meer met blote handen is vast te pakken zonder blaren in den vingers te verkrijgen !
Succes met demonteren en monteren

Blackokkie2

Forumguru
Wie gebruikt dit nu al langere tijd en is nog steeds tevreden?(geen schade goed werkend en met standaard gasveren of met de Exeo exemplaren)

Groeten Mark.

Zwapp

Forumguru
gebruik het nu zon drie kwart jaar en nog steeds zeer tevreden. geen klachten, heb de veren in combinatie met de exeo zuigers...

D

Deleted member 6398

Gebruik het nou ook al bijna een jaar, geen klachten, alleen aan nieuwe gasveren toe, maar die waren al niet heel goed meer.

Wilko

Senior Member
Onze O2 heeft sinds eind juli 2012 extra veren gemonteerd. Die werken nog prima, en is alleen een beetje roest aan een van die veren, waar ik met de hondenkooi tegen het krimpkousje heb gestoten en er (zout?) water bij de veer is gekomen. Het werkt echter nog steeds prima.

Bovenaan Onderaan