Auxiliary heating

adee

Senior Member
@Corné de Kluijver Mee eens. Ik dacht alleen dat er misschien sinds 1997 een aantal veranderingen/verbeteringen waren aangebracht aangezien lang stationair draaiende motoren steeds meer voorkwamen gezien de toegenomen filedruk.:pieker:
 

Canon-Eye

Forumguru
Hij moet alleen voor je daadwerkelijk wegrijdt wel nèt zo warm zijn dat je net schoongekrabde voorruit niet meer acuut dichtvriest, want anders valt er tamelijk weinig te zien - en dus te rijden.
Dus "starten en meteen wegrijden" (zoals vaak wordt aanbevolen) is er doorgaans toch niet bij...:)
 

Canon-Eye

Forumguru
lang stationair draaiende motoren steeds meer voorkwamen gezien de toegenomen filedruk.
Da's vooral slecht voor het milieu - als de motor eenmaal warm is kan-ie veel beter tegen dat stationair draaien dan als hij nog koud is.
 

CDK

Forumguru
Dat klopt idd @Canon-Eye, bij mij is het starten krabben en wegrijden, niet starten en 15 minuten later gaan kijken of ik al door het raam kan gluren :nono:
 

Canon-Eye

Forumguru
Zo doe ik het ook: alle ruiten helemaal schoon, met de voorruit als laatste.
Dat kan nu eenmaal niet anders (die beuken hier in de straat zijn behoorlijk dik...) :jaja:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
ik krab niet op mijn ruiten hoor.. :nailbiting:


...



...


maar gebruik dit:

thumb2_90614.jpg



ohja

commentaar over dat dit slecht zou zijn voor mijn rubbers, kom er maar in! :maakmegek:
 

andrehj

Forumguru
die kachel loopt ook op brandstof tenminste bij diesels wel, weet niet hoe het bij de benzinevarianten is,
Bij benzinemotoren loopt de standverwarming ook gewoon op benzine.
Als het trouwens om het ontdooien van de voorruit gaat is vooruitverwarming een goedkoper alternatief voor standverwarming. Helaas was het op mijn S2 niet tezamen met standverwarming leverbaar, zodat ik uiteindelijk toch maar voor de voorruitverwarming had gekozen.
 
Hier een S2 met fabriek-af standverwarming. Werkt prima. Afstandsbediening werkt erg ver. Sturing van kleppen verloopt ook automatisch, het is dus steeds warm in de auto als je voldoende lang wacht uiteraard.
Ook komt in de winter de motor veel sneller op temperatuur. Bij minder dan 5°C springt hij automatisch op zodat de motor sneller warm is. Indertijd een optie van net geen 1000€.
 

blokart

Senior Member
Hier een O³ RS met fabrieks voorruitverwarming en standkachel, staat nu elke ochtend aan, interieur en motor gezellig warm (stookt op tot ongeveer 50°C, voorruit mooi vrij, lekker veilig vertrekken want auto slaapt buiten. Geen goedkope maar in dit klimaat must have optie indien geen vrije garage, de vrouw haar auto slaapt binnen. Tijdens warme dagen kan het systeem ook ventileren.
Afstandsbediening gaat idd heel ver zeker 300 meter.
 
Bovenaan Onderaan