martijn v o
Forumguru
Het is zelfs andersom. Als je de standkachel niet aan hebt en is het is koud, gaat ie zelf aan.
Het is zelfs andersom. Als je de standkachel niet aan hebt en is het is koud, gaat ie zelf aan.
Dat doet de mijne niet. Gaat alleen aan als de wegrijtijd geprogrammeerd is, via de afstandsbediening of rechtstreeks via het knopje op het dashboard.
Ik gebruik 'm 'smorgens met de timer(HTM) en als ik dan wat vroeger wegrijd dan gepland draait 'ie nog even mee, geen probleem. Als ik 'smiddags uit mijn werk bij de auto kom en het is erg koud laat ik de kachel zelfs bewust de eerste tien minuten van de rit meelopen (zonder voorverwarmen) om de auto sneller warm te krijgen. Niet iets om je zorgen over te maken volgens mijOverigens, nu ik mij toch onder de ervaringsdeskundigen bevind, vraag ik mij af of het schadelijk zou zijn om de Webasto onder het rijden aan te hebben. Het overkomt mij wel eens dat ik vergeet de standkachel aan te zetten en de standkachel zou ook onder het rijden de koelvloeistof op temperatuur kunnen brengen. Zijn er redenen om dat niet te doen?
In de kachel zelf zit ook een aanjager, voor de verbranding. Die heeft niets met je binnenlucht te maken. De ventilator binnen gaat pas aan als het koelwater een bepaalde temperatuur heeft bereikt.Soms gaat de interieurventilator binnen in de auto niet blazen, er is dan geen zuchtje lucht in de auto te bekennen. Buiten de auto buldert er zo te horen wel een ventilator.
Ik gooi de temperatuur op HI en zet de knop voorruitontwaseming aan voordat ik de auto uit zet, dan gaat de lucht op de ruit en de blower vol aan, daar doe ik verder niets aan.Volgens de gebruiksaanwijzing is het afdoende om de temp op HI te zetten, en de uitstroom op ruit. Doen jullie soms nog iets aanvullends (zoals de ventilator handmatig op hoog zetten, ruitontwaseming aan?), dat niet op het instructieblad staat vermeld?
Ik heb climate control en moet ook de cc instellen op "MAX" en de temperatuur op "zo hoog mogelijk".
Ik gooi de temperatuur op HI en zet de knop voorruitontwaseming aan voordat ik de auto uit zet, dan gaat de lucht op de ruit en de blower vol aan, daar doe ik verder niets aan.
OEM standkachels in Octavia's, daar mogen wij in Nederland alleen van dromen, de importeur ziet er helaas geen brood in. Volvo adverteert er sinds kort mee dus ik hoop/verwacht dat dat wel gaat veranderen. Tot die tijd zullen we genoegen moeten nemen met inbouw achteraf en wat extra handelingen.Bij mijn oem standkachel stel ik niets in en mijn ruiten zijn tot nu altijd vrij bij vertrek.