Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
eerst prijs je een topic vol de Sub van je de hemel in en nu wordt de opvolger ineens een dikke middelvinger SUV... :fool:

Dat was uiteraard met sarcastischte ondertoon.

Vraag mij dan wel af, als ze de uitlijning nu niet goed krijgen op een laag standje, staan nu wel goed dmv hoger zetten maar als jij de wagen na keuring terug lager zet, krijg je de uitlijning toch weer niet goed?

Ja dat vroeg ik me ook af. En neen idd, als nu alles gezegd en gedaan is heeft het me bijna net zoveel gekost. En een hoop stress en gedoe extra. Neen mijn vrouw blijft er kalm onder gelukkig, ik waardeer haar kalmte en steun want ikzelf was zo aan het koken dat ik onderweg naar huis er mottig van werd.
 

s-line

Forumguru
Heel appart ik kreeg mijne prima uitgelijnd op een ingekorte AP schroefset….
Maar een beetje knap uitlijnen is wel een kunst
 

Kanerr

Forumguru
Maat, relax. Denk aan je hart en je welzijn. Wijzigingen uitvoeren aan een auto kan altijd tegenzitten. Maargoed, ik heb ook vaak laag gereden en nooit wat problemen gehad met uitlijnen. Wel is het zo dat hoe lager je gaat hoe meer camber je krijgt. Maar zo is het geometrie van het onderstel.
Maar verlagen voor de deur gaat gemakkelijk hoor, ik doe het altijd met een schaarkrikje (widowjack) en een assteun. een goede precieze meter bij pakken en lekker omlaag schroeven :) Dat is heel het idee van een schroefset he, je kan hem zo hoog en laag doen als je wilt. Vergeet alleen niet dat aangezien het om een nieuwe set gaat, hij nog altijd wat zal nazakken. Het is dus eigenlijk juist goed dat hij niet op gewenste hoogte staat. Zal nog nazakken.

Gocca attesten zal je gemakkelijk aan raken, AP is daar goed in.
 

leon-cupra

Forumguru
Maar een beetje knap uitlijnen is wel een kunst
Crauwels is een bedrijfje met een zaakvoerder gepassioneerd door wagens en optische tuning. Heeft het verlagen in BE zowat op de kaart gezet. Heeft genoeg ervaring en expertise om zoiets uit te voeren.

Jefrey zegt wel “lukt niet binnen de keuringmarges.” Mss zijn ze gewoon in Be een stuk strenger dan in NL
 

s-line

Forumguru
Maar dan blijf ik het appart vinden dat mijne gewoon goed te krijgen was! En ik weet dat crauwels in België een gerenommeerd bedrijf is, daarom vind ik het vreemd dat het ze niet lukt. Zeker omdat ze wel lagere auto’s hebben gehad in het verleden
 

brepus13

Forumguru
Soms pakt een buitenkansje goed uit en soms wat minder. Zelfs als je nu op de oude rijhoogte staat (van de Eibach) zal de wegligging toch beter zijn gok ik zo.

you win Some you lose Some.
 

CDK

Forumguru
Heel appart ik kreeg mijne prima uitgelijnd op een ingekorte AP schroefset….
Maar een beetje knap uitlijnen is wel een kunst

Hij is ook prima uit te lijnen, alleen niet zoals een Superb van dit type voor de BELGISCHE keuring uitgelijnd zou moeten zijn.
 

JeSko

Forumguru
Thanx @Kanerr !

@s-line & @leon-cupra

Ja is inderdaad prima af te stellen maar niet voor de keuring, die doen moeilijk over camber en gaan dan zeuren dat de boel meer naar binnen moet (ofzoiets), in lekentaal, de vrouw achter de balie had er bizar veel kennis van, en wist me exact te vertellen waarom de keuring hem op hun ideale stand na verlaging niet ging goedkeuren, maar ik ben een leek dusja, niet makkelijk neer te zetten hier in mijn woorden.
 

JeSko

Forumguru
@brepus13

Ja rijd zowiezo beter! Geen kloppen op de dempers en stuurt scherper, al gaf de zaakvoerster aan dat dat na verlaging en geometrie naar die verlaging nog veel beter ging zijn.
 

JeSko

Forumguru
Heb jezelf niet goed opgelet bij aanschaf van de set. Is heel simpel om te controleren

Als je contact opneemt met een specialist in verlagingen, vraagt of deze set past, en daarbij alle benodigde papieren naar hem mailt, en die specialist zegt ja dat past 100%, ja dan denk ik als leek, die kenner zal het wel weten. Blijkbaar moet je met auto's in alles achterdocht hebben. Vind dit dus niet echt mijn fout, maargoed. Mss moet ik me er nog meer in verdiepen.
 

JPs_OC2

Forumguru
Blijkbaar moet je met auto's in alles achterdocht hebben.
Vertrouwen is goed, controle is beter. Iedere autogek overkomt dit soort voorvallen. We gaan er als een gek voor en komen er dan soms achteraf achter dat het niet helemaal, of helemaal niet, klopt/past/werkt/whatever.
"Poep gebeurd" oftewel Shit happens ;)

Gloort er ondanks al het geharrewar toch enige tevredenheid of is het daar nog te vroeg voor? ;)
Het rijdt beter en gaat in de zeer nabije toekomst alleen nog maar beter rijden...:D
 

JeSko

Forumguru
Denk dat @s-line er meer van kent dan menig "specialist", en daardoor zullen ze hem niet snel liggen hebben, en zo'n verkopers hebben dat natuurlijk rap door, van oeps... Die kent er blijkbaar wat van.

Jazeker @JPs_OC2 , want het rijd qua demping en comfort gewoon beter dan Eibach op standaard schokbrekers, dat geeft bij oneffenheden een naar gevoel, waaruit echt wel blijkt dat communicatie tussen oem dempers en Eibach veren niet perfect is - harde opstoten, hard omhoogkomen na inveren etc. Nu niks last van.

Thanx @Kanerr heel sympathiek, maatje van me heeft het ook al aangeboden, die kent er wel wat van en gaat het al samen bekijken met me. Eerst maar ens zien dat alle papierwerken in orde komen. --'
 

JeSko

Forumguru
Twee vraagjes aan de kenners,

1 - Moet ik ook telkens de wagen laten uitlijnen als ik van laag naar keuringsstand en terug ga?

2 - En wat met de Xenon lampen? Ik heb er met afs en deze stellen zichzelf in, maar geld dat ook wanneer de auto verlaagd is? Met de Eibachs was dat geen probleem, maar nu misschien wel?
 

eriktv

Forumguru
En 3 je overige lampen: neem aan dat bijv. je mistlampen ook veel minder ver schijnen en dat kun je bij slechte omstandigheden missen.

En: komt goed Jef, de aanhouder wint. Respect voor al je inspanningen :troost:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan