Status
Niet open voor verdere reacties.

s-line

Forumguru
Zou had mijn zoon laatst ook zoiets, hij wilde nieuwe type achterlichten in zijn 595Abarth. Dus hij had op marktplaats een setje gevonden die al was aangepast kwa verlichting etc voor het “oude type 500” helemaal naar Groningen gereden op zondag middag, komt hij trots thuis met de lampen en ik kijk er naar en zeg tegen hem die passen niet in een cabrio….. die zijn voor een gewone 500!:lezen: Dus hij boos en verdrietig… maar gelukkig heeft hij een hele handige papa die zijn verkeerde lichtjes toch maar mooi passend heeft gemaakt!:tegek:;)
 

Bijlagen

  • 5325A4F4-1024-43E1-90BB-AE58A48589C3.jpeg
    5325A4F4-1024-43E1-90BB-AE58A48589C3.jpeg
    136,2 KB · Weergaven: 49
  • 26BC30B4-DF07-4CF5-BDA5-E36503D7FB9A.jpeg
    26BC30B4-DF07-4CF5-BDA5-E36503D7FB9A.jpeg
    152,3 KB · Weergaven: 49

JeSko

Forumguru
Thanx Leon duidelijk, uitlijnen dus telkens, maar goed, als ik hem nu laat uitlijnen na verlaging, en ik draai hem nadien 1 dag omhoog voor de keuring, moet ik hem toch niet opnieuw laten uitlijnen voor de keuring? Mijn kameraad zegt ook van niet, op de keuring zien ze dat namelijk niet, enkel als er sprake is van buitensporige bandenslijtage met de jaren. Dus hoef ik hem eigenlijk maar 1 keer per keer keuring te laten uitlijnen, en dat is telkens nadat ik hem terug laat zakken.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Tees

Donateur
Ik zou denken dat t zelfs helemaal niet nodig is als je m omhoog zet, naar de keuring rijdt, en daarna weer terugzet. Natuurlijk wel zaak dat je m dan precies hetzelfde terugzet, maar danzku de geometrie daarna toch niet veranderd moeten zijn?
 

Jpturtle

Forumguru
Pfffff. Wat een gezeik heb jij hiermee... Ik lees wel wat positieve dingen met als belangrijkste de rijeigenschappen :thumbsup:
Focus daarop en je bent snel weer blij met jouw top wagen.

Zou mij ook kunnen overkomen. Vandaar de goede verstandhouding met mijn dealer:tegek:
 

Cordoba

Forumguru
Balen Jef, maar het gaat goed komen. Ik heb als instelling dat ik altijd de technische details van allerlei zaken wil weten, en het gebeurt niet vaak, maar ook ik wordt soms verrast door zaken waar ik geen rekening mee had gehouden. Omgekeerd heb ik ook al vaak gehad dat ik iets echt beter wist dan een specialist om het betreffende gebied.

Wat de verlichting betreft: als je de vooras en de achteras voor de keuring in gelijke mate omhoog zet, blijft je verlichting netjes onder dezelfde hoek schijnen, is die verandering voor en achter niet hetzelfde, moet je voor de keuring wel de verlichting opnieuw afstellen.
 

s-line

Forumguru
Als je niet iets bijzonders hebt geraakt zoals bijv. de stoeprand(borduur) of een heel diep gat of vluchtheuvel,is het niet echt nodig om elk jaar uit te lijnen lijkt mij. Ik heb het nog nooit gedaan in ieder geval
 

JeSko

Forumguru
Oké duidelijk @s-line , rijd ook heel voorzichtigheid en vooruitziend met de auto, dus zoiets gebeurt me niet snel, misschien is het dan echt niet nodig zoals je zelf zegt.
 

JeSko

Forumguru
Gisteren laat nog bericht ontvangen dat ze de papieren aan het "zoeken" zijn, om te kijken wat er nu exact misgegaan is. Ik hoop dat ze het netjes oplossen, aangezien ze zelf aangaven dat de papieren er normaal altijd bij zitten in de envelop die ze zelf samenstellen per kit. Anders is het geen drama want ik kan de papieren bestellen via Crauwels zelf, maargoed, het is nu meer een principe kwestie. Je adverteert iets als zijnde , compleet met alle benodigde attesten, dan wil ik dat product logischerwijs ook ontvangen met alle attesten.

Komt goed.
 

Kanerr

Forumguru
Komt zeker goed, ik vind het al heel netjes dat ze laten weten dat ze nog zoeken ;) Kunnen vele bedrijven van leren.

Als je niet iets bijzonders hebt geraakt zoals bijv. de stoeprand(borduur) of een heel diep gat of vluchtheuvel,is het niet echt nodig om elk jaar uit te lijnen lijkt mij. Ik heb het nog nooit gedaan in ieder geval

Ik zeg in dit soort gevallen; better be safe than sorry. Ik betaal liever elk jaar 5 tientjes dan dat ik na een jaar weer nieuwe banden mag scoren voor ~500 euro. :facepalm:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan