Ja pit zit er onderin niet in, ook geen koppel om je vlot door een bv te lage versnelling te trekken, dat duurt eeuwen en terugschakelen is dan de enige optie, geen onoverkomelijk probleem maar toch. Laatst heb ik eens met een BMW 520 D mogen rijden en dat leek een raket tegenover mijn Superb. Heb hier nog altijd een chip klaarliggen waarmee ie van 105-140 pk en van 250-320 NM gaat, moet die is installeren. Wellicht september na de keuring. Had zelf ook liever een 2.0tdi gehad maar die zijn in België amper vindbaar en als je ze vind meteen een stuk duurder
voor het overige is de Superb een perfecte cruiser, je kan niet meer willen in een auto van die prijsklasse.
Over dat inruilen... In BE staan de Superb diesels qua prijzen nog erg hoog, hier vragen ze voor een 1.6tdi break met 120k op gewoon 12.000 euro en meer. In NL staan ze idd lagee, denk dat dat komt door jullie Diesel klimaat, bij jullie moet Diesel echt nu kapot, in BE word het stiekem gedoogd, zelfs als mijn Euro 5 termijn in 2025 eraankomt kan ik aan 10 euro per keer gwn de LEZ binnen. Of met een jaarabonnement. Dusja... Geen reden om hem weg te doen in BE en dat vertaald zich in de tweedehands prijzen. Heb dit me jouw al eens besproken, toen meende ik dat een S2 hier niks meet waard was, nader onderzoek vertelde echter wat anders. Maar goed inruil is ook wat anders dan particuliere verkoop uiteraard.