Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
@larsy

Het word antraciet, heb intussen genoeg beeldmateriaal gezien en dat gaat het best gaan met mijn chroom. Wie weet laat ik het chroom ooit nog helemaal wrappen, maar dat is niet zeker. Dan zijn Anthraciete velgen de ideale oplossing.

Canon-Eye

Forumguru
Veel mooier zo, vind ik. :thumbsup:

Met geheel zwarte wielen is het net of er helemaal geen wielen onder zitten, maar zwarte gaten - en dat ongeacht de kleur van de auto.
Dat zwart zal dan misschien wel mode zijn, maar daar heb ik niks mee te maken. Vinnut gewoon niet mooi... :pardon:

Henrik

Forumguru
Ha, fijn dat we het er allemaal mee eens zijn ;)
Wat ik alleen niet zo goed begrijp is waarom je ze gaat dippen. Je werkt toch bij een spuitbedrijf?
Kan je ze daar niet beter in de gewenste kleur en met een hoogglans afwerking laten poedercoaten?

JeSko

Forumguru
@Henrik

Haha SkodaForum approved is mss wat ruim genomen ja :nailbiting:

Ik ga ze niet spuiten om één reden, de borduurs aan mijn huis zijn, letterlijk gemeten, 31 cm hoog, en de auto moet nagenoeg helemaal tegen de borduur staan omdat hij anders zoals de vorige bijna op het straat staat, en we weten allemaal hoe die vorige van mij geëindigd is:nailbiting: plastidip is gemakkelijk bij te werken bij schade, die sowieso gaat komen vroeg of laat ( Vrouw en schoonmoeder rijden soms ook met de auto:dankje:), en spuitwerk is een hoop gedoe om bij te werken als dat geraakt is. Vandaar dus.

Ohja, en als de kleur niet bevalt, haal ik het er zo weer af, dat is dan maar 50 euro ongeveer weggegooid.

Henrik

Forumguru
Ah, oke. Duidelijke verklaring. Lijkt me toch een beetje een griezelig idee om je velgen mooi te maken, in de wetenschap dat ze (snel) weer zullen beschadigen.
Maar misschien is het met Plastidip eenvoudig bij te werken inderdaad. Hopelijk is het resultaat naar wens. We zien het binnenkort wel in dit draadje denk ik?

JeSko

Forumguru
@Henrik

20191004_175556-1612x1209.jpg 20191004_175610-1612x1209.jpg

Twee foto's die een klein beetje weergeven hoe hoog de borduurs bij ons zijn, en hoe smal de parkeerplek voor mijn garage is. Je ziet het ook aan de Peugeot achter de Skoda, en die plekken zijn zelfs breder. Slechte combinatie. Nog even en ik ben wel enige chauffeur van de Skoda normaal, dan komt mijn vrouw haar auto'tje ( zij rijd toch niet graag met de Skoda :D )

En inderdaad, voor een echte autofanaat is dat telkens weer enorm klote als je je nieuwe velgen stuk rijd :( , zeer zeker, alles wat veranderd aan de wagen komt hier te staan, :thumbsup:

Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Forumtranslate............. Borduurs versus Stoepranden :D
Dat heet "kennisverbreding", daar is toch niks mis mee?

Zelf zou ik trouwens geneigd zijn om in zo'n geval een velg/bandcombinatie te kiezen waarbij de banden buiten de velgen steken (misschien met zo'n verdikte rubberrand aan de zijkant van de band?). Dat verkleint de kans op schaderijden door vrouw/schoonmoeder...

Canon-Eye

Forumguru
Zou zo gauw geen merk band weten, maar heb ze meer dan eens gezien. Valt niet heel erg op overigens (zwart op zwart, hè...) maar maakt de zijwangen net iets minder gevoelig voor lekrijden tegen de stoeprand.

JeSko

Forumguru
@Canon-Eye

Bedankt voor de tip, als de " stouw je vol dagen"weer door zijn ga ik toch nieuwe banden laten leggen, eens navragen bij men bandenboer. Klinkt veelbelovend:thumbsup:

leon-cupra

Forumguru
Een band met velgrandbescherming brengt weinig op. Heb dergelijke banden gehad en nog 2x redelijke velgschade gehad. Als het een redelijke hoge borduur is, heb je zowiezo pech als je er tegen zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan