Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Het is inderdaad een erg hoge borduur, op zijn hoogste punt hoger dan 30 cm, de Mount Everest van de wijk noemen ze hem ook wel. ;)

Vive la Belgique!

Canon-Eye

Forumguru
Op een droge dag zou je er een ca.10-12 mm dunne strook hardhout tegenaan kunnen lijmen met goede kit.
Komt minder verwoestend aan dan het steen van de stoeprand, en die 12mm smallere parkeerstrook zal het verschil niet maken...

ertromp

Forumguru
Velgrandbescherming heeft zeker wel enige bescherming kan ik uit ervaring zeggen. En hoe hoger de borduur hoe meer risico hangt natuurlijk sterk af van de vorm van de velg dus gaat de kern van de velg naar buiten of naar binnen dat is bepalend

ertromp

Forumguru
Hier nog plaatje bij praatje. Dit is een PS4 op mijn zomervelg. De rubberrand is zeker 8mm buiten de velg en kei en kei hard

AE10B95A-B605-4141-A27C-9B1F62E41783.jpeg

MaxN

Donateur
Hebben wij ook al een aantal jaren. Helpt zeker voor het net raken van randen. Vol erop rijden helpt niets tegen uiteraard.

EdK

Forumguru
Ook al menig keer banden met velgrandbeschermer gehad en heeft mij zeker behoed van schade's in die tijd
En wat al gezegd word, vol een stoeprand pakken is niets tegen bestand...

Japanese Power

Donateur
Ik deel toch eerder de mening van @leon-cupra dat de velgrandbescherming weinig soelaas biedt. Is een leuk verkoop argument van de bandenjongens maar met een klein opstaand randje: daar heeft elke stoeprand mooi lak aan. Ik heb hiervoor 2 auto’s gereden met deze velgrandbeschermers maar helaas hadden alle 4 velgen na 5 jaar allemaal schade. En niet van keihard stoeprandjes pakken. Wat dat ben ik blij met m’n 19” met flink rubber die onder m’n Kodiaq liggen...

Jewepe

Forumguru
Waarom niet kiezen voor een band met velgrandbeschermer? Je voorkomt er in ieder geval bepaalde (wat lichtere) schadegevallen. Alhoewel ik het er mee eens ben dat het zeker niet helpt tegen alle schade. Maar iets is toch beter dan niets?

Canon-Eye

Forumguru
@Canon-Eye

Mag ik dan iets veranderen wat eigendom van de gemeente is? Ik kan het altijd proberen natuurlijk.
Als je het vraagt, dan mag het vast niet. Maar als je een onopvallende kleur kiest en het gewoon doet, dan is de kans groot dat het jaren blijft zitten voordat het opvalt, ALS het ooit al opvalt...

(Wel zorgen dat je geen regenput afsluit natuurlijk, en aan het begin en einde een beetje afschuinen)

JeSko

Forumguru
@Jewepe

Ik ga ernaar informeren bij mijn bandenboer wanneer ik na nieuwjaar nieuwe banden laat leggen, alle beetjes helpen inderdaad, al is het maar tegen de lichte aanvaringen.

@Canon-Eye

Ik kan het proberen inderdaad, al gaan de gepensioneerde overburen dit snel zien:nailbiting::D

Canon-Eye

Forumguru
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan