Het zal voor een groot deel inderdaad een stukje gewenning zijn, maar echt super mega turbo enthousiast werd ik niet.
Overigens is het verschil Golf - Passat ook groter dan ik had verwacht (in het nadeel van de Golf / voordeel van de Passat). Oftewel wat heb ik eigenlijk stiekem toch een onwijs fijne bak nu
@Japanese Power ja ik weet heel goed dat de DSG software aan te passen is, echter is dat een 350 euro ingreep die ik uit eigen zak mag betalen voor een auto die niet van mezelf is.
Overigens is de 1.5 wel echt een fijne motor, het omschakelen tussen 4 en 2 cilinders gaat naadloos en ook van het "zeilen" merk je weinig tot niets.
Het verbruik van mijn testrondje (45 minuten) was 1 op 17, waarbij ik echt niet mijn best heb gedaan om zuinig te rijden..
Last but not least het verschil tussen wel of geen DSG is 22 euro netto in de maand, ik weet niet of dat het me nu echt waard is eerlijk gezegd.
Al met al is de twijfel flink toegeslagen aan deze kant..
Edit: de Tiguan heeft standaard lane assist en ACC tot 210 km/uur.. Dat maakt het er niet makkelijker op zeg maar...