Bakkertjes nieuwe auto

Bakkertje

Forumguru
Even nog een andere ervaring delen over de Passat, want afgelopen weekend heeft ie de caravan naar Zeeuws-Vlaanderen gereden en zaterdag stond er een aardig stevige bries. Dus volle bak wind op de neus..
De 1.6 TDI met z'n 120 pk is voor onze combinatie echt sterk genoeg. Hij houdt de snelheid ook prima vast en accelereren om bijvoorbeeld een vrachtwagen in te halen gaat ook prima. Wat me vooral erg positief is opgevallen is de stabiliteit van de Passat in vergelijking met de Superb. De Passat is een flink pak stugger dan de Superb en blijft daardoor wat stabieler op de weg liggen. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat mensen met Eibach veren heel gelukkig worden!

Qua motorisering lijkt die 15 extra pk's en de 100 kg minder van de auto zelf (tov de Superb), net dat kleine beetje te zijn waardoor het allemaal wat comfortabeler gaat. Oh ja, zuinig is ie niet met wind tegen 1 op 9 ongeveer..

En voor de oplettende kijker, ja we hebben een fiets achterop de caravan.. :bloos:
 

Bijlagen

  • 20150530_122119.jpg
    20150530_122119.jpg
    253,9 KB · Weergaven: 33

Tuulster

Forumguru
En even gas bijgeven en vervolgens weer loslaten betekent dat het systeem de ingestelde snelheid weer oppakt?!

Bij een standaard cruise control stop je instelling bij remmen of koppelen je moet dan opnieuw activeren. Hoe stop je ACC? Alleen met de schakelaar?
 

Bakkertje

Forumguru
Na het gas bijgeven pakt ie inderdaad de draad weer netjes op.

Uitschakelen inderdaad door te remmen of door het knopje (bij mij) op het stuur. Snelheid aanpassen doe ik nu ook met de knoppen op m'n stuur, dat gaat in stappen van 10 km/uur omhoog en omlaag of in stapjes van 1 km per uur omlaag. Dus als ik 125 wil rijden is het eerst instellen op 130 en dan 5 stapjes terug.
 

Bakkertje

Forumguru
Om maar even geen nieuw topic aan te maken...
De passat mag na 4 jaar "trouwe" dienst naar een nieuwe eigenaar (per 31-1-2019).

Tijd voor het uitzoeken van iets nieuws.
Tijdens de lancering van de Kodiaq stond die met stip op nummer 1, echter met een levertijd van een jaar gaat dat hem voor mij niet meer worden.

Inmiddels is ook duidelijk hoe de nieuwe regeling er binnen ons bedrijf uitziet en zelf kopen en rijden wordt niet meer aangemoedigd, ergo de vergoeding daarvoor is met 400 euro bruto per maand naar beneden aangepast..
per saldo zou ik met zelf rijden tussen de 100 en 200 euro per maand overhouden ten opzichte van een lease auto. Die gok ga ik dus niet nemen..

Een nieuwe lease auto dus.. Na een bezoek met de kinderen (8, 10 en 13) aan de dealer was het een vrij vlot gelopen race.. het wordt een Touran..
Simpelweg omdat deze 3 gelijkwaardige stoelen heeft op de tweede zitrij en geen tunnel in het midden.

Het compromis (ik wil liever geen bus) is dat het een Highline Edition R met DSG is geworden (besteld met een 1.4, maar die wordt geleverd met een 1.5)
Deze auto is al behoorlijk compleet en met een spiegel pakket, dynamische led koplampen, derde zitrij en vooruit verwarming is ie helemaal af.

De bestelling ligt nu bij de wagenpark beheerder..

Afgevallen alternatieven op de lijst van mogelijke modellen:
BMW 2 serie, Renault Grande Scenic, Peugeot 5008
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Mooie auto, hoewel sommigen het met je omschrijving “geen bus” niet helemaal eens zullen zijn;). Het blijft een hoog model.....
 

Bakkertje

Forumguru
Precies @Rallye het is een hoog model oftewel een bus. Die zou ik zelf liever niet rijden, om me toch tegemoet te komen in de keuze voor het gezin heb ik de highline edition R besteld. Voor een touran is die nog te pruimen hahah
 

Japanese Power

Donateur
Ik zou zo tekenen voor een mooie T5 highline. Jammer dan van het stempel “een bussie”. Ideaal en prima vervoersmiddel. Maar de Touran is ook niet verkeerd hoor @Bakkertje. Veel plezier alvast straks!
 

Bakkertje

Forumguru
De "bus" gaat er ongeveer uitzien als hieronder:
upload_2018-10-25_7-49-39.png

Gevonden op: https://www.autowereld.nl/volkswage...line-bsn-7p-26582378/foto.html#foto-153341464
(daar staan nog meer foto's..)
Het is ook zeker geen straf hoor, ik kijk er stiekem best naar uit!

Wat ik wel een klein beetje jammer vind is dat het eigenlijk nagenoeg dezelfde auto is (qua interieur) als de Passat die ik nu rijd.
Niet dat daar ook maar iets mis mee is hoor, maar voor je gevoel rijd je straks 8 jaar in dezelfde auto.

Overigens maakt het daarbij ook geen r..t meer uit welk MQB VAG product je kiest het is allemaal dermate identiek dat dat gevoel waarschijnlijk voor alle producten geldt..
 

JvW

Senior Member
Daar ga je geen spijt van krijgen! Ik heb de mijne (1.6TDI DSG Comfortline Edition met led-verlichting) twee weken geleden opgehaald. En ik moet zeggen dat het heerlijk rijdt, een hele complete auto met voldoende ruimte voor opgroeiende kids op de stoelen achterin. Derde zitrij ook al gebruikt en ook daar hoorde ik (van de kleinere kids) geen klagen over. In de Octavia was het altijd een heel gevecht op de achterbank en dat is nu over....
 

Bakkertje

Forumguru
Thanks @JvW ik heb eerder (toen de Passat een nieuwe versnellingsbak kreeg :shutup:) twee weken lang een Touran gereden.
Dat was overigens een 1.2 tsi en dat is echt te weinig voor zo'n auto.

Hoe die gaat rijden met een 1.5 TSI weet ik pas na levering, die zijn er namelijk nog geen..

Nog wel even een vraag @JvW (of eigenlijk twee), zit de driver mode optie er standaard op? Ik zie die nergens terug in de optielijst en zit er bij een achteruitrij camera op? (ook dat is een beetje vaag of die er nu wel of niet opzit)
 
  • Leuk
Waarderingen: JvW

Rallye

Forumguru
Ik vind bij twee kinderen (in mijn geval 11 en 14) die tunnel juist erg fijn. Heb soms het idee dat er eigenlijk een muurtje op zou moeten kunnen worden gezet.....
 

JvW

Senior Member
Als je twijfelt over opties, dan moet je echt de dealer vragen hoe het zit (en goed laten checken!!!). Ik durf er geen zinnig woord over te zeggen. In alle prijslijsten staat namelijk dat bijvoorbeeld de Comfortline Edition voorzien zou zijn van keyless entry and drive. De praktijk is dat dit een optie is (die standaard op de Highline zou moeten zitten). Ik heb dit aangegeven bij aflevering (en had al gezien op foto's van deze uitvoering dat altijd een sleutel in het contact zit) en de dealer was het met mij eens dat de documentatie/sites van PON niet duidelijk zijn en elkaar tegenspreken. Met daarbij de opmerking: in de kleine lettertjes staat dat een uitvoering altijd aangepast kan worden. Ik heb daarop gezegd dat dat onzin is, want je besteld een redelijk bomvolle auto en zou dan zomaar een kale versie geleverd kunnen krijgen voor hetzelfde geld?
De achteruitrijcamera zit er bij mij wel op. Stond ook zo in de documentatie, maar tegelijkertijd stond deze ook als optie genoemd op de door mij gekozen uitvoering. Lekker duidelijk dus...
Driver mode zit er bij mij niet op, maar of dat bij de Highline standaard is? Geen idee....
Daarbij komt ook nogeens dat bij Pon iemand zit die alle orders die een dealer in het systeem zet weer over zit te typen of iets dergelijk. Ik was er goed mee in ieder geval, want daardoor heb ik op kosten van Pon ledverlichting voor en achter.....
 

Bakkertje

Forumguru
@JvW ik weet nog niet welke dealer de auto gaat leveren, die wordt centraal ingekocht namelijk.
Zodra dat bekend is moet ik sowieso in conclaaf met de betreffende dealer over de achteraf accessoires.

Een muurtje is niet echt een optie inderdaad met 3 kids op de achterbank ;)
 
Bovenaan Onderaan