Octavi4nus

Nieuw lid
Dus ik ga beginnen met een set van 4 verse banden (aangezien ze allemaal op zijn). Als de voorste banden op zijn, monteer ik de achterste banden vanvoor en krijgt de achteras het verse rubber?
 

Captain Hook

Forumguru
@Octavi4nus In het ANWB test verhaal staat het volgende:

Tips bandenmaat 175/65 R 14T
  • Wie vooral optimale prestaties op droog wegdek belangrijk vindt kan het beste kiezen voor de Continental, Nexen, Michelin of Vredestein.
  • Wie juist optimale prestaties op nat wegdek wil kan het beste kiezen voor de Goodyear of de Continental.
  • Wie een lange levensduur het belangrijkst vindt, is het beste af met de Michelin, Goodyear of Nokian.
  • Wie een band met rondom goed afgewogen prestaties niet meer dan slechte lichte tekortkomingen wil kan kiezen voor de Continental, Goodyear, Nokian of Nexen.
Op zich een houvast om te kiezen...
 

bouwdirk

Senior Member
misschien ook niet onbelangrijk is het aantal dB dat ze opgeven. kan een wereld van verschil zijn op voornamelijk betonwegen
 

DinkyToy

Senior Member
Dat ‘grind oprapen’ van veel winter- en allseason banden vind ik maar niks, zal de eigenschappen niet ten goede komen (en het geluid van steentjes die bij 100km/u+ loskomen is irritant).
Is dat effect al eens gemeten in n test?
 

De Stip

Forumguru
Ik ga een 19" of als het betaalbaar is misschien zelfs een 20" set onder onze Karoq 1.5 TSI DSG Sportline Business zetten. Daarbij twijfel ik over de in de titel genoemde banden. Voor mij zijn afrolgeluid, slijtvastheid en comfort belangrijk. Maar ik moet er uiteraard ook gewoon hard mee over de wegen kunnen scheuren :)

Graag jullie advies :D
 

CDK

Forumguru
Ik heb geen aandelen Michelin, maar ben al te vaak teleurgesteld door andere merken, zowel bij personenauto’s als bij vrachtwagens.
Voor mij is er tot op dit moment echt maar 1 merk die er qua grip en comfort gedurende de hele levensduur met kop en schouders bovenuit steekt :jaja: In het begin denk je bij veel merken, mwah best een aardig bandje voor deze prijs en dan begint de ellende ;)
 

sitechris

Donateur
Waarom een sportieve band op een niet sportieve auto? Zou gewoon een medium bandje nemen die beetje eco is en beetje sportief. Qua afrolgeluid word je niet blij van 19 en helemaal niet van 20 inches. Qua comfort ook niet. Aangezien je dat allebei belangrijk vindt.....

Als je toch gaat voor één van de twee, dan de Michelins en dan 19 inch max.
 

Duijzer

Donateur
Als je meer dan 25.000 km met de banden wilt doen zou ik voor de Michelin gaan.
Ik ben zelf Michelin fan, na vele andere merken geprobeerd te hebben. Maar nu rijdt ik op Dunlop, valt helemaal niet tegen. Stil, goede grip, zowel droog als nat. Nu 20.000 op gereden, nog lang niet op. Dus de levensduur zit ook wel goed. Conti ligt er bij mij op de voorwielen met 20.000 km af....
 

CDK

Forumguru
@Duijzer, mijn ervaring met Bridgestone (en ook Pirelli) vanaf 19” en groter dat ze allemaal in meerdere of mindere mate hoogteslag hebben. Hoe lager de wang hoe meer hinder je daar van kan ondervinden uiteraard.
 

Duijzer

Donateur
Dat kan, @Corné de Kluijver , ik rij op 18". 19" en groter heb ik geen ervaring mee. Ik heb altijd voorkeur gehad voor Michelin, met name door problemen met andere merken (cuppen, forse slijtage en ook wel eens één met een brom erin. Nu op advies van mijn garagehouder eens Dunlop geprobeerd (niet goed, geld terug) en toch wel tevreden. 6Db stiller, scheelt echt. En nu ik er een tijdje op rij toch wel tevreden over. Maar de ene serie kan goed zijn, terwijl een zelfde band als 19" niet bevalt, waarbij het type auto ook van belang is. Met Michelin heb ik eigenlijk nog nooit een zeperd gehad.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

hendrik38

Forumguru
Ik rijd nu op de conti sportcontact 6. Ik vind het een prima band. Vind alleen de tekening op de wang van de band erg lelijk.
 
Bovenaan Onderaan