Bandenslijtage

Jarsiv

Senior Member
Hij was verkeert uitgelijnd. En dat was ook antwoord van monteur geen tegemoetkoming, want ja ze wisten niet of ik een stoeprandje ofzo geraakt had. Hehe na 16.000 km wat denken ze

Desperado

Forumguru
Dat is wel weer heel makkelijk de schuld afschuiven. Erg jammer dat ze dan weer zo'n opmerking maken en de fout dus gewoon bij de chauffeur leggen.

Jarsiv

Senior Member
Ben nog niet klaar met ze. Heb ook nog een storings lampje van verlichting, is ie al twee keer voor terug geweest en nog njet opgelost

Darkside

Forumguru
Cuppen met continentals heb ik ook vaak last van. Zij maken ook meer lawaai. Nu weer michelins er onder en het is weer lekker stil. Wel hadden de conti's meer grip op nat wegdek.

• Leuk
Waarderingen: CDK

rudolfi

Forumguru
Bij mij zijn de conti's inmiddels vervangen door Michelins aan de voorzijde.
Banden waren hol uitgesleten.
Na overleg met garage 1 band voor netto prijs gekregen en de andere hebben zij betaald.
Had rechtsvoor nog maar 2.1 mm met bijna 8000 km op de teller.

MaRco2

Forumguru
Mmm en ik denken dat de mijne al snel gingen. Zijn in principe na plm. 17.000 km redelijk richting vervanging aan de voorzijde, alleen kunnen ze op zich nog wel een maand mee als ze er weer onder gaan. Rij ze gewoon verder op.

Gek genoeg na circa 15.000 km op de Goodyear winterbanden is de slijtage (volgens de meting op het formulier van de dealer bij de beurt) voor niet zo heel veel hoger. Achter zomerbanden zijn nog super goed, terwijl ze voor bijna weg zijn.

rudolfi

Forumguru
Conti's schijnen snel te slijten.
Vond dit ook wel extreem.
had onder mn vorige auto (C30) ook conti's maar die hielden het toch meer als 20.000 km vol.
Ga nu kijken hoe de Michelins zich houden.
Als die goed blijven dan durf ik ook met een gerust hart naar JD.

MaRco2

Forumguru
Ik heb SportContact5, ligt meer aan de power (gezien de achterbanden), hoewel ik me maar weinig bewust ben van doorslaan (ja, met zware kar er achter/caravan in de bergen misschien).

Ik denk dat ik weer op Falken FK452 ga binnenkort.:) Als de kosten in deze maat goed zijn, tenminste.

EdK

Forumguru
Bandenslijtage heeft meerdere factoren natuurlijk
De juiste banden spanning is er zo en zo één van.
Dan de manier van het gas indrukken met de voet die bestuurd word door de grijze massa tussen een ieders zijn oren.
Dan zal een zachtere compound ook sneller slijten dan een hardere !

Dus afhankelijk van die gegevens slijt de ene band sneller dan de andere.

rudolfi

Forumguru
maar het is wel raar dat een zelfde set conti's onder een C30 diesel met meer koppel 12000 km langer mee gaan als onder een O3 Combi. En ik controleer netjes als ik ga tanken mn bandenspanning.

MaRco2

Forumguru
:D:D:D

Lekker warme banden controleren (is toch snel een aantal tienden hoger tot veel hoger in de zomer).

Gieliovd

Forumguru
Slim, nog op zomerbanden. Ik heb geen idee hoe ze slijten, zal eens kijken binnenkort. Wintersloffen zitten er ook alweer zo'n 8k onder denk ik?

Bovenaan Onderaan