bandenspanning correct?

EdK

Forumguru
Ben altijd blij als Corsaar weer tevreden is, want als hij ontevreden is .... berg je !

Brains

Nieuw lid
Btw. Er zat bij rond 2 bar rondom. Ik heb banden nu tijdje 2,5bar staan. Rijdt wat zuiniger, maar comfort is minder en misschien wat veiligheid.
Vaak rijd ik tussen 90 en 100 km/uur op snelweg naar werk. Sneller gaat vaak toch niet en ben ook gewoon een zuunige ;).
Mijn +/- verbruik van deze ritten (45km snelweg 15km binnendoor) is nu 4,3/100L, maar ik haal bij optimale omstandigheden 3,2l/100L!!
Dus mijn devies: Beetje meer lucht dan aangegeven.

EdK

Forumguru
Kijk je uit dat je de noordzee niet instuiterd met die harde banden !!!:uitlachen:

zie de krantekoppen al voor me .........

wanderer

Senior Member
waarom open je geen eigen draadje over "banden" in het Yeti topic, op deze wijze vervuil je het Fabia II topic...

Rosinfield

† In Memoriam
Neem aan dat dit een geintje is... Of bent je ook al van de topic-police?
Corsaar: ik zou beginnen met 0,2 meer hoor!

hemi24

Forumguru
:confused:
Volgens deze link mogen mijn banden dus max 2.5 bar hebben.
volgens de fabriek (tankdop) 2.1.

Volgens mijn tankklep mag ik tot 3,0 bar verhogen bij volledige bepakking.

Maar volgens de zijkant van de band mag ik tot max 2,5bar. Daarboven moeten de banden officieel in een kooi worden opgepompt...(?!?)

EdK

Forumguru
En je praat over de band die officieel is geleverd bij aankoop?
Dan zou ik de zijkant van je band aanhouden !

Kooi is tbv veiligheid monteur als deze hem te hoog ( in Bar ) oppomt en de band zou klappen ( klapband )

Roco

Lid
Ik heb gepraat over de spanning van mijn motorbanden.....moet ik nou ook wegblijven ivm vervuiling???
Ik heb nu de Hella meter gekocht bij Brezan, en die kostte 16,90. Meteen getest tegen de meter van de ANWB en ze geven allebei exact dezelfde waarde aan.
Da's netjes, maar de ANWB meter heeft 1 nadeel en daar ben ik al eens tegenaan gelopen, de batterij kan leegraken. De Hella meter zit in een mooi zwart deuske, helaas staat er Made in Taiwan op. Hoop dat het materiaal een beetje gifvrij is uit die omgeving..... hele mooie meter trouwens !

FredV

Banned
Wrom?Als je je banden hier niet gaat schoonmaken, mag je wat bij betreft blijven...

[MODERATORBREAK]Graag aandacht voor het onnodig quoten![/MODERATORBREAK]

EdK

Forumguru
Maw Roco Brezan heeft ze op voorraad liggen ??
Kan ik er van de week namelijk ook één halen bij ons.
Ga hem wel eerst gebruiken voor me RR en straks voor me Yeti.
Mag dat wel ?? of had ik nu een nieuw draadje aan moeten maken ??
Lijkt me wel vervuilend, net als vroeger gemengd douchen, bracht meer vuil met zich mee dan dat we gemengd mochten douchen !!:smiley29:

Roco

Lid
haha humor...

Ja, bij brezan hangen ze aan het rek, tenminste......in het gat Almeloooooooooo.

EdK

Forumguru
mmmmmm, dit topic hed er eerder moeten wezen, was verleden week nog in Holten.
Was dan nog een klein stukje doorrijden.
Maar kijk van de week nog wel even hier in het westen.

Mijn dank

Bovenaan Onderaan