Bandenspanning is voor ieder type auto veschillend. Een A6 vergelijken met de GL qua bandenspanning gaat niet op. En als je te hoge bandenspanning hebt, wordt het wegcontact minder en ja, dan zwabber je, laat staan wat er gebeurt in kritieke situaties wanneer je alle wrijving nodig hebt...Mijn buurman heeft ze onder een Audi A6 station en vertelde me dat de auto het lekkerst rijdt bij een bandenspanning van 3.0 Bar, bij 2.6 Bar vindt hij de auto "zwabberig". Jullie ervaringen?
Bandenspanning is voor ieder type auto veschillend.
... 2,85 bar ...
Die hoef ik niet, met m'n natte vinger gaat 't ook prima, voel het ook aan mn water of de spanning goed is...2.6 rondom, en Helaas voor FredV staat er niets over bandenspanningsmeters bij :545:
Nee Rosinfield,Ja, maar hoe weet je dat dit door die +0,2 komt? Dat kun je alleen maar stellen als je het hebt vergeleken met de banden van een soortgelijke auto na 30 000 km waarbij de tankklep spanning is aangehouden!
Had gister de banden van me Roomster ook eens op 3 bar rondom gedaan.
Want dacht de RR is op basis van de Fabia gebouwd dus dat moet dus dezelfde resultaten berijken.
En inderdaad zat opeens nog een stukkie hoger en kon nog beter over het verkeer heen kijken.
Maar vanwege de file stonden we opeens stil en had ik de kans om eens rond te kijken,
En wat denk je ....... een struisvogel met zijn kop in het zand !
Had ik nog nooit gezien ...
Wil ik ook niet meer zien, dus heb de bandenspanning gauw weer naar opgegeven waardens gezet toen ik op werk aankwam.
En op terug weg was de struisvogel ook weer met zijn kop uit het zand !!
Denk dat het een seintje van boven is geweest !!!