Rosinfield
† In Memoriam
BC geeft weer eens veel te gunstig gem. verbruik aan; ruim 0,4 liter/100 km
Vandaag weer getankt en dus de SM weer update!
Nu iets minder moois..vond op de heenweg het verbruik al meer dan hoog..op de afsluitdijk liep ie vandaag 1 op 8.7...tegen wind in over dat stuk maar zo hard ging het allemaal niet..vond wel dat de trekkracht ook minder was. Op de terugweg weer die ervaring (nu krap aan 1 op 10), paar keer flink doortrekken boven 4000 toeren en ja hoor, kwam weer wat terug in trekkracht en verbruik ging naar 1 op 11.5...zojuist thuis eens even flink gas gegeven, bij 3500/4000 toeren valt ie terug..lijkt alsof de ontsteking ontregeld is...of er is een (lambda?) sensor niet goed...en dus gaat de ECU (kompoeter) waarschijnlijk in de fail-safe modus en middelt alle data..maar dan gaat ie wel duurder rijden! Maandag dealer bellen..moet maar even aan het uitlees apparaat..
Dat benzineverbruik is ongeveer gelijk aan dat van onze YETI evenals het doorsnee gebruik.Inmiddels 10.000 km. gereden met onze Yeti 1.2 TSI met DSG. Hij begint steeds zuiniger te lopen nl. 1 liter :14,6 KM gemiddeld De laatste tijd natuurlijk wel minder de airco hoeven te gebruiken maar verder wel veel korte stadsritjes i.v.m. het slechte weer de afgelopen maanden. Aan de reacties op het forum meet ik af dat vrijwel iedereen tevreden is. In ieder geval weinig klachten en/of storingen voorbij zien komen de laatste tijd. Hooguit 'luxe' problemen.
Ik heb er met mijn Yeti 1.4 (action met enkele extra's`s) nu zo'n 4.000 km op zitten, waarvan pas ca 450 met caraven. gebruik: 6,6 lt / 100 km.
daar ben ik best tevreden mee. Ik heb hem vanaf 5 februari.
Even snel een rekensommetje gemaakt van jouw opgegeven verbruik kiekkiek (7,9L/110KM) = 1:12,6 gemiddeld. Is een andere waarde als de 1:11 á 1:12 waar je in je berichtje over spreekt?
1:12,5 is best wel veel, ondanks de Yeti. Met een 1.4 haal ik volgens SM gemiddeld 1:14 en de laatste tijd eerder 1:15 of beter. Nu is hij dan ook ingereden en de winter is voorbij (lang geleden).
Ik moet erbij zeggen dat ik rustig rijd en de cruise control (bijna) altijd aan heb. Volgens het display maakt dat veel uit. Als ik met mij eigen voetje de snelheid constant houd en overschakel gaat het verbruik naar beneden.. Vreemd, maar waar!