Benzineverbruik Yeti

Rosinfield

† In Memoriam
grappig, deed ik vroeger ook bij onderzoek; cellen met <5 waarnemingen nam ik niet mee (meestal kun je dat met je toets regelen). Best lastig met toegepast onderzoek; je kunt allerlei interessante factoren opnemen, maar hoe meer daarvan, hoe groter je steekproef moet zijn om de cellen goed gevuld te krijgen. En dan stuit je op praktische belemmeringen. Maar nu zit ik plotseling weer op een off topic stokpaardje te rijden. Maar snel weer op stal zetten dus.

Multi1100

Actief lid
De oplossing staat in het afwijking BC draadje, je moet goed en vaak knijpen in de hendel en het klepje opzij duwen

Multi1100

Actief lid
Vandaag weer getankt en dus de SM weer update!

Nu iets minder moois..vond op de heenweg het verbruik al meer dan hoog..op de afsluitdijk liep ie vandaag 1 op 8.7...tegen wind in over dat stuk maar zo hard ging het allemaal niet..vond wel dat de trekkracht ook minder was. Op de terugweg weer die ervaring (nu krap aan 1 op 10), paar keer flink doortrekken boven 4000 toeren en ja hoor, kwam weer wat terug in trekkracht en verbruik ging naar 1 op 11.5...zojuist thuis eens even flink gas gegeven, bij 3500/4000 toeren valt ie terug..lijkt alsof de ontsteking ontregeld is...of er is een (lambda?) sensor niet goed...en dus gaat de ECU (kompoeter) waarschijnlijk in de fail-safe modus en middelt alle data..maar dan gaat ie wel duurder rijden! Maandag dealer bellen..moet maar even aan het uitlees apparaat..

Benzineverbruik

@Multi1100

Ja in de omstandigheden is het niet makkelijk om het gebruik zo laag mogelijk te houden...maar mijn sneeuwman is helemaal in zijn element...ondanks winterbanden en 4x4 behandel ik hem met liefde...heb de afgelopen dagen veel ritten binnendoor dus op provinciale wegen en soms geploegd door de sneeuw en een verbruik van 1:12 km gehaald...heb hem gisteren in bad gedaan...hij knorde ervan...

Jan
Yeti 1.8 winterbanden
Prettige Kerstdagen voor allen...

EdK

Forumguru
jvdzwet: Als ik dat zo lees komt er een vraag naar boven ?
Vrouw klaagt niet dat je dat monster meer vertroeteld dan haar ?

Multi1100: En ondanks je bovenstaand verhaal moet ik zeggen dat je ons toch redelijk wist bij te houden !
Maar buiten de reguliere lampjes die branden op dashboard geen maxidot melding of ander rood lampje die aangeeft dat je in slowmodus rijdt ?

Multi1100

Actief lid
@ Jan; gister ook gewassen..ze had zo d'r best gedaan met spullen naar de stort versjouwen dat ik d'r maar even vertroeteld heb..heerlijk met zachte lappen gemasseerd tot ze kirde van plezier, vervolgens goed in de verstopte kieren afgedroogd en ze staat nu lekker geurend weer binnen!
Overigens hadden wij vorige week zondag een greet by drive?

@EdK geen lampjes, toeters o.i.d. Morgen weer eens kijken

@multi1100

Het benzineverbruik naar de wasstraat op de beverkoog viel mee,
allemaal lappen in de wasstraat
Volgens mij ben ik een platin grey Yeti tegengekomen op de Kanaaldijk ter hoogte van de Snackbar

@Edk

Vrouw heeft zelf een auto en we gaan samen door de wasstraat...benzine verbruik valt mee

Multi1100

Actief lid
Ga het benzineverbruik vandaag weer even testen op de dijk der dijken..

@Mik; zou best eens open kunnen zijn..
@Jan; die PGrey thv de snackbar was ik dus idd, wat foto's genomen van o.a. de klokkentoren in jouw lintdorp

Ik vraag mij af of een Yeti met DSG nu zuiniger is als een met handmatige versnellingsbak?

VAG zegt met DSG is het zuiniger, maar in de praktijk zie ik toch het omgekeerde!

Rosinfield

† In Memoriam
volgens SM 7.51 vs 7.25 (aantallen resp. 15 en 22). Lijkt dus idd zo. Maar om het goed te kunnen vergelijken zou je ook voor identieke condities moeten zorgen t.a.v. soort ritten, rijgedrag, belading, enz.

Gisteren toevallig moeten tanken. Veel in de sneeuw met barre opstandigheden gereden maar ook snelweg met 120 km/u. Gemiddeld zo'n beetje maar het meest stadsritten. De verbruiksmeter over gemiddeld verbruik gaf 6.8 l/100 km dus ongeveer 1 : 14,7. In werkelijkheid 45 liter getankt en 615 km gereden is 1 : 13,6. de werkelijkheid zal er ergens tussen in liggen omdat er ook altijd afwijking is in de meters bij de pomp en het werkelijke maximum in de tank.
Al met al een prachtig resultaat vinden wij. Zeker omdat we gewoon lekker doorrijden en niet bewust zuinig met ons rechter voetje omgaan.

Bovenaan Onderaan