Berend zijn supo

Octavia32

Forumguru
Vanochtend (05:00)kwam ik er achter dat ik ook meedraaiend Xenon heb en corner verlichting via de mistlampen onder :D:yeah:.
Maar wat ik dan nog steeds niet snap is dat ik geen dagrijverlichting heb via de lampen onder maar gewoon via de koplamp (Xenon) echter lees ik iets in het boekje over 80% lichtsterkte.

turboturbo

Forumguru
Hm dat zou dan jammer zijn.

Wat is voor jouw de reden om DRL niet via Xenon te gebruiken, @Octavia32 ?

Ik zou me voor kunnen stellen dat je de xenon wilt sparen qua levensduur / branduren en dat DRL maar helemaal uit laten schakelen. Bij slechte weersomstandigheden overdag kan je altijd nog alsnog je (xenon) dimlicht aan zetten.

Of is dat uitschakelen ook al geen optie.....

Edit: verkeerde 'berend' getagd...

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
DRL via xenon? coming home en leaving home (CH en LH) via xenon ken ik, maar dagrijverlichting (DRL) via xenon niet. Bedoel je niet gewoon dat je in maxidot kan instellen dat de hoofdverlichting (dus xenons + achterlichten) continu brand? (=Scandinavië modus)

ertromp

Forumguru
Ik sluit me aan bij @Corné de Kluijver. Zal waarschijnlijk de Scandinavië modus zijn die geprogrammeerd is ooit want DRL via de dimlichten (Xenons) dat kan niet en ook niet later geprogrammeerd zijn middels VCDS of er moet wellicht door de vorige eigenaar met VAG CAN Pro gewerkt zijn?? :pieker:

Octavia32

Forumguru
Ik weet het ook niet meer, ik kan het Corné de 30e laten zien, zal dan wel de Scandinavische modus zijn.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Octavia32

Forumguru
Is er iemand in het bezit van elektrische schema's van een superb 2009 . Ik weet natuurlijk dat er voor het mechanische gebeuren genoeg te vinden is via Elsawin. Wat mijn bedoeling is om te kijken of er een puls draad is die de xenon aan stuurt om te gaan branden via DRL en deze dan te verleggen naar de mist / DRL lamp onder in de bumper

• Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
In Elsawin vind je ook alle elektrische schema's hoor. Wil wel eens kijken voor jou maar je zult iets exacter moeten zijn wat je juist nodig hebt aangezien er wel 100 schema's voor je auto zijn. Wat was de motorcode ook alweer? Doe anders even via PM, want ik zal een mailadres nodig hebben indien ik veel schema's moet maken en doorsturen ;)

Octavia32

Forumguru
Nou weer even een update. Gisteren hebben ze bij Vruggink in Halle de nokkenas lagers gecontroleerd konden niet de benodigde serienummers hiervoor vinden dus hebben ze gewoon onder garantie alles betreffende deze terug roep actie vervangen(de lagers).

Verder hebben ze de nieuwe logo's geplaatst op de voor en achterkant, de logo's voor de velgen en voor het stuur zijn onderweg vanuit China. Ik heb voor de zekerheid een extra setje besteld zodat ik andere leden hier blij mee kan maken.
2014-09-19 17.00.04.jpg 2014-09-19 17.01.26.jpg

Tenslotte heb ik vandaag een afspraak gemaakt met Lucas van Vagtechniek voor 3 november om de auto te tunen en de voorkat te laten verwijderen.

Heb er zin in...
:yeah:

Octavia32

Forumguru
Oke vandaag de logo's binnen gekregen. Dus nu het stuur en de wielen aangepast.
Nu is alles aangepast. vooral bij het stuur zit hij er mooi op.
IMAG0570.jpg IMAG0571.jpg

Dus bij deze biedt ik een extra setje aan, en plaats dit in het te koop forum.
En ja de velgen en de auto zijn vies, deze worden dit weekend weer onder handen genomen.

Joske

Forumguru
Ziet er goed uit Berend :thumbsup:

en als ik de verkoopsbazaar zo bekijk is het precies wel emblemen-uitverkoop bij jou é? :laugh:

Bovenaan Onderaan