Bijna eigenaar van Octavia III Combi RS - Tips/vragen!

Belgianr26

Forumguru
Heb toch ook de aanpassingen van de zilveren dakrails en raamomlijsting gevraagd. Hopelijk lukt het nog! Zwart is sportiever maar met deze accenten is de look toch een stuk rijkelijker/luxueuzer

Mk4

Senior Member
Hoe is de sound beleving in deze wagen? De benzine. Zag elder een paar mooie dingen voorbij komen maar is een vrs echte fun? Vind het wel een prachtbak.

Mettes

Forumguru
Inderdaad Peterrapid,op 1km na ben ik net geen Limburger.
@Belgianr26 : Rond de streek van Mol-Lommel zijn er meerdere RS'en in het verkeer.
Een aantal zijn ook actief op dit forum zoals daar zijn @Tom RS , @pl686

Laatst bewerkt:

Belgianr26

Forumguru
Daarjuist bevestiging gekregen dat de aanpassing in orde is. Nu staat de wagen wel vast in het system en kan er niet meer aangepast worden. Wachten geblazen dus...

Joske

Forumguru
ik kan je al bevestigen dat een 1.4TSI al "lekker" klinkt, dat is dus zonder die cosmetische chit-chat dat uit een luidspreker komt.. dus over geluid van een 2.0RSI.. kan alleen maar beter zijn denk ik dan :D

Mk4

Senior Member
Luidspeaker? Is dat sound generator enkel
Over de speaker? Dscht dat er een klepje un het uitlaatsysteem open ging.

TL@

Forumguru
Nee, er zit een resonator onder de motorkap.
Ik ga dat bij de mijne (diesel) laten uitschakelen, voegt niets toe en ik hou er niet zo van (in eco mode hoor je het niet maar in sport mode is het wel heel aanwezig)

ik heb een RS TSI zonder sound generator test gereden, en ik vond het geluid erg teleurstellend. Al zeker het starten, dat "dankzij" de directe injectie doet denken aan een diesel...
Heb bij de bestelling dan maar de sound generator aangevinkt, in de hoop dat ik snel vergeet dat het fake is.
Soit, het blijft een eenvoudige 4-cilinder in lijn, dus mooi geluid kan daar gewoon niet uitkomen. Gelukkig heb ik in de garage nog iets met 5 cilinders staan, dat klinkt al heel wat beter op een zonnige zondag.

Reno

Nieuw lid
Nee, er zit een resonator onder de motorkap.
Ik ga dat bij de mijne (diesel) laten uitschakelen, voegt niets toe en ik hou er niet zo van (in eco mode hoor je het niet maar in sport mode is het wel heel aanwezig)

Ik had ook schrik van de sound generator, maar ben positief verrast (ben auto deze ochtend gaan ophalen, dus wellicht nog wat te vroeg om definitieve uitspraken te doen). Ik betrap mezelf erop dat ik auto voortdurend in de sportstand zet. Vermoedelijk hebben ze de sound generator wat zachter ingesteld met MY2015.

Het is dus zeker niet heel aanwezig, maar aangenaam aanwezig.

Net de eerste 70km gereden en heel tevreden, zowel qua vermogen, geluid, bouwkwaliteit én verbruik (5,6l /100km, terwijl ik op hetzelfde traject met mijn volvo V50 2.0 d (wel automaat),in vijf jaar tijd nooit onder 6l ben geraakt)

idd, je kan of gewoon de plug eruit trekken, of via VCDS de geluidssterkte aanpassen (en eventueel helemaal op 0 zetten), maar niet via het gewone menu loskoppelen van de rest van de sportinstellingen.

Bovenaan Onderaan