Blauwe haai....vlak onder de kust in de vrije natuur!

-Ri-

Actief lid
Ik heb sinds een dag of 2 de milotec stukken eronder zitten, twijfel ook nog steeds als ik ze niet chroom spuit, of metallic zwart. Zal morgen bij daglicht eens een foto maken.

s-line

Forumguru
Leuke auto geworden,alleen de haai kan mij niet bekoren. En ik ben benieuwd wat de volgende eigenaar,na jou er van zal vinden.

B.Stuurder

Forumguru
Leuke auto geworden,alleen de haai kan mij niet bekoren. En ik ben benieuwd wat de volgende eigenaar,na jou er van zal vinden.
Mij niet haha, dat is zijn of haar probleem. Overigens heeft de haai een verhaal voor mij en voorlopig rijd ik er de eerstkomende 5 jaar in. Maar of ik een auto zou kopen met een logo dat mij niks zegt?
Ovverigens is het deel waar het logo in zit vrij gemakkelijk te vervangen, het is 1 stuk in de voorstoelen en ook achter is het een los deel.

Laatst bewerkt:

vleier

Forumguru
Mij niet haha, dat is zijn of haar probleem. Overigens heeft de haai een verhaal voor mij en voorlopig rijd ik er de eerstkomende 5 jaar in. Maar of ik een auto zou kopen met een logo dat mij niks zegt?
Ovverigens is het deel waar het logo in zit vrij gemakkelijk te vervangen, het is 1 stuk in de voorstoelen en ook achter is het een los deel.

Ik denk dat de volgende koper er geen last van zal hebben.
Verder is de auto echt compleet he.

B.Stuurder

Forumguru
Ik zit net de foto's te bekijken. Ik denk dat als je ze zwart maakt dan zie je ze niet meer?
Er is 1 lak waar ik van weet die echt chroom benadert en dat is Alclad lak, chroom. Maar ook die moet je polijsten na het aanbrengen om te laten glimmen.

Cordoba

Forumguru
Ik zit net de foto's te bekijken. Ik denk dat als je ze zwart maakt dan zie je ze niet meer?
Er is 1 lak waar ik van weet die echt chroom benadert en dat is Alclad lak, chroom. Maar ook die moet je polijsten na het aanbrengen om te laten glimmen.

Alclad is geen lak: alclad is het geheel van een laag aluminiumfolie die op een staalplaat geperst wordt als roestbescherming. Normaal gesproken wordt onder en bovenop de staalplaat een aluminiumfolie (wel dikker dan huishoudfolie) gelegd, en wordt het geheel onder grote druk samen geperst, zodat het alu-folie de staalplaat beschermd tegen corrosie. Dergelijke staalplaten kun je bijv. bij bedrijven als 'hoogovens' gewoon bestellen.

Cordoba

Forumguru
@B.Stuurder Als ik je link bekijk, is Alclad daar niets meer dan een merknaam, maar heeft het weinig of niets met het materiaal alclad te maken. Als je goud als merknaam gebruikt om zand te verkopen, dan betekent dat nog niet dat je voor 1€/kg goud koopt bij die firma.;) (is maar een verzonnen voorbeeld om duidelijk te maken dat alclad en de betreffende lak niets met elkaar te maken hebben). Ik kende de naam Alclad overigens niet als merk voor een verflijn.

Linkje naar wiki. Kernplaat blijkt dus geen staal, maar alu-legering te zijn, mijn geheugen was dus ook niet helemaal correct.

B.Stuurder

Forumguru
Je zou ze blackchrome kunnen laten spuiten, komt tenminste een beetje in de buurt van Chrome.
Ik denk dat dat die chromeverf niet geschikt is om in weer en wind te gebruiken. Dat is echt voor modelbouw.
Sorry ik loop nog niet zo lang mee en heb al helemaal geen verstand van verf/lak...:)
Het is de enige laklijn die ik ken die metalen echt benaderd. Chroom lijkt ook echt chroom na polijsten, met een 2 componenten blanco glanslak gaat het jaren mee. Het gaat om de laatste laag uiteindelijk, waarbij ik van tevoren niet kan garanderen wat het resultaat is uiteraard.

Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
ik je link bekijk, is Alclad daar niets meer dan een merknaam, maar heeft het weinig of niets met het materiaal alclad te maken. Als je goud als merknaam gebruikt om zand te verkopen, dan betekent dat nog niet dat je voor 1€/kg goud koopt bij die firma.;) (is maar een verzonnen voorbeeld om duidelijk te maken dat alclad en de betreffende lak nie

En ik kende Alclad niet als metaalbehandeling tegen corrosie. Gelukkg kunnen we elke dag van elkaar leren. ;)
Het is echter wel de enige (modelbouw)verf die ik ken die kunststof echt als verchroomd eruit laat zien. Alle andere metallic verven geven een resultaat als het origineel door Milotec wordt geleverd. Misschien dat in de autolakken business wel dergelijke lakken bestaan? Ik lees blackchrome bij de post van @s-line, misschien is dat mooi? :arghh:
Of moet ik dat aan iemand die wel verstand heeft van lakken en verven vragen? :angel:

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
s-line is spuiter van beroep (of iets in die geest) anders misschien via een persoonlijk bericht met @s-line overleggen. Ik kan wel andere methoden om kunststof te verchromen, maar dat zijn ingewikkelde en dure processen, waarbij afhankelijk van de kunststof het effect ook nog in de loop der tijd kan verdwijnen/verminderen (dat komt dan door het metaal geleidelijk wordt opgenomen in de kunststof, waardoor je steeds minder metaal ziet aan de buitenkant), kortom dat zijn geen processen die geschikt zijn voor dit probleem.

B.Stuurder

Forumguru
Ik weet dat @s-line spuiter is. Daarom kan ik ook ten volle het sarcasme in zijn reply bevatten. En het is ook geen verrassing wat dat betreft. Maar daar zit ik niet mee, ik kan het zelfs wel waarderen, omdat ik zelf ook niet vrij er van ben bij tijd en wijle ;):angel:
Wat ik niet wist is dat jij zoveel verstand hebt van metaal @Cordoba, interessant. Ik heb wel basiskennis, maar daar houdt het wel op.
Ik heb eigenlijk nergens diepgaand verstand van als ik er over nadenk, behalve misschien dingen geregeld krijgen op een voor mij voordelige manier. Daar heb ik zelfs mijn beroep van gemaakt :deuk:

Bovenaan Onderaan