Blauwe haai....vlak onder de kust in de vrije natuur!

Rosinfield

† In Memoriam
Mooi verhaal! En anders had ik je ook niet voor een halve zool gehouden hoor. Dan moet je het bij mij wel heel erg bontmaken zoals het doen van abjecte uitspraken. Zoiets als dit zou ik gewoon leuk en aandoenlijk hebben gevonden.

Samen met je zoon de voorpret delen. Dat is wel heel leuk. Dit wordt een auto om nooit te vergeten :thumbsup:

Ook wel super dat je werkgever en de leasemaatschappij meewerken. Was het lastig om afspraken te maken met de leasemaatschappij over de personalisatie?

B.Stuurder

Forumguru
Nee @Superb III combi, alle zaken die ik wil die worden door de dealer uitgevoerd en zijn ook op de offerte vermeld geweest, die door de LM gewoon is goedgekeurd.
De meeste auto's verdwijnen na de looptijd ook naar het buitenland, ze zijn dan door de lease al grotendeels betaald en naast de prijs voor de wagen, krijgen ze ook nog eens BPM terug. Dus ik denk dat het ze geen lor kan schelen, als het maar wordt betaald. Misschien heeft het feit dat het bedrijf waarvoor ik werk een gruwelijke hoeveelheid auto's leased, grotendeels bij deze LM, ook wel invloed, maar ik denk het niet.

Delen van pret is altijd véél leuker. En met de oudste ook, want die heeft straks zijn rijbewijs haha. Al wil ik nog even kijken dan, want het is best een krachtige auto, zelfs als ik hem niet laat tunen. Mocht ik de auto wel laten tunen, dan laat ik hem eerst een slipcursus volgen.

vleier

Forumguru
Gewoon vertrouwen in hebben.
Hij kan het vast wel. En rijden leer je toch pas na de tijd vind ik.

Laatst bewerkt:

vleier

Forumguru
mijn tip. En dit heeft voor mij goed gewerkt.

Wanneer hij dat mooie roze pasje heeft mogen ophalen. Hem laten rijden en dan gewoon een 500 km toeren. beetje in de buurt. Hij leert te rijden zoals het hoort. jij kan hem nog een beetje bijsturen en daarna rijd hij zoals jij het wil.

Leg hem ook alles duidelijk uit en dan leert hij het al heel snel. Laat hem een keer goed hard rijden. Nu kun jij nog invloed uitoefenen. Over 5 jaar niet meer haha.

B.Stuurder

Forumguru
Ok, klinkt redelijk. In combinatie met een kleine aanvulling op de rijopleiding kan hij hopelijk net iets meer dan een ander.

Canon-Eye

Forumguru
In combinatie met een kleine aanvulling op de rijopleiding
Als je hem op zijn 17e het rijbewijs laat halen, dan mag hij tot zijn 18e verjaardag alvast onder (jouw?) toezicht rijden. Aldus eerst een jaartje ervaring opdoen met de basisbediening zodat dit gedeelte goed "geïnternaliseerd" is, daarna zou ik hem inderdaad een anti-slipcursus laten doen (Paul Maaskant, Lelystad of zo).

En oh ja, als je kennissen of familie hebt die hem een dagje mee kunnen nemen in een flink grote vrachtauto, dan is dat ook mooi meegenomen...

vleier

Forumguru
En oh ja, als je kennissen of familie hebt die hem een dagje mee kunnen nemen in een flink grote vrachtauto, dan is dat ook mooi meegenomen...

Dat is ook altijd een goed idee.
Of rijden in zon groot amerikaans bak beest geval (f-150 of F250 formaat)

Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Nee, liever met een echte dikke vrachtwagen mee - om te ervaren wat die chauffeurs (m/v) dagelijks aan stupiditeiten van andere weggebruikers (vooral personenautobestuurders, ook m/v) moeten opvangen.
Primair doel: het besef kweken dat hij zulke stupiditeiten beter achterwege kan laten; tevens wat begrip wekken voor de extra ruimte en tijd die ze nu eenmaal nodig hebben om bepaalde dingen te kunnen doen.

vleier

Forumguru
Dat is een goed punt ja. Die mensen maken soms echt dingen mee.
Kameraad is vrachtwagen chauffeur. Heb laatst een dashcam video gezien. Wat een idioten soms op de weg. De enige mensen die echt uitkijken zijn mensen die de auto zwaar hebben aangepast of de mensen die veel geld hebben neer gelegd voor een auto.

ertromp

Forumguru
:ot:
De enige mensen die echt uitkijken zijn mensen die de auto zwaar hebben aangepast of de mensen die veel geld hebben neer gelegd voor een auto.

Wat een onzin zeg

Excuses voor je topic @B.Stuurder maar dit moest ik echt even als reactie geven

Je zult zien dat wanneer je jongens enig verantwoordingsbesef hebben dat ze ook met een goedkoop 2e handsje echt goed uitkijken.

vleier

Forumguru
:ot:

Wat een onzin zeg

Excuses voor je topic @B.Stuurder maar dit moest ik echt even als reactie geven

Je zult zien dat wanneer je jongens enig verantwoordingsbesef hebben dat ze ook met een goedkoop 2e handsje echt goed uitkijken.

dan corrigeer ik mijzelf. de meeste eigenaren van autos.
Natuurlijk zijn er ook andere mensen die voorzichrig rijden met een 2e hand auto. maar van wat ik zag op die beelden was het wel zo dat de mensen met de aangepaste autos wel meer uitkekem naar de ruimte tussen de vrachtwagens en meer ruimte gaven.
Vaak gaat het juist fout met de mensen die of denken van het is maar een lease auto dus schades zijn niet mijn kosten. De mensen die toch nog even liever langer blijven liggen in bed en daardoor te laat dreigen te komen. En het "kijk mij" type mensen. Die hard rijden. Bumperkleven en dan ook nog boos worden als ze met hun gezicht bij wegmisbruikers op tv komen.

Rosinfield

† In Memoriam
Bij jongeren is in het algemeen gesteld wel een probleem dat hun brein nog niet volgroeid is (het zgn puber brein). Dat brengt het gevaar met zich mee (niet alleen op dit terrein) van overconfidentie en het nemen van te grote risico's. Vele bomen en tegenliggers kunnen hiervan getuigen.

vleier

Forumguru
Bij jongeren is in het algemeen gesteld wel een probleem dat hun brein nog niet volgroeid is (het zgn puber brein). Dat brengt het gevaar met zich mee (niet alleen op dit terrein) van overconfidentie en het nemen van te grote risico's. Vele bomen en tegenliggers kunnen hiervan getuigen.

euhm deze jongen ook. Heb wel een aantal keren met de billetjes trak tegen elkaar gezeten omdat die ene boom. steen of paaltje wel heel dicht bij kwam.
Vooral winter was een leuke tijd.
Geen geld uitgeven voor winderbanden en dan je 500 euro auto helemaal afragge op een weiland of parkeerplaats.

Bovenaan Onderaan