internetboarder
Donateur
Laat maar dan
Maar de meter werkt met een vlotter, dus volume, en geen gewicht????
Het is inderdaad een conventionele vlotter.(uitgaande van een conventioneel vlotter en geen weerstandsmeting)
BC baseert de actieradius op de laatste 50 gereden kilometers.
De actieradius-melding kan inderdaad zelfs tijdens de rit verschillen vertonen die op het eerste gezicht vreemd overkomen, maar bij even nadenken wel verklaarbaar zin op basis van het rijgedrag van het laatste half uur of zo...Dat zou wellicht het een en ander verklaren.
Kinderen vallen qua natuurverschijnsel dan nog eens in een andere categorie: 20%Zo heb ik bv. al vaak gemerkt dat de rijstijl van mijn vrouw structureel een procent of 10 onzuiniger uitpakt dan de mijne.
(Ik heb dit inmiddels aanvaard als een natuurverschijnsel waar je net zoveel aan kunt doen als aan het weer - maar dit geheel terzijde... )
Kijk, dat voordeel heb ik dan weer:Kinderen vallen qua natuurverschijnsel dan nog eens in een andere categorie: 20%
Dan zal hij een afwijking van 15% tussen verbruik volgens BC en werkelijk verbruik ook wel logisch vinden.maar blijkbaar vindt de garagist logisch.
Klopt, maar bij actieradius 5km kreeg ik er net geen 43l in... (volgens mijn verbruik van ca 5,5l kan ik dan nog 127km rijden vooraleer deze volledig leeg is). Lijkt mij wel een zeer ruime marge...Het is toch logisch dat hij minder km's aangeeft?! Stel je voor dat hij heel precies staat afgesteld en door wat voor reden dan ook het net wat tegen valt.. Dan gaan mensen zich beroepen op de fabrikant