Brandstofmeter en actieradius tonen te weinig

Desperado

Forumguru
Tuurlijk moet er geklaagd worden. Het zit erop, er is voor betaald, dus het hoort naar behoren te werken. Maar om daar nu 36 pagina's mee vol te schrijven :fool:
Ga vooral door, ik lees wel en ben ook erg benieuwd of en welke oplossing er gaat komen :lezen:

CDK

Forumguru
@Desperado +1 ik kijk ook nooit naar die BC als de meter in het rood gaat, dan ga ik tanken, meestal gaat er dan 55 liter in wat in mijn geval betekend dat er dan nog zo'n 5 liter in zit :)

turboturbo

Forumguru
Mensen die dit een beetje een onzin / aanstel / mensch-erger-je-niet! topic vinden kunnen ook stoppen met dat steeds te blijven herhalen hier.... ;)

Dan kan het hier weer gaan over de verkeerd weergegeven (resterende) actieradius die sommigen als een vrij hinderlijke (schoonheids)fout ervaren.... :)

En dus niet over of dat terecht is, of niet (dat beoordelen mensen meestal liever voor zichzelf) :lezen:

Laatst bewerkt:

henriz

Forumguru
Ik heb nog nooit op de boordcomputer gelet voor het tanken. Ik kijk altijd naar het metertje en de dagteller en dat werkt perfect.

Heb ik niks aan. Het metertje zit ook fout.
Bij mij lijnt de boordcomputer precies op met de teller: wanneer de teller op 0 staat heb ik een radius van 0 km.

Alleen dan krijg ik 43 liter in de tank. En 7 liter marge vind ik gewoon veel op een tank van 50 liter.

Laatst bewerkt:

Desperado

Forumguru
Mijn opmerking heeft niks met inzin enzovoort te maken. Ik merk op dat ik me niet blind staar op een bc. Als de brandstofmeter ook niet klopt vraag ik me wel af of het nou een mechanische of elektronische fout is. En wat is nou de daadwerkelijke inhoud van de tank en hoeveel daarvan is reserve. En houdt de bc/tankmeter rekening met deze reserve of telt hij dit niet mee in het bereik.....

TedVlemmings

Forumguru
Vandaag 46.06 liter getankt en de onderstaande actieradius behaald. Had de laatste +-60 (deels file) kilometers gereden met 0 actieradius volgens boordcomputer;). Had dus nog wel zeker 60-80 kilometer meer ingezeten, en dat nagaan dat het lampje ging branden bij iets meer dan 800 kilometer op de tank. IMG_20140313_213142.jpg

turboturbo

Forumguru
Dus je hebt nog ruim 200 km gereden nadat het lampje ging branden, en daar had nog wel 60 tot 80km bij gekund voordat de tank echt leeg zou zijn...

Dat is al gauw zo'n 25% oftewel een kwart van de totale actieradius op een 50 L tank.

1/4 vind ik wel een beetje veel als 'reserve'...

blokart

Senior Member
Bij een G7 kan je de het verbruik-actieradius aanpassen van 85 tot 115 % met VCDS dus vermoedelijk ook bij de O3

stradje

Actief lid
Vandaag 46.06 liter getankt en de onderstaande actieradius behaald. Had de laatste +-60 (deels file) kilometers gereden met 0 actieradius volgens boordcomputer;). Had dus nog wel zeker 60-80 kilometer meer ingezeten, en dat nagaan dat het lampje ging branden bij iets meer dan 800 kilometer op de tank. Bekijk bijlage 24441
Het goede nieuws is dat bij jou het verschil tussen het verbruik volgens BC en werkelijk een beetje binnen de perken blijft. ;)

Bovenaan Onderaan