Brandstofmeter en actieradius tonen te weinig

stradje

Actief lid
Bij de eerste tankbeurt van onze nieuwe Citigo was de BC (4,7l/100km) zelfs iets pessimistischer dan de werkelijkheid (4,6l/100km): zie ondertekening. Dus het kan wel nauwkeurig. Ook de aktieradius: gewoon betrouwbaar. En nauwkeurig is simpelweg fijner. Als ik bij Skoda de baas was zou ik toch ff een nieuwe versie van software laten maken. Moet toch niet zo'n heksentoer zijn.

Badnews

Senior Member
Mmm.. nooit eerder zoveel kunnen tanken.
Stond nog 15km te gaan op de teller, en kon ineens ruim 45 liter tanken. Normaal zat ik dan op de 41 tot 42 liter, maar vandaag ging er ineens 3 liter meer in de tank (zonder te pushen).

Geen idee waarom, normaal tank ik rond de 0km te gaan, en dan dus 42liter, vandaag ineens 45.5 liter.

EdK

Forumguru
en met hoeveel Km op de teller nu praat je dan ?
Zou het niet zo kunnen zijn dat de BC zich moet inleren ?

Arnoldotje

Forumguru
Hier ook na bijna 20k km geen enkel teken van inleren. Ook niet na een vervangen vlotter.

Durf het bijna niet meer te zeggen, maar volgens mij is er een probleem gebeurd.

Badnews

Senior Member
ik zit op de 12k ruim, had nu 921km gereden toen ik moest tanken (mooier weer heeft bij mij zeker invloed op het verbruik), 45,61l volgens de bon.

dummy

Lid
Na 801km gereden te hebben, waarvan 15km op actieradius 0, slechts 44,83l kunnen tanken :s
BC gaf 5.2l/100km aan, terwijl dit eigenlijk 5.6 is. De vorige zei de BC 5.3l/100km, en na tanken kwam ik op 5.4 uit.

Ik denk dat ie het noorden kwijt is :tongue:

OctaviaWest

Actief lid
Ik heb de tank volgegooid en heb 692 km gereden, met een gemiddeld verbruik van 5.0 l/100km. BC gaf een actieradius van 130 km aan. 692 + 130 = 822 km, totale actieradius met een volle tank. Aan 5.0 liter per 100km komt dat dus op 41,1 liter... en de tank is leeg. BC gaat er dus van uit dat een volle tank 41,1 liter bevat.

Oogje

Senior Member
Ik heb ruim over de 1000 gehaald met mijn 1.6 DSG. Wel met veel 80 en 100 wegen!
Oef, ik hoop dat ik de 600 km ga halen met een 2.0 TDI. En dan heb ik geen zware rechtervoet. Ik rij simpelweg altijd Vmax + 5, veel rijkswegen. Wel trek ik snel op, bij een verkeerslicht buiten bbk rij ik 80 in z'n 2, en schakel ik direct naar 5.

Remakil

Forumguru
Zo, even voor de klagers hier... het kan wel hoor, met je 1.6 TDI Greenline... :yeehaa:
De truuk? Heel gewoon, rijden tot bc 0 zegt en daarna ben ik ca. 65 km doorgereden...

Tanken doe ik altijd op dezelfde manier, tankpistool er helemaal in, tanken tot hij afslaat. Even laten rusten en dan op een lager tempo 2 liter er bij en dat gaat zonder geklooi, zonder 10x afslaan, zonder moeite en niet door te druppelen...

foto2_zps6f4ebf05.jpg

Badnews

Senior Member
mooi aantal liters..
ps, wat net niet op de foto staat: telefoon verboden bij tankautomaat (evil grin)

Remakil

Forumguru
Komt omdat een dergelijk verbod op bellen geldt, ten tijde van tanken en niet op foto's maken na afloop van tanken... ;)

Joske

Forumguru
trouwens.. moest bellen met je gsm tijdens het tanken werkelijk zo gevaarlijk zijn.. mja, dan waren er echt wel GEEN tankstations meer te vinden in Nederland/België :D

(ik spreek niet over raffinaderijen of plekken waar de benzinedampen zich zouden kunnen ophopen want dan is er wel degelijk uiteraard een risico!)

Badnews

Senior Member
Het is vooral voor de huisvrouw/man (anders discimineer ik) dat ze geen 2 dingen tegelijk kunnen, bellen en tanken.

Al maakt het voor sommige weinig uit
(en zo kan ik ook 50l tanken, geen idee hoeveel in de tank zelf)
mikken_tanken.jpg

Bovenaan Onderaan