Gewoon met een snelheid van 130 tot 140 km/u op de snelweg met ff een sprintje op een geheel leeg stuk naar de 210 km/u op de teller...@Remakil
Dat ga ik ook eens proberen, na de klik langzamer tanken.
Ik ben wel benieuwd hoe jij die 65 km hebt afgelegd; in de Alpen met de caravan en de airco vol aan?
Even een kort berichtje over wat men bij De Waal heeft gedaan. Vlotter is uitgebouwd en getest. Er zou iets fout zijn met de vlotter en daarom is deze vernieuwd. Het is nu even afwachten of dit de oplossing is. Daarover is men ook bij De Waal nog niet helemaal zeker. Als dit niet de oplossing is gaan ze zeker verder kijken. We gaan zien hoe het af gaat lopen, maar gezien de benadering van de dealer heb ik er wel vertrouwen in.
Ik heb het niet uitgeprobeerd, maar heb sterk het idee dat bij m'n O2 (1.6TDI) de tank wel degelijk leeg zal zijn als ik bij de 0 km actieradius uitkom. Dit werd me ook bij aflevering zo uitgelegd.Nou, laat ik het zo zeggen...
Ik heb nog nooit een auto gehad die leeg was bij actieradius 0...
Er zit een reserve van 7 liter in de tank. Die wordt dus niet meegerekend in de resterende kilometers. Het uitgangspunt voor de te rijden kilometers is dus 43 liter.Nou lijkt mij dat wat je hier schetst niet te kloppen.
Je zegt kort na de melding nog een actieradius van 70 km te hebben.
Je tankt vervolgens 40 liter, dus er zit nog 10 liter in de tank.
En met die tien liter haal je dus maar 70 km met een verbruik van 1:17,5?
Hoe ik ook reken, ik krijg het niet kloppend....
Je reserve begint niet als de lamp gaat branden. Dan staat de meter net in het rode gebied. Je reserve begint onderaan het rode gebied...Prachtig, en ga nu eens tanken gelijk nadat je tanklampje gaat branden. Dat is het moment dat je feitelijk in reserve bent gekomen. Alle liters die je nu niet kunt tanken is je reservetank + dan nog een liter of 2 a 3 die niet is opgegeven maar die normaal gesproken wel in je tank past.
Ik vind het overigens onbegrijpelijk dat jij het normaal vindt dat je in een tank waarvan de meter aangeeft dat je nog 0 km te rijden hebt er nog ruim 10%!! van de totale hoeveelheid in de tank aanwezig is.
Voor zover ik kan nagaan wil je dit probleem (net als PON overigens) stelselmatig bagatelliseren. Ik vraag me af welke reden je daarvoor hebt.
Volgens het boekje begint de reserve toch echt zodra je het rode gebied bereikt. Zie pagina 13Je reserve begint niet als de lamp gaat branden. Dan staat de meter net in het rode gebied. Je reserve begint onderaan het rode gebied...
De tankinhoud bedraagt circa 50 liter. Als de brandstofvoorraad het reservegebied
bereikt (de wijzer bereikt het rode gedeelte van de schaal), gaat het controlesymbool branden »