brhahlen
Actief lid
Ook uit de handleiding (pag 220):
Let op
De tankinhoud bedraagt circa 50 liter, waarvan 7 liter reserve.
Let op
De tankinhoud bedraagt circa 50 liter, waarvan 7 liter reserve.
De oplossing voor PON ligt dan voor de hand: wijzig de handleiding zodat er staat:
"Zodra het eind van de brandstofvoorraad volgens de teller is bereikt, wordt de reserve van 7l aangesproken."
Problem solved.
Volgens het boekje begint de reserve toch echt zodra je het rode gebied bereikt. Zie pagina 13
@CharlesTucker
Een ieder die het acceptabel vind dat als het metertje op 0 staat en er dan vrolijk nog 100km mee kan rijden onder het mom van "de reserve wordt aangesproken" heeft de essentie van metertjes en indicaties niet begrepen.
Bij mij is meter op 0 gewoon nul , niks', noppes brandstof.
Wat een vergelijking.... toch niet serieus he ?
Metertjes zijn er om aan te geven hoever je nog kunt gaan. Je krijgt bij het bereiken van het rode bereik de waarschuwing om te gaan tanken. Dat moet gewoon kloppen en het kan niet zo zijn dat je een waarschuwing krijgt die je vervolgens systematisch moet negeren omdat die waarschuwing niet klopt. Je zegt het zelf: je gaat door nadat de meter op 0 staat, dus je negeert de waarschuwing en erkent dat deze niet klopt.
Ik blijf het een vreemde redenatie vinden...
Eerdere motor was een CAYC, de huidige is volgens mij een CLHA. Kan iemand nazien wat het verschil is in inspuitdruk?
Iemand een idee of dit tankprobleem ook speelt bij de Leon, A3 en Golfbroertjes? Dat zou de verklaring omtrent veiligheid namelijk behoorlijk onderuit schoffelen.
Bijzondere discussie waar een groot gehalte doelredenering in zit. Alle recente VAG auto's werken zo dat bij actieradius 0 je in principe door de tankvoorraad heen bent (met misschien nog 1 a 2 liter ultieme reserve).
En bedankt...@Rick Je verhaal klopt helemaal.
Dat zie jij, dat zie ik en anderen ook.
En je hebt erbij die het niet zien.
Niet zien heeft grofweg drie redenen:
- of je bent blind
- of er zit een obstakel tussen de ogen en het te bekijken object/subject
- of je kijkt de verkeerde kant op
Vanzelfsprekend...@Remakil voor jouw redenatie heb ik maar één verklaring en dat is dezelfde als die in Den Haag ook veel wordt toegepast: Struisvogelpolitiek.
Bij een dieselmotor is de kans (let wel, de kans) dat er schade ontstaat wel aanwezig. Dus heeft Skoda er voor gekozen bij benzinemotoren de software e.d. zodanig af te stellen dat je dichter op de totale tankinhoud zit, dan bij de diesel. Omdat Skoda vindt dat de diesels niet zonder brandstof moeten komen te staan, vanwege mogelijke motorschade of schade aan het brandstofsysteem. Klaar...
De handleiding maakt daar overigens geen verschil in:
Bekijk bijlage 25101
12 bladzijden verder staat:
Bekijk bijlage 25100
Zo heeft Skoda het bedoeld en niet anders !
I rest my case.
Mijn inziens terecht dat de brandstofmeter de reserve niet meeneemt. Dus wanneer de brandstofmeter op 0 staat zit er alleen nog de reservebrandstof in.It's not a bug, it's a feature.