Brandstofmeter en actieradius tonen te weinig

henriz

Forumguru
Ik heb geen zin om 44 pagina's door te lezen, dus wellicht is het antwoord al gegeven. Maar wát is nu het serieuze probleem? Zo moeilijk is het toch niet om gewoon tijdig te tanken?
Het is zeker niet moeilijk om tijdig te tanken!
De nieuwe Octavia (diesel) maakt het je zelfs heel erg gemakkelijk om zeer tijdig te tanken. :D
 

VWim

Forumguru
Structureel 7 liter x 20 km te vroeg moeten tanken omdat je tankmeter niet klopt is vervelend.
Dat is namelijk net zo vervelend als een C segment auto met een tank van 43 liter. En dat is nu precies wat ze niet doen, want dat is, komt ie weer, vervelend omdat je actieradius zo klein is.

Een dergelijke kleine tank zie je meestal alleen bij a of soms b segment auto's want daarmee wordt weinig gereden. Een groot deel van de zakelijke bestuurders zit echter op een jaarkilometrage van 45k of hoger.

Voor de gene die het nu nog niet snapt; pech gehad, maar hou op met het bagatelliseren van dit euvel. Laten we het anders stoppen onder de noemer "kennis" daarover staat hier al een uitleg op het forum.
 

Canon-Eye

Forumguru
Als het structureel is, weet je zelf beter dan de auto wanneer je écht "moet" tanken. Dat is inderdaad geen oplossing, maar wel een praktische work-around.

Nu nog de wijsheid toegewenst om het verschil te kennen tussen de dingen die je wél en de dingen die je nou juist níét kan veranderen, alsmede de kracht om die laatste categorie te aanvaarden.
Je bloeddruk zal er dan zeer waarschijnlijk op vooruit gaan... :jaja:
 

henriz

Forumguru
spreukentegel_Verander_wat_je_niet_accepteren_kunt__En_accepteer_wat_je_niet_veranderen_kunt_1381857108_original_1.jpg
 

joslia

Nieuw lid
Daarom ga ik mijn Octavia glbl dit jaar nog verkopen. Met name vanwege het gedreun maar ook de arrogante houding wat betreft brandstofmeter. Helaas kost deze tegeltjes wijsheid mij dus zwaar geld..
 

Stewie

Senior Member
Snap trouwens niet goed wat er mis is aan een 70l tank zoals de passat. Ik doe 1000m per week en zou een grote tank zeer welkom vinden. Moet naar mijn zin veel te veel tanken.
 

TL@

Forumguru
Als een 70l een optie was geweest, had ik die ook zeker genomen. Ik hoop nu dat ik in mijn toekomstige RS gewoon 50l kan tanken wanneer de BC zegt dat er nog 0km in zit zoals ik nu 55l (een enkel keer zelfs al eens 57l) kan tanken wanneer de BC zegt dat er nog 0km in zit.

Ik heb gewoon een hekel aan tanken en met 50.000km per jaar sta je toch veel aan het tankstation.

De Golf IV was ideaal, 55l in de tank en dan nog eens 10l in het overdrukvat, dus een actieradius van 1000km (zelfs met mijn loden rechtervoet)
 

Canon-Eye

Forumguru
De laatste keer dat ik een 70 liter tank in een personenauto had, was een Audi 80D uit 1985 (je weet wel, zo'n vierkante). Ideaal: ik tankte altijd aan de bedrijfspomp op vrijdagochtend. Niet omdat het nodig was, maar omdat het vrijdag was. Bij 1 op 15 à 16 kreeg die echt niet leeg in een week.

Dat zo'n grote tank uit de mode is, heeft mogelijk iets te maken met de bepaling van het rijklaar gewicht (belastingtariefklasse) en/of met het feitelijke gewicht bij de verbruikstest, of zo?
Tsja, eigen schuld dikke bult - goedkoper willen rijden heeft ook een prijs... :)
 

Rick

Senior Member
Snap trouwens niet goed wat er mis is aan een 70l tank zoals de passat. Ik doe 1000m per week en zou een grote tank zeer welkom vinden. Moet naar mijn zin veel te veel tanken.
Ook hier is verbruik/co2 het antwoord: bij de gebruikstest (ece cyclus) moet de tank voor x% (dacht 80) gevuld zijn. Kleinere tank = lager gewicht = lager verbruik.
 

RoelF

Forumguru
Precies, met een 70 liter tank had je geen 14% gereden. Heeft allemaal met regeltjes te maken.
Dat eco gedoe is nu zo belangrijk dat de hele auto er omheen ontworpen worden. Dus ook de 25% uitvoeringen zitten met een eco-brandstoftank.
 

Stewie

Senior Member
14%, 20% of 25% telt allemaal niet in België, daarmee dat ik gewoon een 2.0 TDI besteld heb natuurlijk.

Ze zouden voor de grotere motoren een grotere tank kunnen installeren. Dan is iedereen tevreden.
 
Bovenaan Onderaan