[...] de brandstofpomp staat toch geruime tijd droog te draaien en dat schijnt hij niet fijn te vinden
Maar hoe werkte dat vroeger dan?
Ik kan me nog levendig herinneren dat de declaranten van een collega-expediteur in het Europoortgebied net zo'n standaardkever gebruikten als ik - met een benzinekraan dus - waar door verschillende mensen de hele dag door mee heen en weer werd gereden van het kantoor naar een van de twee aanpalende ferrykaden. Als-tie sputterde, zette je snel die kraan om en werd de 5 liter reserve aangesproken. Als die ook op was, dan werd de 5L jerrycan erin gekieperd en hup, verder met het karwei want er staan chauffeurs te wachten.
Maar ja, als je dat dan niet meldt en ook niet zelf even ermee gaat tanken, dan gaat-ie na een km of 50 wéér sputteren - vaak waren ze dan met z'n vieren erin onderweg naar huis - en dan is hij dus echt leeg.
Zodoende zag ik toch zeker wel eenmaal in de week iemand langs de Europaweg marcheren
richting Gulfpomp (toen nog) met die jerrycan losjes bungelend aan de hand.
Als goede conculega gaf ik ze dan altijd wel een lift - maar wel eerst even net doen of je niks ziet en 100m doorrijden natuurlijk...
Hoe dan ook, dat kevertje is vele tientallen keren drooggelopen, maar ging nooit kapot (op dat onderdeel)!