Brandstofmeter en actieradius tonen te weinig

Frank

Forumguru
Waarbij 1 en 2 enkel afstand zijn, maar zowel 3,4,5 tijd, afstand, gemiddelde snelheid en gemiddeld verbruik meten. Juist?
 

turboturbo

Forumguru
Wat lees ik vandaag op AW (review Golf 7 GTD)......

De enige downside van de GTD (en alle golfjes 7) is de kleine tank welke na 40liter verbruikt te hebben al op 0km rij-afstand gaat staan. Ik heb dan nog 10 liter (dus 160km bij 1:16) over en wil deze graag opmaken. De dealer geeft aan dat het beter voor de gevoelige brandstofpomp is.
 

O3-Rider

Senior Member
Wel trietst dat sommige dealers zulke onzin verspreiden. Gevoelige pomp.....geeft eerder aan dat dat ding dus voor geen meter te vertrouwen is.
 

Altos

Banned
Bij mijn wat oudere BMW's moest er ook niet te lang op het lampje gereden worden omdat de brandstofpomp dan overhit kan raken, en heb dat zelf ook ooit gehad...Misschien zit er daar nog ergens een linkje in het verhaal?
 

Joske

Forumguru
Straffer nog... Rij je een BMW leeg dan moet die naar een garage gesleept worden, weigert om nog gestart te worden.

Althans heb ik zo begrepen van een collega (met een BMW voor alle duidelijkheid ;) )
 

Canon-Eye

Forumguru
Rij je een BMW leeg dan moet die naar een garage gesleept worden
Over BMW's gesproken: ik kan me nog herinneren dat mijn baas in de jaren '80 reuze trots was op zijn nieuwe 735i, terwijl zijn broers in het familiebedrijf allemaal Mercedesrijders waren.
Je kunt je de hilariteit voorstellen toen er bij het boordgereedschap van de BMW een witte overall bleek te zitten...
"Bedoeld voor gebruik bij een lekke band onderweg" heette het - ja ja... :D

Terug on-topic: zo langzamerhand word ik toch wel nieuwsgierig naar de echte reden achter de overmatig grote reservehoeveelheid die thans kennelijk wordt gehanteerd bij meerdere VAG-modellen. Als hier bewust voor gekozen is, dan zou men dat toch moeten kunnen uitleggen?
 

Badnews

Senior Member
Mijn passat heb ik leeggereden (tdi 1.9), mede door het feit dat de brandstof pomp (onder de achterbank) kapot was. Ter plaatsen vervangen en flink doorstarten en alles werkte weer :)
 

turboturbo

Forumguru
word ik toch wel nieuwsgierig naar de echte reden achter de overmatig grote reservehoeveelheid die thans kennelijk wordt gehanteerd bij meerdere VAG-modellen. Als hier bewust voor gekozen is, dan zou men dat toch moeten kunnen uitleggen?
ik ben ook erg benieuwd. Er is kennelijk geen verder nieuws meer bekend gemaakt aan gedupeerden?
 

Desperado

Forumguru
Mijn passat heb ik leeggereden (tdi 1.9), mede door het feit dat de brandstof pomp (onder de achterbank) kapot was. Ter plaatsen vervangen en flink doorstarten en alles werkte weer :)
Ook gehad met de Zafira, tank helemaal leeg. Volgooien en flink doorstarten werkte. Maar het is wel af te raden, de brandstofpomp staat toch geruime tijd droog te draaien en dat schijnt hij niet fijn te vinden.
 

Canon-Eye

Forumguru
[...] de brandstofpomp staat toch geruime tijd droog te draaien en dat schijnt hij niet fijn te vinden
Maar hoe werkte dat vroeger dan?
Ik kan me nog levendig herinneren dat de declaranten van een collega-expediteur in het Europoortgebied net zo'n standaardkever gebruikten als ik - met een benzinekraan dus - waar door verschillende mensen de hele dag door mee heen en weer werd gereden van het kantoor naar een van de twee aanpalende ferrykaden. Als-tie sputterde, zette je snel die kraan om en werd de 5 liter reserve aangesproken. Als die ook op was, dan werd de 5L jerrycan erin gekieperd en hup, verder met het karwei want er staan chauffeurs te wachten.

Maar ja, als je dat dan niet meldt en ook niet zelf even ermee gaat tanken, dan gaat-ie na een km of 50 wéér sputteren - vaak waren ze dan met z'n vieren erin onderweg naar huis - en dan is hij dus echt leeg.
Zodoende zag ik toch zeker wel eenmaal in de week iemand langs de Europaweg marcheren :D richting Gulfpomp (toen nog) met die jerrycan losjes bungelend aan de hand.
Als goede conculega gaf ik ze dan altijd wel een lift - maar wel eerst even net doen of je niks ziet en 100m doorrijden natuurlijk... :pardon:

Hoe dan ook, dat kevertje is vele tientallen keren drooggelopen, maar ging nooit kapot (op dat onderdeel)!
 

serum

Forumguru
Gisteren gaf mijn boordcomputer aan dat ik nog 65km kon rijden. 42,5 liter getankt. Spot-on dus, uitgaande van 5 liter reserver-buffer. (1.6tdi greenline)
 

turboturbo

Forumguru
Spot-on?
Dan had je nog 7,5 liter diesel erin zitten, waarmee je toch wel verder was gekomen dan 65km?
Of, als je 2,5 liter rekent tot 0 km, dan klopt het berekende verbruik niet helemaal.... (65km / 2,5L)
 
Bovenaan Onderaan