Brandstofmeter en actieradius tonen te weinig

Canon-Eye

Forumguru
Gewoon een "tweede dagteller" voor rijtijd, afstand, gemiddeld verbruik sinds laatste reset. Niks bijzonders toch?

Canon-Eye

Forumguru
Heb je weer zoiets... ik wil dat niet - want het komt sporadisch voor dat ik 2x op dezelfde dag tank (lange rit) en dan voer ik die in als één samengevoegde totaalbeurt.

Twee tankbeurten op dezelfde datum betekent namelijk dat het berekenen van het gemiddeld aantal km/dag op de klippen loopt aangezien er dan 0 dagen verstreken zijn (en delen door nul geeft een foutmelding).

Bovendien doe ik de reset handmatig NA het tanken en nadat ik de boel op het bonnetje heb genoteerd. Alstie het zelf gaat doen voordat ik de gegevens heb genoteerd ben ik ook niet geholpen...
OK - dan toch maar geen OIII, dus... :D

Frank

Forumguru
Mijn huidige touran heeft een 1 teller en een 2 teller in de BC. De 1 is laatste trip (reset als je 2 of 4 uur stilstaat), de 2 teller wordt gereset na 100 uur, vrij waardeloos.

Joske

Forumguru
zoiets dan Ed?

Spreadsheet%2Bnightmares.jpg

Rick

Senior Member
Mijn huidige touran heeft een 1 teller en een 2 teller in de BC. De 1 is laatste trip (reset als je 2 of 4 uur stilstaat), de 2 teller wordt gereset na 100 uur, vrij waardeloos.
O3 heeft er dus een derde bij die reset na het tanken. De handmatige "dagteller" bestaat daarnaast ook nog gewoon.

RoelF

Forumguru

De O3 heeft 5 tellers in totaal.

1. Totaal kmstand. Kan je niet aanpassen.
2. Trip in je klokkenwinkel. Handmatig op 0 zetten met een knopje.
3. Laatste rit. Automatisch op 0 na 2 uur stilstaan.
4. Sinds laatste tankbeurt. Automatisch op 0 na tanken.
5. Lange tijd. Reset na zoveel (100?) uur.

Edit: Wat @Rick zegt :)

Canon-Eye

Forumguru
De handmatige "dagteller" bestaat daarnaast ook nog gewoon
OK, kan-ie weer op de longlist.

4. Sinds laatste tankbeurt. Automatisch op 0 na tanken.
5. Lange tijd. Reset na zoveel (100?) uur.
Ik gebruik nr 5 als nummer 4.
Er zit immers nooit meer dan 99u59min aan rijuren tussen twee tankbeuren. Dat die teller dan weer op nul schiet is trouwens wel logisch, gezien het aantal digitale posities...

Bovenaan Onderaan