OctaviaWest
Actief lid
Dat bevestigt alleen maar wat we al wisten/dachten jfk, enkel de diesels hebben het probleem, bij de benzineversies werkt het perfect.
Zal moeilijk gaan met een 50 liter tank...
Pas wel bijna 51 liter getankt (tot de rand, dus inclusief vulpijp)
ja man bofkont.. @Remakil 2 pk meer na JD tjoening, 5 liter meer in de tank bij BC 0 en een top die 15 km/u hoger ligt dan bij mij....
zal het dan toch aan de kleur van de auto liggen?
Dan vraag ik me af, is dat gezond? Zit je dan niet in de knoop met de expansieruimte indien het wat warmer wordt (loopt je tank dan niet over)?
Jawel, maar ik tank ook gewoon tot de 2e klik, niet tot ik de diesel aan het randje van de vultuit zie zoals @MaRco2 beschrijft...Rij jij nietmeer als je getankt hebt dan?
Dus misschien valt dat nog wel mee langs de andere kant (op 50l zou dat een halve liter meer zijn bij 15° temperatuurverschil)...The volume of gasoline expands or contracts 1 percent with each 15-degree temperature change
en naar waar denk je dat die ontluchting van je brandstoftank naar toe gaat?
juist..
je absorptie-koolfiltersysteem.
De klep die deze normaliter "gasstroom" regelt zal pas bij warme motor beginnen pulseren. Bij contact af, staat deze regelklep af.