Ik vul regelmatig bij met de jerrycan. Daarbij maak ik gebruik van de flexibele slurf die is meegeleverd met het 5 ltr tankje. Nooit een probleem gehad.Even semi-off-topic. Hoe kan ik de Octavia via jerrycan bijvullen? Gister toevallig geprobeerd echter wou de slurf er niet in vanwege de beveiliging. Hij paste in theorie wel, echter ging de beveiliging er niet vanaf. Iemand ervaring mee, of zijn daar speciale slurfjes voor?
Die 7 liter speling wordt bewust gehouden voor het koelen van de rondgepompte brandstof. Die kun je ook best oprijden, maar dit brengt een zeker risico met zich mee. Hoe groot dat risico is, daar zouden we wel over kunnen discussieren.
Ach, of je nu 48 liter uit de pomp haalt en 2,5 uit je jerrycan... Blijft 50,5 wat er in je tank gaat...
Ik tank enkel bij de commerciële pompen...@Remakil
Ik bedoelde er eigenlijk iets anders mee..
Als ik het mij nog goed voorheb, tank jij bij je werkgever op "de hof" klopt dat?
Zou het dan niet kunnen dat het debiet dat uit zo een pomp voortkomt in die mate verschilt van een commerciële pomp en jij daardoor "makkelijker" de tank "vol" krijgt getankt zonder gedruppel?
(kan mis zijn hoor, dan hoor ik het wel)
Jep, precies dat. Ik doe dat elke tankbeurt. Scheelt me namelijk één keer tanken per maand zo ongeveer. Nu tank ik namelijk om de 5 werkdagen, en anders zou ik om de vier moeten tanken wat natuurlijk veel minder ideaal is dan elke vrijdag bijvoorbeeld. Alleen als er minder dan 70 actieradius is durf ik de rit op en neer naar Utrecht (circa 180km) niet meer aan, het lampje gaat altijd branden bij een radius van 100km.100 over de 0? Dus eigenlijk -100? +15 is wat ik tot nu toe aan durfde....