Brandstofmeter en actieradius tonen te weinig

EdK

Forumguru
Ach als je een Skoda koopt dan zit er in iedergeval ook een onderhoudsboekje bij waar de onderhouds intervallen in staan en bij de betere Skoda dealers word er door hun nog een kaartje tussen bestuurdersdeur en dashboard geplakt wanneer je weer mag terugkomen !

En dat word in Kilometers of in datum aangegeven....

Ohja voor die boekjes bij Skoda betaal je natuurlijk wel, dus lees ze eens door waar je voor betaald hebt.
En je krijgt in dat onderhoudsboekje ook nog stempels van de dealer, kunt er wel niets mee sparen maar kunt wel aantonen bij verkoop dat je alle beurten hebt gehad....

turboturbo

Forumguru
sidenote: ik kreeg eens geen stempel bij een kleine beurt (verder wel boekje ingevuld), maar dat zou geen gevolgen hebben voor de Mobiliteitsservice, werd me op het hart gedrukt. Er zou niet naar stempels gekeken worden als je opbelde zou in de computer gekeken worden of jouw Skoda aan de voorwaarden voldoet.

blauwkeut

Forumguru
Wut?!?? Op 2500 al een beurt? De mijne staat op 18k en heeft geen garage gezien nog. Ik ga er vanuit dat m'n dashboard vanzelf een melding geeft (al is m'n Toyota dealer dat bij de Avensis ooit vergeten, waardoor de eerste beurt op 50k km kwam).

Normaal zit de eerste beurt toch op 30 a 35k km?
Was zoals @Joske zei was het een klein nazicht. Weet ook niet wat ze precies hebben gedaan, vermoed kijken of er nergens lekken zijn, bandenspanning, ...? Het was geen echt onderhoud in elk geval. Ik heb trouwens in mijn onderhoudsboekje geen plaats voor stempels zoals vroeger. Dealer zal dat wel bijhouden zeker?

wachma

Actief lid
Bij aflevering wagen stond mijn teller op 0 en volgens Bc 0 km nog te rijden, na 4km tankstation in juist geen 53L kunnen tanken. Als reserve opspringt kan ik er ook 42L inkrijgen. tijd om hem wat naar beneden te vcdsen :)

Remakil

Forumguru
Vanmorgen weer getankt, na 937 km en 20 km over het 0-punt heen. Ging 48,7 liter in, dus ik ben dik tevreden over de 03 op dit punt... ;)

lugolux78

Forumguru
Even volle tank met Eco modus gereden. Scheelt aanzienlijk in verbruik. Heb 46 liter getankt. Dus komt nog steeds niet helemaal overeen. Ik denk dat de 900+ km haalbaar moeten zijn.

(2.0TDI O3)

uploadfromtaptalk1409947716340.jpg

Remakil

Forumguru
En nu ?
Ga je dit elke keer dit in dit topic melden ?
Ik zie de toegevoegde waarde niet.

De toegevoegde waarde is, dat men ziet dat het dus wel kan... met de TDi... ;)
Ik zie werkelijk het tankprobleem niet, omdat ik er (kennelijk) geen last van heb. Of omdat ik anders tank dan anderen... dus ik laat hier regelmatig mijn waardes zien, zodat men niet kan zeggen dat het een toevalstreffer was of een keer een afwijking...

En daarbij is het meteen een kickje voor dit topic, zodat men het "probleem" niet vergeet... ;)

blauwkeut

Forumguru
Vorige tankbeurt 750km gereden, een kleine 50km na nul actieradius. Kreeg er dan een 49 liter in. Het grootste probleem is dat je nadat nul gepaseerd is je geen flauw idee hebt hoeveel er nog in de tank zit.

Aan de hand van het gemiddeld verbruik tot nu toe en de bijtankhoeveelheid op de boordcomputer moet ik 750km uit een tank kunnen halen. Nog steeds weinig, maar goed, de tank is niet groter...

blauwkeut

Forumguru
't is nen 2l diesel hè, moet die paardjes toch gebruiken? :D Spritmonitor zegt dat ik op 6,8l/100km zit momenteel. Hoe ze aan die 4,5l komen in de boekjes weet ik niet...

En ja, laat ons zeggen dat het wat dat betreft goed is dat de cruise gelimiteerd is op 160... Op snelwegen durf ik doorrijden als dat kan, doe veel snelwegkilometers o.a. in Frankrijk & Duitsland, da's cruise op en bollen maar...

lugolux78

Forumguru
't is nen 2l diesel hè, moet die paardjes toch gebruiken? :D Spritmonitor zegt dat ik op 6,8l/100km zit momenteel. Hoe ze aan die 4,5l komen in de boekjes weet ik niet...

En ja, laat ons zeggen dat het wat dat betreft goed is dat de cruise gelimiteerd is op 160... Op snelwegen durf ik doorrijden als dat kan, doe veel snelwegkilometers o.a. in Frankrijk & Duitsland, da's cruise op en bollen maar...

Hij wordt zuiniger. Ik zit nu op 15000km en met sport modus toch meestal rond de 5.6l en dus rond de 800km. Een keer weekje eco modus en patsboem 870km...

Tom RS

Forumguru
'

En ja, laat ons zeggen dat het wat dat betreft goed is dat de cruise gelimiteerd is op 160...

Huh, wat bedoel je? Wil je nu zeggen dat je enkel cc kan gebruiken tot 160 km/u? In dat geval heb ik een "fabrieksfoutje" want heb hem tijdens de vakantie vrolijk op 185 staan gehad...

Remakil

Forumguru
Nee, want stél je voor... :D:D:maakmegek::maakmegek::uitlachen::uitlachen:

Ervaring van andere fora leert dat men steeds dezelfde vragen opnieuw stelt ;)
Zo nu en dan denk ik aan een oud(er) topic, vooral ook omdat ik benieuwd ben naar eventuele oplossingsgerichte handelingen. Dus door een dergelijk topic te actualiseren, krijg je meestal weer nieuwe info...

Maar goed, de rest van de wereld uitlachen is natuurlijk wel een prettige bijkomstigheid... ;)

Bovenaan Onderaan