Brandstofmeter en actieradius tonen te weinig

Joske

Forumguru
"Logisch" als ze 5 -7 liter als reserve rekenen.. zit wel in de tank maar de BC houdt er geen rekening mee.

Ze moeten bij Škoda toch wel een verdomd goede reden gehad hebben om dat zo te designen é?

De vraag is alleen, wat was die reden? :)

Oververhitting van de hogedrukpomp? :pieker:
 

lugolux78

Forumguru
Of het is hoe ik "vroeger" de reserve interpreteerde. Je hebt een hoofdtank van X liter en dan x liter extra reserve....

Dan klopt 43l als 0 punt wel...
 

Joske

Forumguru
Neen, je hebt werkelijk "slechts" 1 brandstoftank, die er (volgens de tekeningen die ik al gezien heb) helemaal hetzelfde uitziet. Dus nergens een punt dat lager ligt of iets dergelijks. Heb de tekening hiervan ook wel ergens in dit ondertussen 1093-berichten-tellende topic gezet. ;)
 

lugolux78

Forumguru
I know Joris. Maar ijkpunt is de omslag tussen virtuele hoofdtank en virtuele reservetank. Zou liever actieradius op 50 ijkpunt zien... Snappez-vous?
 

EdK

Forumguru
Nee @lugolux78 daar is de tank bij mij veel te vlug leeg hoor !
Maar de reden ervan is dat de eerste modellen een 60 liter tank hebben en dat is later teruggebracht naar 55 liters.

En doordat ik die 55 liters heb sta ik veel te vlug weer bij het vul station en ook al hierover lopen klagen bij de dealer.
Maar ja zelfde antwoord als bij de doktor, u moet er maar mee leren leven......:deuk:
 

Joske

Forumguru
I know Joris. Maar ijkpunt is de omslag tussen virtuele hoofdtank en virtuele reservetank. Zou liever actieradius op 50 ijkpunt zien... Snappez-vous?
Je te comprends complétement

of toch iets in dien trant :D

moet met VCDS te regelen zijn me dunkt ;)

ohja, de tank:

brandstoftank-benzine-versie-jpg.23152
 

EdK

Forumguru
Haal ring 20 er tussenuit en de vlotter zal lager zitten en dus later zijn reserve aangeven.....

pffff zo simpel..........
 

EdK

Forumguru
@Joske dichtkitten de boel.
en als laatste optie donder een klinker in de tank ( reserve gedeelte )

en als allerlaatste optie maar dan moet je wel met de handen in het haar zitten, leer er mee leven.....
 

Badnews

Senior Member
Nee dus :)
Manuals: 50 liter tank, dus bij melding dus 43 liter kunnen tanken (50-7 liter volgens manual)
Praktijk: bij melding slechts maximaal 40 kunnen tanken, bij 0 liter (100km verder, ongeveer 5 a 6 liter extra verbuikt) krijg je 45 in.

Dus ergens is er 3 liter a 4 liter 'verdwenen', echter geeft bijtankhoeveel wel correcte waardes aan.
Nu roept iedereen gewoon dat je vaker moet tanken, en niet moet zeuren. Ik vind het gewoon irritant. Omdat die tank gewoon al klein is, en ongeveer 10% miswijzing is gewoon veel.
Ik heb een hekel aan tanken, en die tankinhoud is voor mij eigelijk het enigste minpuntje van de hele auto, en dat ie dan in praktijk nog 'minder' lijkt te bevatten.

Het mooie is dat niet iedereen hier schijnbaar last van heeft met de diesels, dus wat is er bij sommige anders dan bij de probleem gevallen. Dus het 'probleem' moet oplosbaar zijn, de vraag is hoe!
Het lijkt of op een software probleem.
 

lugolux78

Forumguru
Je kan een gecorrigeerd verbruik aan de BC meegeven waardoor de tankafname en dus actieradius nauwkeuriger wordt.
Om dit te doen moet je echter zelf van te voren verbruik statistieken bijhouden.

Ik heb dus nu de bijtankhoeveelheid in beeld en als idd 45 ijkpunt is (zoals al eerder genoemd) dan kun je hier de BC op corrigeren.

@ertromp en @Antera weten hier meer details over te vertellen.

Ik irriteer me ook (net als @Badnews) mateloos aan het feit dat je bij 700km eigenlijk 0km nog kan rijden terwij er nog 5 liter in tank is ad gemiddeld verbruik van 17km/l zijnde 85km actieradius.
Nu weet ik het omdat ik het continu bijhou, maar fijn is anders. Bij de Audi was leeg ook echt leeg. Had je actieradius van 0 km dan kon je met gemak 54l tanken (55 liter tank) No brainer dus...(Gemak dient de mens...)
 

ertromp

Forumguru
Inderdaad kun je het verbruik zoals afgegeven in je boordcomputer + of - corrigeren middels stappen van een procent. Je moet dan wel gedurende langere tijd je verbruik ten opzichte van je bereik hebben bijgehouden zodat je weet hoeveel je middels VCDS moet corrigeren maar het is inderdaad mogelijk
 
Bovenaan Onderaan