Brandstofmeter en actieradius tonen te weinig

blauwkeut

Forumguru
Hij wordt zuiniger. Ik zit nu op 15000km en met sport modus toch meestal rond de 5.6l en dus rond de 800km. Een keer weekje eco modus en patsboem 870km...
Mja, ik heb het geluk van een tankkaart te hebben, dus echt druk maak ik me er niet om, maar ik vind het verbruik toch wel stevig, zeker ten opzichte van de fabrieksspecificatie. En ok, ik weet dat dat optimistisch is, dat getal - maar +50% is een serieuze marge... Vraag me af of ie nog veel daalt, zit nu ook aan de 10k km.

Huh, wat bedoel je? Wil je nu zeggen dat je enkel cc kan gebruiken tot 160 km/u? In dat geval heb ik een "fabrieksfoutje" want heb hem tijdens de vakantie vrolijk op 185 staan gehad...
Ik heb ACC - die kan maar tot 160. Gewone CC heeft geen limiet. Heeft met de radar van ACC te maken, het modelletje dat in de Octavia's zit kan niet ver genoeg 'kijken' om veilig te kunnen afremmen bij hogere snelheden.

blauwkeut

Forumguru
Ik gebruik enkel de D-stand :deuk:

Maar je hebt gelijk :D Ik let momenteel inderdaad niet op economisch rijden - dat geef ik eerlijk toe... Met cruise op 160 hikt ie toch tegen de 7,5 à 8 aan per 100...

blauwkeut

Forumguru
Oh, maar ik zit echt niet altijd en overal te planken hoor... Het merendeel van de tijd is het op ACC het spitsverkeer volgen, 70-90 in 6e... Ik heb op dit moment geen alternatieven dan de wagen, anders zou ik dat ook overwegen - ben vroeger jaren met de trein & fiets naar het werk gegaan.

Maar ik ben ook niet de grootste groene geitenwollen sokken-man. Ik probeer de middenweg te volgen...

Stewie

Senior Member
Gemiddeld verbruik van de wagen zit op 5.3l/100km in de eerste 8000km.

Gisteren vergeten te tanken en daardoor de actieradius op 5km gekregen. Ik kon zonder bijduwen 47,5l tanken, de tank is dus wel degelijk bijna leeg dan.

Was een spannend zuinig ritje met nog redelijk wat druk verkeer. Volgens mij kan het nog zuiniger :).

15221535059_82f52504bc.jpg

• Leuk
Waarderingen: CDK

wimpie33

Forumguru
In buitenland moet ik betalen voor mijn diesel. Dus probeer altijd zoveel mogelijk te tanken. Moet toch wel 1000km op tank kunnen rijden . auto is nu 3 weken oud en redt net 900km

Laatst bewerkt:

rtwee

Senior Member
Ik had gisteren nog 10 km over en er ging met drukken welgeteld 39 liter diesel in... zeg het maar. Het idee dat de eerdere batches de flotters anders hebben zitten dan de recente modellen.

Overigens... "ME" is geen bijvoegelijk naamwoord!

TL@

Forumguru
In buitenland moet ik betalen voor mijn diesel. Dus probeer altijd zoveel mogelijk te tanken. Moet toch wel 1000km op tank kunnen rijden . auto is nu 3 weken oud en redt net 900km

Betere werkgever zoeken :deuk:, ik mag in heel Europa tanken (zolang ik maar een Shell, Esso of Avia vind)

Remakil

Forumguru
Gister getankt met nog 60 km te gaan en ik krijg er gewoon 46+ liter in... ?

1.6 TDI GLBL met juiste tankinhoud :tongue:

lugolux78

Forumguru
2.0TDI 150

707 km 45 liter precies.
Ben via VCDS aanpassing bijtankhoeveelheid aan het testen.
Bij 697 sprong deze op 45l dus klopt als n bus, dus.

Actieradius was al bij 40l (!!!) 55km resterend. Door veel stadsverkeer gisteren vandaag actieradius al op 0 nog steeds bij 40l.

De bijtankhoeveelheid gaat in stapjes van 5l en ik heb per oplopend 5l de km stand genoteerd. Blijf ik een aantal weken doen en dan laat ik via de VCDS-gurus verbruik corrigeren in de hoop dat actieradius dan wel synchroon loopt.

Mijn vermoeden is dat 0km actieradius geijkt is op 45l en niet op 50l....

To be continued...

Bovenaan Onderaan