riskitalltowin
Actief lid
Ik begin te merken dat ik niet meer op de meter let. In de week 49.6l getankt... Meter stond al 80km op nul en het lampje brandde al van in Nijmegen denk ik, uiteindelijk ergens rond Antwerpen getankt.
Ik let vrijwel alleen maar op de (analoge) meter - maar dan vooral om te zien of het de moeite loont om te tanken. Want bij mij in de buurt zijn twee verschillende tankstations die een wekelijks actiedag hebben waarop de prijs 3 à 4 cent per liter lager is dan de dagen ervoor en erna.Ik begin te merken dat ik niet meer op de meter let.
is idd superhandig, wél niet vergeten voor het tanken om de gegevens in te geven in spritmonitorhet automatisch resetten daarvan is echt ideaal
Normaal gezien is er een aanpassing die je kan via vcp of vag-com doen die de tellers aanpast naar realistischere waarden. Dat zou voor de diesels een juister beeld geven over de hoeveelheid diesel die je nog hebt. Het is ook enkel het metertje op het dashboard, want als je bijtankhoeveelheid hebt geactiveerd, klopt die waarde wel. De auto weet dus best nog hoeveel er in de tank zit, geeft het alleen niet goed weer.Is dat dan helemaal niet te ijken dat systeem? Heb je een moderne auto, moet je zelf nog zitten letten op de km's voorbij de 0!
Vandaag 1002 km gereden op een tank. Ik kon er 50.5 liter in krijgen.
zoals ik het hier zie zit er geen ontluchting op.. gesloten circuit met een vulhals en een brandstofopvoereenheid met zowel een toevoer als een retour. Volgens mij is dit een volledig gesloten systeem.waarschijnlijk zit de slang van de ontluchting dicht.
yupIs de tank van kunststof dan ??
Als de vervorming te groot wordt kan die blijvend zijn. De meeste kunstoffen hebben een soort geheugen waardoor ze niet meer in hun oorspronkelijke vorm terug kunnen komen.Probleem is in elk geval opgelost halve tank is nu netjes 27 liter kunnen tanken...
ik kan ook niet begrijpen dat een tank door "normaal" gebruik kan vervormen en zeker niet permanent dat een tank iets vacuum trekt en daardoor iets vervormd oke maar na vullen zou deze weer terug in de oorspronkelijke vorm terug moeten gaan.
1 of 2 hersencellen ??De meeste kunstoffen hebben een soort geheugen waardoor ze niet meer in hun oorspronkelijke vorm terug kunnen komen.