AdB
Senior Member
Beste Edwin: klopt dat ik heel bewust zuinig probeer te rijden en de boordcomputer in de gaten houd qua verbruik. Het is echter wel zo dat ik mijn snelheid min of meer aanpas aan de andere weggebruikers, dus niet 100 km/u ga rijden op 130 km snelwegen. Dat zou gevaarlijke situaties kunnen uitlokken. Concreet: vaak zet ik de CC bij 130 km wegen op 120 km/u en op 120 km wegen op 110 km (op de teller en ja ik weet dat de werkelijke snelheid dan minder is). Soms blijf ik ook wel een tijdje hangen achter een vrachtauto en pas mijn snelheid daar op aan. Wat geeft het als ik zonder gejakker 2 minuten later op de plaats van bestemming ben? Maar wat belangrijker is: ik heb weinig last van files en ik vermijd korte ritjes (de motor van mijn auto is pas na zo'n 10 km echt op bedrijfstemperatuur). Voor dat soort korte ritjes pak ik de (benzine)auto van vrouwlief. En dat scheelt! Dit alles neemt niet weg dat ik ook zo af en toe even flink wil 'scheuren' op die lekkere polderwegen die het Zeeuwse landschap doorkruisen. De 2.0 TDI vraagt daar gewoon om!