Car Audio Install Skoda Rapid

Nelis

Lid
Zo zien de panelen en de deuren eruit na 2 dagen stevig doorplakken. Ik heb 3 pakken SC Dempingsmatten gebruikt, plakt goed, weegt veel en verwerkt erg makkelijk, je kunt het gewoon knippen met een schaar, verwarmen is niet nodig, wel goed aandrukken/rollen. Meerdere lagen gebruikt
Foto P1080286 daar heb ik het deur paneel teruggezet om even te kijken of alles past en "fits like a glove", het lijkt nu net of je een kluisdeur dichtdoet, heerlijk nu al

Bijlagen

• P1080281.jpg
    P1080281.jpg
    59,9 KB · Weergaven: 201
  • P1080285.jpg
    P1080285.jpg
    71 KB · Weergaven: 205
  • P1080286.jpg
    P1080286.jpg
    52,3 KB · Weergaven: 192
  • P1080289.jpg
    P1080289.jpg
    73,4 KB · Weergaven: 200
  • P1080290.jpg
    P1080290.jpg
    72,3 KB · Weergaven: 198

Nelis

Lid
Bij de voordeuren kun je het paneeltje waar de raambediening in zit en het alarmindicatie lampje beide simpel losklikken uit het paneel. Voorin waren bij mij fabrieksaf speakers en tweeters gemonteerd. De popnagels voor de bevestiging van de speakers heb ik uit geboord en de fabrieksaf meuk direct in de vuilbak gekieperd. De nieuwe speakers plaats ik waarschijnlijk op 2*15 mm MDF ringen met tussen de deur en de ringen en tussen de ringen en de speakers een laag van dat dempingsmateriaal. Er is denk ik genoeg ruimte in de achterdeuren om de nieuwe speakers zonder MDF te plaatsen maar ik ga voor een goede constructie op de deur, ik weet alleen nog niet precies hoe, slotbouten, slagmoeren ( iemand tips,altijd welkom), er zit ook voldoende ruimte in de deurpanelen om de speakers 3 cm naar binnen te laten komen zonder dat ik de panelen moet gaan verbouwen. Weer een plus voor de Rapid.

Nelis

Lid
De tweeters kunnen met een beetje Dremelwerk waarschijnlijk ook een plekje krijgen in de deurpanelen

Bijlagen

• P1080283.jpg
    P1080283.jpg
    52,1 KB · Weergaven: 121

Nelis

Lid
Dan het volgende, ik heb een goed beeld van wat ik wil en wat ik kan maar ik heb zeker nog vraagtekens, bijvoorbeeld de volgende :

Vandaag ff op het werk die wagen gewassen, nou weet ik wel dat het normaal is dat er water IN je deur terechtkomt, ik heb ook met dempen de afwatergaatjes opengehouden, maar dat het zoveel water zou zijn wist ik niet.

De speakers komen op MDF zoals hierboven beschreven, dus steken niet volledig in de deur, maar ik kan me zo voorstellen dat ondanks dat mijn speakers dit niet echt leuk gaan vinden.

Iemand misschien ervaring met dit euvel?

Nelis

Lid
Dan de volgende,

Ik ga een goede kist bouwen voor in de reservewielruimte nu steekt daar de plek waar normaal gesproken de schroefklem in gaat om je reservewiel op zijn plek te houden P1080297a.jpg
Zou de dealer hier raad mee weten op word het toch een schadeherstel toko?

Nelis

Lid
Ik wil voor onze zoon in de toekomst video/tv in de hoofd steun(en), daar ik binnenkort toch alles voor de audio moet aan leggen, kan ik net zo goed meteen dat meenemen. De hoofdsteunen komen later wel, dan een kwestie van strategisch de kabel vast leggen en als het zover is de handel aansluiten.
Wie advies?

Cordoba

Forumguru
Speakers in de deur is niet bij ieder model identiek: volgens mij zijn er auto's waarbij de speaker aan de goede kant van de 'waterkering' zit, maar zeker als je wat anders gaat monteren past dit niet altijd. Al wel gehoord, van mensen die met behulp van plastic voorkomen dat er water óp de speaker terechtkomt (water dat langs het raam naar beneden loop en tussen rubber en raam doorloopt), en ik heb zelfs gelezen van iemand die een stuk plastic aan de achterkant van de speaker had gemonteerd en dit rondom afgekit aan de achterkant.

Nelis

Lid
Speakers in de deur is niet bij ieder model identiek: volgens mij zijn er auto's waarbij de speaker aan de goede kant van de 'waterkering' zit, maar zeker als je wat anders gaat monteren past dit niet altijd. Al wel gehoord, van mensen die met behulp van plastic voorkomen dat er water óp de speaker terechtkomt (water dat langs het raam naar beneden loop en tussen rubber en raam doorloopt), en ik heb zelfs gelezen van iemand die een stuk plastic aan de achterkant van de speaker had gemonteerd en dit rondom afgekit aan de achterkant.

Cordoba nogmaals bedankt voor de tip over bekledingsgereedschap, het is deze geworden €12,95 bij een automaterialenzaak hier in Den Haag, tevens meteen een spuitbusje Tectyl Amber Wax gehaald omdat er bij het uitboren van de popnagels van de speakerhouder toch wat rotzooi in de deur terecht gekomen is, ff schoonmaken met wat remmenreiniger en opnieuw lekker invetten die handel Trim Removal Set.jpg

Tectyl Amber Spray.png

Cordoba

Forumguru
Duidelijk geen half werk Nelis. Ik ben er destijds bij diverse zaken naar zo'n set aan het zoeken geweest, en Slagers Zoetermeer kon ze voor me bestellen, ondertussen ook al gezien bij webshops, en de set lijkt steeds goedkoper te worden. Er zijn er een paar die je intensief gebruikt, maar voor dat geld kun je niet tobben.

Nelis

Lid
P1080299.jpg
Dit alles voor de nieuwe kofferbakbodem zeg maar en twee frames, 1 voor die bodem en een waar de subkist op komt te staan

Nelis

Lid
P1080303.jpg
En met een beetje passen en meten en wat te veel MDF weggehaald i.v.m. de bank, voilá de nieuwe bodemplaat past nagenoeg perfect.

Als de plaat in een later stadium is bekleed met hopelijk dezelfde stof als de zijkanten, past hij strak.

Excuus voor de donkere foto

Sportline

Senior Member
Kijk mooi werk, ik heb in mijn Fabia combi een dubbele bodem gemaakt met klep. Mijn schoonvader heeft in het vast zittende deel van de bodem zijn speakers ingebouwd, ziet er strak uit!

Nelis

Lid
P1080311.jpg

Hoedenplank houder zit tevens vast met 2 torx boutjes en geklikt, de andere zijde is er een verstopt achter het lichtje

Bovenaan Onderaan