Car Audio Install Skoda Rapid

Cordoba

Forumguru
Stoelbouten hebben een laag aantrekmoment (bij mijn auto iets van 24 Nm), maar zijn wel geborgd met Loctite. Misschien schroefdraad schoonmaken en opnieuw wat Loctite er op, als ie voorlopig kan blijven zitten.

Wat de blindklinknagel/popnagel met schroefdraad betreft: niet echt een duidelijk uitleg kunnen vinden op de site die je hebt gelinkt Nelis, wel wat gevonden over de 'blindklinkbout'. De site geeft behoorlijk goede info, maar rekensommen ontbreken, hoort blijkbaar niet tot de capaciteiten van de makers. Kiezen voor een klinknagel met verzonken kop, heeft namelijk ook invloed op de sterkte en belastbaarheid van de verbinding, ook essentiele info voor sterkte van klinkverbindingen ontbreekt. Bijvoorbeeld waarom gat altijd 0,2 mm groter moet zijn dan de (kleine) diameter van de klinknagel.

Nelis

Lid
Die bouten voor de stoel zaten niet echt vast en ook zonder locktite, als de stoel weer terug gaat gaat er ook wat locktite mee terug

Nelis

Lid
P1080420.jpg

P1080424.jpg

P1080427.jpg

P1080428.jpg

Het wijzigt zich een beetje vanzelf, hier en daar wat bakjes en kapjes loshalen, de desbetreffende schroeven loshalen en de middenconsole kan eruit.

Wederom ELSAwin laat je een hoop zien

Nelis

Lid
P1080429.jpg

Bekleding oplichten om de signaalkabels te leggen

P1080431.jpg

P1080432.jpg

P1080430.jpg

P1080434.jpg

P1080435.jpg

Dat spreekt allemaal voor zichzelf denk ik.

Morgen komt de TNT nog wat spullen brengen zodat ik weer verder kan en ook om de signaalkabels wat beter te beschermen in de knik omhoog onder de bank door.

Nelis

Lid
P1080436.jpg

Zonder Festool komen we ook een heel eind, de cirkel geleider was weer niet voldoende klein en een beetje wankel dus weg met die zooi en zelf wat maken.

P1080437.jpg

Weer een dag op, beetje knutselen beetje spelen met die kleine, boodschappen doen, zoals eerder gezegd
"de tijd, waar blijft de tijd".

Nelis

Lid
De stekkers in de deuren bieden genoeg ruimte om de speakerkabels door te voeren op een nette manier, een accutol en een stanleymes klaren deze klus :D

CDK

Forumguru
ik sta steeds weer perplex als ik je topic lees, ben nog steeds razend benieuwd naar het eindresultaat :)

SUCCES! greetz Corné

ertromp

Forumguru
Super benieuwd naar het eindresultaat! Echt een knap stukje werk om zo je Rapid al aan te pakken.

Jij bent wel Rap(id) met je inbouwen he... :laugh:

Maarre, petje af hoor om zo te werk te gaan, mn vrouw zou gek worden als ze mn wagen zo ver uitelkaar zag liggen, die is gelijk bang dat dat nooooooit meer goed komt hahahaha.

Altijd leuk om te zien hoe dat stap voor stap gemaakt wordt door anderen, weet zelf ook dat het veel tijd kost (Met al die foto`s maken er nog eens bij nog langer)

Keurig bezig hoor!

cvegreen

Forumguru
Ik kijk er ook al naar uit om het eind resultaat te zien. Je zegt dat je 2 linkerhanden hebt, wel zo'n 2 handen en moed gelijk jij hebt wil ik ook wel hoor. Ik zou een nagelnieuwe auto nooit zover mogen uitbouwen van m ijn vrouw hoor. Veel succes met je mega project. RESPECT man.

Nelis

Lid
Beste leden Excuus voor een goede vertraging met een goede reden : Een goede vakantie :tegek:

Mede hierdoor zijn er de nodige foto`s verdwenen :mad:

Ik zal binnenkort nog foto`s plaatsen van de kofferbak en het dashboard, beide niks bijzonders aan te zien maar de sound oeioeioei:thumbsup:.

Met andere woorden dit project is naar mijn mening goed geslaagd, de deur panelen passen perfect met de demping van de deuren en de panelen zelf.

De MDF ringen maken dat de speakers in de deuren goed kunnen spelen en er is genoeg speling om de ruiten te openen en ook tussen de conus en het deurpaneel zit genoeg ruimte om max te spelen.

De kofferbak is goed gelukt alleen omdat de 4 kanaals nogal lang is past hij alleen op het brede stuk van de achterbank wat naar beneden kan hierdoor had ik weinig ruimte om alle kabels netjes weg te werken tussen de bank en de wielkast.

De kofferbakbodem is 8 cm omhoog gekomen, mooi gestoffeerd en als je het niet weet zie je nagenoeg niets, wat ook de bedoeling was.

Kratten bier, boodschappen, kinderwagens, campingbedjes alles wat ooit mee moet, hop zo in die bak.

Mama blij = Papa blij hehehehe
En ik nog denken misschien moet ik de hoedenplank nog aanpassen om de druk van de Subs kwijt te kunnen :banghead:, damn de eerste keer op een verlaten parkeerterrein de handel in stellen en meteen de achteruitkijkspiegel op schoot vinden, lekker hoor :deuk:.

Het enige wat ik nog moet doen is de nummerplaat in de houder vastkitten en wat stof maken op de achterkant van de houder, verder (nog) geen irritant trillende onderdelen zowel binnen als buiten.

Ik heb de ruiten voor en achter laten plakken, voor 70% achter 90%.

RS 6 18" velgen voor de toekomst en dan is het leuk geweest

De meeting ga ik niet halen ivm overwerk in het weekend misschien de volgende keer, wel jammer.

Dit was het voor nu.

Groet Niels en een fijne dag weer

Mooie spullen en een nette inbouw!
Heb zelf een lrx 5.1k met daarop een HSK 165 compo met extra kickbassen.
Als sub heb ik een JL audio w6v2d4.

Dit alles actief aangestuurd op de versterker.

Heb je ondertussen al iets gevonden om je mooie compo te beschermen tegen al dat regenwater?
Je zou namelijk een afdakje kunnen maken boven je speaker van een stuk pvc beplakt met een bitumen matje.
Kijk ook eens naar je speaker ringen. Heb je deze toevallig ook behandeld tegen vocht?
Je zou ze eventueel in de grondverf kunnen zetten en lakken om vocht tegen te gaan.

Bovenaan Onderaan