Chippen 1.2tsi 110pk

Is er eigenlijk al iemand die de 110 pk versie van de Fabia heeft laten chippen ??
Zo ja hoe is de ervaring daarvan en is het verschil groot of klein ??
 

Wouter1

Forumguru
Iemand moet de eerste zijn... Er is genoeg te winnen lijkt mij: van 175Nm naar ca 240 Nm. Al vraag ik me af of het bij een 110pk dsg wel "noodzakelijk" :thinking:is en of je hiervoor de fabrieksgarantie op het spel wil zetten.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Noodzakelijk niet, dat is een auto op zich ook niet. Wel erg prettig. En van op het spel zetten van de garantie kun je lijkt me niet spreken wanneer je een reële risico inschatting maakt. Er van uitgaande dat sprake is van een gerenommeerd tuning bedrijf en een goede verstandhouding met je dealer
 

ElCapitano

Actief lid
Ik ben van plan mijn caravan erachter te knopen, en ik denk dat die 65 nmtjes extra dan wel erg lekker zullen zijn.:D

Voor het dagelijks gebruik zal het misschien niet nodig zijn.
Hoewel de stap van 290nm naar 175 nm misschien wel een beetje wennen zal zijn;):jaja:
 
Ok ok , je wil er dus een caravan achter . Dan is elke extra Nm wel handig ja .
Ik twijfel nog , vandaar ik dit topic goed in de gaten houd . :jaja:
 

MeuSkoda

Actief lid
Misschien beetje offtopic, maar kan ik ergens vinden wat een laatste versie van de software voor mijn auto zou moeten zijn? Heb de dealer gevraagd hiernaar, maar heb het idee dat er niets geüpdatet is...
Wat kan er qua software eigenlijk in de auto allemaal bijgewerkt worden??
 

Spierings

Forumguru
Er hoeft niet altijd geupdate worden, updates zijn er is om problemen in de software op te lossen..

Verwacht er niet veel van


Het is niet zoals je telefoon dat na een update het menu en zo veranderd.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Spierings

Forumguru
Dat zal waarschijnlijk niet in de software zitten, kan me niet voorstellen dat ze er software in zetten waardoor de motor voelbaar slecht loopt.
 

oco1979

Forumguru
altijd benieuwd naar de bevindingen.
extra Nm is altijd welkom,zeker met extra gewicht aan de trekhaak :D.

Vraag eens of ze het vermogen volgens de gaspedaalstand doen of enkel extra bij vollast ?

Dat maak wel een enorm verschil.

Anders zou je altijd volgas moeten rijden om extra pk/Nm te kunnen gebruiken.

Ook te zien hoe deze origineel is ingesteld.

Als je 50 procent intrapt dat deze al vol vermogen heeft.

Sommige tuners passen de gasreactie wat aan.

Geleidelijk is aangenaam,omgekeerd ook al meegemaakt,minste gasreactie trekt die lijk zot,veel te nerveus rijden zo.:tegek:
 

Ridley

Forumguru
Nou daar ben ik dan met mijn eerste ervaring: allereerst goed om de referentie te benoemen ik heb hiervoor een F2 gereden met 1.2 TSI 86pk waar ik een powerbox in had. Hier was ik al heel tevreden over.

Maar nu..... wow, niet te vergelijken met de powerbox, als je 2000 toeren bereikt dan blijft hij echt gaan. Waar je eerst echt het gevoel had dat het motortje met dichtgeknepen strot aan zijn adem moet komen, is daar nu helemaal geen sprake meer van. Tot de honderzestig trekt hij nu echt lekker door. Waar versnelling 5 voorheen geschikt was om in te bollen als hij op snelheid was, kun je in die versnelling nu ook gewoon gas geven en gebeurd er ook echt iets.

Geen GTI, maar gezien de koppeltoename kun je het veel grote jongens wel lastig maken. Ik ben echt heel blij met het resultaat. Ik had in Varsseveld al even met @Der Einser meegereden, maar was alweer vergeten hoe lekker dat voelde.

Na tuning even naar de dealer gereden om verkoper even een rondje mee te laten sturen. Hij was ook enorm verrast door de mogelijkheden van het motortje. Niet te vergelijken met de 110pk versie waar we later nog even in gereden hebben.

Dus het moet toch echt gaan gebeuren @internetboarder
 
Top man . Tja ik volg ooit ook nog wel denk . Maar vind mijn 110 pk in combinatie met DSG7 ook echt niet langzaam . Sneller is altijd beter natuurlijk en leuker .
Heb jij nou ook een 5 bak @Ridley ?
Toch wil ik nog wel is een race houden , denk (hoop) dat het door me dsg best meevalt ..
 
Bovenaan Onderaan