Chippen 1.2tsi 110pk

Spierings

Forumguru
@Beedeewee ik heb de mijne daar ook laten chippen en was €400 kwijt ivm korting, normaal iets van €525. (Geven in bepaalde maanden extra korting)

En bij de geknepen 86 pk versie is het inderdaad een groot verschil, ook kwa top snelheid;)

Zeker een aanrader..

oco1979

Forumguru
Neem aan standaard chip,niet op maat ? gezien halfuurtje gepiept was,is daarvoor niet slecht of minderwaardig

piair1982

Forumguru
Neem aan standaard chip,niet op maat ? gezien halfuurtje gepiept was,is daarvoor niet slecht of minderwaardig
Dat klopt. Ik hoef ook niet tot de max getuned te hebben.
De souplesse en dat er boven de 80 km nog wat gebeurd als je het gaspedaal intrapt is voor mij perfect.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

FNaRK

Actief lid
Heb nu 3 dagen mijn O3 1.2TSi ... erg blij mee.
Wat me wel opvalt is (trek)kracht van de auto. Heb hiervoor 6 maanden een Peugeot 308 gereden (3 cylinder, 1.2 met 130 PK). Die trok als een malle, turbo sprong in bij lage toeren en bleef gaan.
Bij de O3 is het allemaal erg linear, voel turbo eigenlijk nauwelijks, moet stevig in de toeren om een beetje vaart te maken.
Is dit herkenbaar en kan ik er met tuning iets meer pit in krijgen? Of is wellicht de turbo aan te passen (eerder aanroepen?)

Race Eend

Forumguru
Heb nu 3 dagen mijn O3 1.2TSi ... erg blij mee.
Wat me wel opvalt is (trek)kracht van de auto. Heb hiervoor 6 maanden een Peugeot 308 gereden (3 cylinder, 1.2 met 130 PK). Die trok als een malle, turbo sprong in bij lage toeren en bleef gaan.
Bij de O3 is het allemaal erg linear, voel turbo eigenlijk nauwelijks, moet stevig in de toeren om een beetje vaart te maken.
Is dit herkenbaar en kan ik er met tuning iets meer pit in krijgen? Of is wellicht de turbo aan te passen (eerder aanroepen?)

ZEKER! De VAG 1.2 TSI reageert zeer goed op tuning, ook onderuit. Het 'schopje' komt duidelijk weer terug.

FNaRK

Actief lid
da's goed om te horen. Auto voelt nu toch wat "geknepen" aan.
Had stiekem ook vandaag langs willen komen op de tuning-bijeenkomst om wat info te vergaren maar Lochem is voor mij 175 km (en weer terug)
Ik wacht met smart op de volgende bijeenkomst / actie / aanbieding :koffie:

dennisvdl

Nieuw lid
Ik rijd met een skoda octavia III ook met een 1.2 tsi, mag ik vragen hoe jij het rijgeluid ervaart bij het optrekken? Ik vindt dat dit bij mij nogal "blikkerig" klinkt.

Bovenaan Onderaan