Chippen 1.2tsi 110pk

Altos

Banned
@Ridley , ik zal me niet duidelijk verwoord hebben of ik lees verkeerd.
Ik heb een 90pk nu en wordt een 110pk door vagtechniek, volgens mij was de vraag of er al een 110pk (origineel met 6 bak en schijfremmen achter) gechipped was. Denk ik...
 

Spierings

Forumguru
Ben benieuwd @Altos , het zal met name iets doen aan die dip in hoog toerental.

Persoonlijk heb de fabriekssupdate overwegen maar heb ik voor chippen gekozen om dat dit meer doet in laag toeren (daar waar de 110pk software niet super veel verschil maakt).
 

Altos

Banned
Hmmm, ik merkte bij mijn broertjes Citigo dat de "adem" terug was na de fabrieksupdate, kan ik dat hetzelfde zien bij de F3 update van 90 naar 110pk?
Onze Octavia heeft een 105pk tsi, is zwaarder, heeft nu 100.000 gelopen en is prettig vlot, zo zou ik mijn F3 ook willen...zit ik er dan zo langs of is 130+pk gewoon leuker maar niet "nodig"?
Ik kan me er namelijk niet zo veel bij voorstellen.
Voor de 4 Skoda's waren het vooral Bmw 6 cilinders wad ik had, t/m 535i dus de "power" snap en ken ik alleen niet met een turbo.
Wie kan me vertellen wat wijsheid is: de F3 is heerlijk stil, comportabel en redelijk vlot, met 20 pk hoop ik de "adem" terug te krijgen net als de Citigo van @Dollejuin ...is de stap die @Ridley en @Fabi3 genomen hebben dan echt nodig?
 

CDK

Forumguru
@Altos, ik zou zonder twijfel voor de gewone chiptuning gaan ipv de 'fabrieksupdate' Je krijgt er geen racemonster voor terug maar wel een heerlijk soepel en vlot rijdende auto die niet meer geknepen aanvoelt en waarmee je redelijk schakellui kan rijden en zelfs soepel kan versnellen in de hoogste versnelling zonder terug te schakelen :jaja:
 
Dat is juist de vraag . Vooralsnog vind ik mijn110 pk genoeg , maar met 135 pk onder de rechtervoet lijkt me een stuk prettiger rijden . Maar de snelheidsbeleving met 110 of 135 pk , wat is nou het verschil en wat zijn je wensen , daar gast het hier allemaal om .
Ik weet zeker dat ik die 135 pk beter zou vinden , maar is die 110 pk nu zo slecht ? Nee dat vind ik ook weer niet . Tot de 180 trekt ie nu ook lekker door en of dat nou echt veel langzamer gaat ... Geen idee . Denk wel dat je met de 135 pk versie meer en beter op je koppel kan rijden , nu trekt ie door tot in het rood maar dat geeft echt niks extra's , beter schakel ik rond de 5000 toeren al . Maar ja hoe vaak rij of doe je dat ..
 

Ridley

Forumguru
Probleem zit hem volgens mij in het feit dat Corné een van de eerste was die de nieuwe 1.2 TSI liet tunen bij Vagtechniek. Dat samen met een chip op maat heeft natuurlijk even wat programmeer werk gekost.
 

piair1982

Forumguru
Nou ik heb vandaag dus ook bij Vagtechniek de chiptuning laten uitvoeren. Het was in een half uurtje gepiept. Maar wat een verschil! Van 86 pk naar 130 pk. Ik heb het gevoel alsof ik in een brandnieuwe auto rijd. Vaklui daar in Nuenen. Ben er helemaal happy mee.
Wat rijeigenschappen betreft. Vanaf 70 km/h en hoger is het aan te raden. De Fabia wordt er veel soepeler door zoals hier eerder al gemeld is. En de inhaalactie op de 80 km/h wegen gaat veel vlotter. Het is niet meer met samengeknepen billen hopen dat ie het redden gaat. Nee nu is het vlot zonder terugschakelen. Kan eenieder die twijfels heeft dit aanbevelen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan