Chippen 1.2tsi 110pk

Ridley

Forumguru
Hahahaha helemaal niet gezien! Tapatalk raakt niet uitgepraat

Zal eens kijken of ik ze verwijderd krijg

Jack76

Actief lid
Dus je hebt je 110 pk versie laten chippen?
Ik moet zeggen dat ik mijn 110 pk zes bak al best goed van z'n plek vind komen, dus ik geloof het gelijk dat je nu met een grote grijns aan het rijden bent :D

Ridley

Forumguru
Nee, ik heb de 90 pk versie. Ik heb vanmiddag nog even gereden met de 110pk dsg versie van d'r dealer.

Jack76

Actief lid
Oké, ik heb geen ervaring met dsg.
Maar heb m'n testrit gereden in de 90 pk versie en vind die voor een 1.2 ook goed rijden. Wel las ik net in dit topic over het 'hakkelen'.
Ik ervaar dit ook en vroeg me af of dit dus bij de fabia hoort en iemand misschien weet waar dit door komt? Het verbeterde koppel na het chippen is wel erg aantrekkelijk :jaja:

Ridley

Forumguru
Exact dat hakkelen benoem ik als proberen te ademen terwijl je strot dicht wordt geknepen. Dat is nu helemaal weg

Nou ja na 5000 toeren is de adem bij mijn tsitje wel op ja . Eigenlijk moet ik zelf schakelen , maar dan moet ik nog wel even oefenen om dan de snelste tijd te krijgen .
Denk dat die van jou wel lekker door blijft trekken ..

Jack76

Actief lid
Klinkt goed!
Dat 'hakkelen' ervaar ik gelukkig alleen met stationair lopen.
Dan doet ie soms ff een schokje geven alsof er een cilinder geen ontsteking of juiste verbranding heeft zeg maar.
En heeeeel soms als ik terug moet schakelen en gas geef in bijna stationair toeren gebeurt er gewoon ff niks. Dat is idd net alsof hij met strot dicht moet ademen. Er staat net 1600km op dus ga hem nu wat meer op z'n donder geven.

Altos

Banned
Heej @Ridley, dollejuin en ik hebben je volgens mij vanmiddag zien rijden bij jou in de buurt, we waren op weg naar Vagtechniek waar dollejuin zijn Citigo heeft laten upgraden naar de 75pk variant en wat software aanpassingen.
Lees ik nou goed dat jij vandaag ook ben geweest? Gaaf hoor! Veel rijplezier!

Altos

Banned
15:00 jammer dat we je gemist hebben, ik hoop dat je veel plezier hebt van je extra losgekomen paardjes!
Ik ga de mijne binnenkort de 110pk software laten geven door Vagtechniek.

Ridley

Forumguru
Dat is inderdaad jammer, was gezellig geweest

Voor 150 EUR 20 pk extra is ook een goede deal.

Merkt @Dollejuin nu een groot verschil met de originele 60 pk die de Citigo eerst had?

Altos

Banned
Jazeker, alles is wat losser en het motortje heeft geen dipje meer.
Natuurlijk is het geen trap in je rug maar meer een duwtje in de goede richting.
Goede investering dus.

Bovenaan Onderaan