Dit zijn toch twee passages waar ik m'n kanttekening bij wil plaatsen.
De DQ 200 versnellingsbak waar we hier over praten kon ook in de O2 al koppels aan tot 350Nm.
Voor de O3 is er een klein stukje wijziging in software geweest waardoor er in een ietsje hoger toerental naar z'n twee opgeschakeld wordt maar nog steeds niet optimaal.
Zeker zal de software voor je DSG aangepast moeten worden wil je het koppel op de juiste manier overbrengen op je koppelingsset. Ook zal de software aangepast moeten worden om de koppelbegrenzing te verwijderen. Die koppelbegrenzing zal ergens rond de 260-270 Nm liggen.
In een ander topic is ook aangegeven dat personen die hun O3 laten aanpassen en hun auto is voorzien van DSG dat ze "een keertje" terug zouden moeten komen voor die DSG aanpassing die nu nog niet uit te voeren is door JD op een DSG van het MQB platform.
Vreemd verhaal zo aan het worden
Ga je een motorbox toepassen omdat je niet wilt dat de lease maatschappij het e.e.a. Ziet maar wat denk je van de logfiles op je DSG? Stel je krijgt DSG klachten en je garage gaat kijken naar de koppels die er op vrij komen. Dan val je alsnog door de mand.