Mag hier dan vanaf vandaag een vraagteken bij gaan plaatsen?? Ik kan werkelijk niet bevatten dat ze dit risico durven nemen! Ik hoop dat het goed gaat en blijft gaan, maar ik denk dat de klanten t.z.t. als kennis wel aanwezig is om de nieuwe bakken te tunen een oproepje krijgen om alsnog aanpassingen te laten doen en sorry voor mijn kritische noot, maar dit is toch echt de verkeerde volgorde!@Corné de KluijverWat ik ook van belang vind is dat de tuning door een bedrijf gebeurd met een goede reputatie die weten waar ze mee bezig zijn.
@ALIS, ik had geen ander antwoord verwacht, aangezien JD deze bakken nog niet kan aanpassen
Je zegt het zelf al, natte DSG 6 kan veel meer koppel aan als de droge DSG 7 én er waren aanpassingen gedaan om levensduur en driveability te verhogen. De standaard platen kunnen echt wel heel veel hebben met de juiste software, indien versleten kan er altijd nog een kevlar racekoppeling in, maar dat is voor 275 paardjes met de huidige platen absoluut niet nodig hoor!Maar Corné, eerlijk is eerlijk, daarom adviseert iemand die het wel kan doorgaans toch ook snel om het wel te doen ik ken een praktijk voorbeeld .....nooit problemen gehad...... Deze auto had een 275 PK TSI motor en een DSG 6, overigens is daar wel de begrenzer verwijdert, schakelpatroon aangepast en de druk op de koppeling verhoogt.
De DSG 7 (DQ200) dient nog steeds aangepast te worden wil je niet het risico lopen om er heel snel vanaf te zijn, bij motor tuning is dit een must!!!
Een koppeling die niet slipt is overbodig. Dat is hij niet, en dus slijt hij, en dus slijt hij ook meer bij een hoger Koppel, tenzij de DSG heel precies invloed uitoefent op toeren per minuut die het motorblok draait, maar zover gaat het niet lijkt me.Als hij niet slipt, dan slijt hij ook niet.
Een koppeling die niet slipt is overbodig. Dat is hij niet, en dus slijt hij, en dus slijt hij ook meer bij een hoger Koppel, tenzij de DSG heel precies invloed uitoefent op toeren per minuut die het motorblok draait, maar zover gaat het niet lijkt me.