Citigo e IV na private lease: houden of niet?

Voor een LM is het wel interessant lijkt me, ze hoeven de auto niet in te nemen, na te kijken, etc. Scheelt een hoop arbeid en geen risico op verkoop. De prijzen die ze van de handel krijgen liggen immers ook lager dan waar ze voor op de diverse handelsplatformen staan aangeboden. Zou wel chique zijn als dat verschil (voor een aanzienlijk deel) ten gunste komt van de huidige bestuurder.

Daar doelde ik ook een beetje op en je zou het ook en soort van kunnen gunnen aangezien je al aardig wat aan je klant hebt verdient want de afschrijving is allang betaald over het algemeen. Als je net iets boven de handelsprijs gaat zitten maak je alsnog winst en “beloon” je je klant ook nog.

Zal wel mijn positieve geest zijn die zo denkt en weinig bedrijven die zo denken.
 

Berrychello

Forumguru
Hebben jullie SEPP op de Citigo dan? Ik was daar te vroeg mee.
Heb m wel verlengd en daarna hopelijk overnemen. Wil wel een keer een accutest laten doen.

Xander, de leasemaatschappij heeft je het liefst in een nieuwe leaseauto natuurlijk :)
 

EdK

Forumguru
Vermoed zo maar dat de citigo ev een gewild wagentje is op de markt met momenteel weinig concurrentie.
EN ja dan stijgt de prijs uiteraard ook van zo'n karretje.
Zou zo maar kunnen als de ID2 en de varianten op de markt komen dat dan de prijs van de citigo 2e hands ook zal gaan dalen en in jullie ogen redelijkere / eerlijkere prijzen gaan krijgen.. :pieker:
 

Japanese Power

Donateur
Hebben jullie SEPP op de Citigo dan? Ik was daar te vroeg mee.
Yep, ik heb de CitiGo van een PL van een dik jaar over kunnen nemen voor de resterende tijd tegen dezelfde voorwaarden en toen gelijk SEPP aangevraagd. En die Sepp loopt totaal 4 jaar dus als ik evt. een verlenging PL aanvraag kan ik er nog een tijdje langer van profiteren… #stoftotnadenken
 
Vermoed zo maar dat de citigo ev een gewild wagentje is op de markt met momenteel weinig concurrentie.
EN ja dan stijgt de prijs uiteraard ook van zo'n karretje.
Zou zo maar kunnen als de ID2 en de varianten op de markt komen dat dan de prijs van de citigo 2e hands ook zal gaan dalen en in jullie ogen redelijkere / eerlijkere prijzen gaan krijgen.. :pieker:

Er zijn meer leuke kleine EVs op de markt. Denk aan de Opel corsa e en Peugeot 208 e. Deze zijn nu te krijgen voor 15k uit 2020. Heb je wel een stuk meer auto voor je geld.

Maar ik snap niet dat ze de vagling er helemaal uit hebben gehaald. Waarschijnlijk deed deze teveel pijn in de verkopen omdat ze populair zijn. Er zijn nu bijna geen kleine auto’s terwijl niet iedereen een dikke bak wil rijden. Ik heb ook genoeg aan mijn Citigo als woon werkverkeer en dan hebben we de luxe wagen voor dingen met het gezin.
 

EdK

Forumguru
Dat de kleine wagens verdwijnen heeft te maken met dat er door Brussel teveel dingen in behoren te komen ( sos bv )
En hierdoor worden de kleine wagens volgens de fabrieken te duur en vandaar dat de kleinere wagens steeds meer verdwijnen of gaan verdwijnen.

Zijn genoeg artikelen over te lezen in de media !
 
Dat de kleine wagens verdwijnen heeft te maken met dat er door Brussel teveel dingen in behoren te komen ( sos bv )
En hierdoor worden de kleine wagens volgens de fabrieken te duur en vandaar dat de kleinere wagens steeds meer verdwijnen of gaan verdwijnen.

Zijn genoeg artikelen over te lezen in de media !

Sorry hoor wist niet dat je boos werd. Ik lees kennelijk andere dingen.

Maarja dwalen af van het topic.
 
  • Haha
Waarderingen: EdK

JJE

Nieuw lid
Als je een lease auto inlevert, dan wordt er doorgaans een inname controle gedaan door een focwa schade-expert. Bij mijn zakelijke lease werd bijv een deukje gevonden die je alleen met een speciaal kaartje kon zien. Mooi dat die nog even in rekening werd gebracht. Dus ja: alles wordt gecontroleerd. Zie het inleverprotocol van vwpfs. https://www.vwpfs.nl/mediadownloadp...CB*MTczOTczMjE5NS4xLjAuMTczOTczMjE5NS4wLjAuMA..

Die focwa man komt echt niet gratis. Daarna kwam er een mannetje die de auto naar de lm gereden heeft of het gaat op een autotransportwagen. Daarna een opkoper vinden (en afschrijving loopt door). Allemaal kosten die vervallen als ze de auto direct kunnen overschrijven.
 

Japanese Power

Donateur
Zie het inleverprotocol van vwpfs.
Nou nou. Als je dan nog moet bijbetalen heb je het wel bont gemaakt. Ik vind de marges in het protocol best meevallen en heel realistisch.

Toen ik 3 jaar geleden bij PON (die het uitbesteed aan Macadam) m’n Kodiaq na 4 jaar lease liet nakijken kreeg ik de complimenten van de inspecteur.

 
Laatst bewerkt:

JJE

Nieuw lid
Het was bij leaseplan. Was in een deur een mini deukje qua diepte, was met het blote oog maar net te zien als je langs het oppervlak keek. Maar qua hoogte net een mm buiten de norm.. Waarschijnlijk portier van een ander. Andere kleine gebruikssporen vielen ruim binnen de norm. Met eerdere leaseauto’s nooit issues gehad met inleveren, zelfs niet met handafdrukken van zonnebrand in de lak.

Anyhow, het punt was dat er wel degelijk uitgebreid geïnspecteerd wordt door leasemaatschappijen.

Nu ook een klein deukje in een deur, waarschijnlijk een step of fietsje die er tegenaan heeft gezeten. Moet m nog melden als schade.
 

hemi24

Forumguru
Anyhow, het punt was dat er wel degelijk uitgebreid geïnspecteerd wordt door leasemaatschappijen.
Geïnspecteerd wel, want zoals je zelf hebt ervaren: daar kunnen ze geld uit trekken…!
De auto nog een servicebeurt geven stoppen ze bij voorkeur al mee nog vóórdat de auto uit de lease gaat!
 

JJE

Nieuw lid
Inderdaad, servicebeurt kun je wel vergeten. Met een beetje geluk krijg je een apk nog net voor elkaar qua timing.

Lees trouwens op de vwpfs site dat je eventuele winterbanden meekrijgt en in de overnameprijs worden opgenomen.

Verder wordt er geen garantie gegeven, dat maakt financieel ook natuurlijk wat uit. M.a.w. er wordt gerekend met de meeneemprijs.

 

JJE

Nieuw lid
Goeie! Ik heb de brochure er nog even bijgepakt:

Het is belangrijk dat de CITIGOe iV in goede conditie blijft. De CITIGOe
iV wordt daarom standaard
geleverd inclusief zes jaar onderhoud en APK. De speciaal opgeleide ŠKODA
technici zullen de werkzaamheden uitvoeren.
.
De ŠKODA CITIGOe
iV wordt geleverd inclusief:
- 2 jaar volledige fabrieksgarantie
- 8 jaar fabrieksgarantie op de hoogvoltaccu (max. 160.000 km)
- Door ŠKODA geadviseerde onderhoudsinspecties en de wettelijke APK-keuringen voor een
periode van 6 jaar (tot 72 maanden) óf maximaal 90.000 km (hetgeen wat als eerst bereikt
wordt), uit te voeren door een erkende Nederlandse ŠKODA servicepartner naar keuze.
In totaal betreffen het 4 onderhoudsinspecties.
 
Ik ben er niet bekend mee maar die onderhoudsbeurten kosten toch vrij weinig bij een EV. De garantie zou ook niks uit hoeven maken lijkt me want je kent de auto al, je weet wat je overneemt.
 
Bovenaan Onderaan