Let op: indien je de optionele Bluetooth module hebt dan droom je beter nog wat verder van nieuwe firmware :-)
afgezien van die ene man die er toevallig wel plezier in heeft om zich te erdiepen in de wondere wereld van byts&bits.
Goede morgen Maarten,
Er is nog geen update beschikbaar
Klopt het dat de auto van 5-2012 is ?
De auto wordt altijd afgeleverd met de laatst beschikbare update
Wat is reden dat je een update wilt ?
groet ...
Goedemorgen,
Nee dat klopt niet. De auto is van november 2010. Het kenteken is **-NSZ-*.
Ik wil graag de laatste firmware update om het systeem optimaal te laten functioneren. Ik heb inmiddels online gelezen dat er updates beschikbaar zijn die de werking en snelheid verbeteren en tevens spraakondersteuning beschikbaar maken. Op dit moment kan ik mijn Columbus nog niet met de stem besturen. Ook zijn de updates bedoeld om een aantal bugfixes op te lossen.
Wellicht dat de importeur kan vertellen welke update er beschikbaar is?
Met vriendelijke groet,
Maarten
Verzonden met HTC Desire HD
Geachte heer, mevrouw,
Ik ben in het gelukkige bezit van een Skoda Octavia II Élégance Business line van november 2010.
Mijn auto is dan ook uitgerust met een Columbus navigatiesysteem. Nu zou ik graag de meest recente firmware versie geïnstalleerd hebben.
Hiervoor ben ik al bij mijn dealer geweest maar kennelijk is de know how daar niet goed genoeg want men kan mij niet een helder antwoord geven. Om die reden wend ik mij tot u met de vraag of er een mogelijkheid is om de Columbus te updaten zodat ook mijn spraakbesturing van de Columbus werkt, de bugfixes worden opgelost en dat het geheel wat vlotter gaat werken. Daar zijn immers de firmware updates voor.
Hieronder de gegevens van mijn systeem.
3T0035680A
HW-version H60
SW version 2844
Sv SW-Version C-EU_9_242_t505
Map West Europe versie 8
In afwachting van uw antwoord verblijf ik met vriendelijke groet,
Maarten