Op het collega forum eigelijk de vraag gesteld waarop hier al een aantal meningen worden gegeven.
===============================================================
Ik heb dus een Columbus gemonteerd ipv mijn Amundsen.
Qua werking, werkte alles gelijk incl. mijn telefonie.
VCDS gaf een aantal fouten en na gestoei, gereset (accu eraf, toen had ik de 3 knoppen truuk nog niet gelezen
).
Nu nog maar 1 fout in Module 77 maar dat komt omdat de microfoon van de bluetooth unit niet over de Columbus is gewired, blijkt na veel zoek werk .
Hidden menu beschikbaar gemaakt met VCDS zonder firmware upgrade. Ik zit dus nog op de 2724.
Eigen afbeelding bij opstarten, erg leuk.
Maar met al dat gepersonaliseer zit ik ook nog aan mijn eigen poi database te denken.
Echter dat kan alleen maar met units vanaf productie week 23 2011 en ik heb een C revision uit october 2010.
Nou kan je de unit upgraden en dan wordt het virtueel dus een D, maar de een zegt geen probleem. De ander zegt weer wel (Retrofitting RNS 510 on my-GTI.com Forum ). Met VCDS problemen met codering en of uitvallen schermverlichting of bluetooth problemen.
Wat zouden jullie doen ?
=================================================================
Je moet weten dat ik als IT'er hou van updates
![wink2.gif ;) ;)](/forum/styles/skodaforum/xenforo/smilies/wink2.gif)
. Ben al dagen aan het lezen en inmiddels wel zover dat als ik het ga doen dat het 4120 of 3980 moet zijn als firmware upgrade.
Kost wel even wat tijd om uit te vogelen welek versie ik in mijn auto heb zitten want de letter achter het nummer is niet de revision zoals bij de VW.
Ik geef niks om die vrijschakeling maar mij gaat het om de POI's .
Ik kan ook niet upgraden en mijn eigen Kaarten DVD maken POI's er van te voren in. Alhoewel ik daar nog geen goede handleididng van heb gevonden.
Qua PON ervaring zoals iedereen hierboven meldt kan ik alleen maar in mee gaan. Stug, langzaam en van kastje naar de muur. Ik kreeg laatst de tip om gewoon naar het hoofdkantoor van Skoda te schrijven. Pon is importeur met licenties met veel invloed op de dealers.