Ik zal het dievengilde wel niet snappen (gelukkig niet), maar wat heb je eraan om een zwaar beschadigde unit uit een auto te slopen?
Die wordt dan toch onverkoopbaar?
Jaaaaren geleden braken ze ooit in, in mijn toenmalige Golf III. En met grof geweld sloopten ze uit het dashboard de JVC radio eruit en uit de kofferbak de CD-wisselaar. Maar overal vond ik onderdelen en afgebroken stukken van de behuizing van de CD-wisselaar. M.a.w. die unit was gewoon naar de filistijnen. Maar wat heeft dat voor de dief dan nog voor een zin, c.q. waarde voor de heler? Ikke niet snap.
Ook de schade aan de auto was aanzienlijk. Raam kapot, deurbekleding beschadigd, dashboard beschadigd, kofferbakbekleding beschadigd, hoedenplank ontwricht, heel de auto vol met glas en afgebroken onderdelen. Kortom, ik was niet blij.
Maarre, door de populariteit van navigatie gadgets, is het ook populair bij het dievengilde. Zolang er afzetmarkt is, is er vraag/inbraakproductie.
Ik zal wel ouderwetsch zijn, maar zolang ik geen koerier ben of vertegenwoordiger die de hele dag door van hot naar her moet rijden, heb ik absoluut geen behoefte aan een veelkleurige kermis die denkt beter de weg te weten dan ik. :ahum: Ondanks de 50KKm/jaar...