Columbus Columbus gestolen.....

McDeanski

Nieuw lid
Ja hoor.....vanmorgen was het ook bij mij raak. Heb de Octavia Combi Elengance Bussiness net 6 weken en de Columbus is er al uit helaas. Linker achterruit ingeslagen (ook het slot nog gemold zonder resultaat) en geen Columbus meer aanwezig, kabels doorgeknipt......damn :407:

Ik zie nu in hoe simpel je deze unit eruit haalt, kan me goed voorstellen dat deze populair is bij het dieven gilde, binnen 2 minuten ben je klaar en 500 euries rijker ongeveer. Wat zijn precies de mogelijkheden om dit toch beter te beveiligen????

EdK

Forumguru
Goh zijn de heren dievengilde weer terug van vakantie ? Het is een tijdje rustig geweest met meldingen !

Maar klaar ben je er weer mee, en wens je dan ook succes met de afhandeling ervan.

Denk dat de enigste oplossing is om de standaard bevestigings boutjes te vervangen voor 1 tour boutjes ( mits ze bestaan )
Maar alleen is de kans groot dat ze dan je dashboard aan grussellementen slaan !

Bne bang dat de oplossing bij VAG vandaan moet komen door het systeem volledig te intregeren tijdens de bouw van de wagen met een los scherm wat alla volvo uit het dashboard schuift bij gebruik !

___JC___

Forumguru
Ik had het er laatst over met mn dealer en die schijnen nu anti-diefstal schroeven te gebruiken of een popnagel. Tuurlijk zien ze dat pas als ze binnen zijn dus je ruit is dan al gesneuveld. Met een beetje pech wordt je dashboard ook nog gesloopt.

Maar als iedereen dat doet dan moet het toch redelijk snel afgelopen zijn met deze ellende zou je zeggen?

McDeanski

Nieuw lid
Ik heb vanmorgen ook gesproken met de dealer en het schade-herstelbedrijf. Allebei adviseren ze het gebruik van anti-diefstal schroeven of te poppen, het enigste risico wat je dan loopt als ze hem echt heel graag willen hebben dat je dashboard wordt gesloopt, ik denk dat ik die gok maar ga nemen en misschien met stikkers aan de buitenkant kenbaar ga maken dat de Columbus vast zit.........mmmm....

EdK

Forumguru
Ik had het er laatst over met mn dealer en die schijnen nu anti-diefstal schroeven te gebruiken of een popnagel. Tuurlijk zien ze dat pas als ze binnen zijn dus je ruit is dan al gesneuveld. Met een beetje pech wordt je dashboard ook nog gesloopt.

Maar als iedereen dat doet dan moet het toch redelijk snel afgelopen zijn met deze ellende zou je zeggen?

Het vernielen van je dashboard zien de heren dievengilde volgens mij niet als een probleem ! Als de tijd die men er in moet steken maar niet meer word !
En tja Makita en meerdere merken hebben tegenwoordig erg mooie decopeerzaken en slijptollen op litiumaccupack's en dan is die er ook zo weer uit lijkt me !

___JC___

Forumguru
Nu schijnen ze m in 38 seconden eruit te hebben. Met popnagels of antidiefstalschroeven wordt het in ieder geval meer werk en met meer herrie. Dieven zoeken altijd de makkelijkste weg. Als het niet zo makkelijk meer is heb je kans dat ze weer iets anders gaan doen.

Misschien dan toch de kentekens erin graveren. Maar dan kan je m nooit meer meenemen naar een andere auto.

Captain Hook

Forumguru
Ik zal het dievengilde wel niet snappen (gelukkig niet), maar wat heb je eraan om een zwaar beschadigde unit uit een auto te slopen?
Die wordt dan toch onverkoopbaar?:confused:

Jaaaaren geleden braken ze ooit in, in mijn toenmalige Golf III. En met grof geweld sloopten ze uit het dashboard de JVC radio eruit en uit de kofferbak de CD-wisselaar. Maar overal vond ik onderdelen en afgebroken stukken van de behuizing van de CD-wisselaar. M.a.w. die unit was gewoon naar de filistijnen. Maar wat heeft dat voor de dief dan nog voor een zin, c.q. waarde voor de heler? Ikke niet snap. :(

Ook de schade aan de auto was aanzienlijk. Raam kapot, deurbekleding beschadigd, dashboard beschadigd, kofferbakbekleding beschadigd, hoedenplank ontwricht, heel de auto vol met glas en afgebroken onderdelen. Kortom, ik was niet blij. :mad:

Maarre, door de populariteit van navigatie gadgets, is het ook populair bij het dievengilde. Zolang er afzetmarkt is, is er vraag/inbraakproductie.
Ik zal wel ouderwetsch zijn, maar zolang ik geen koerier ben of vertegenwoordiger die de hele dag door van hot naar her moet rijden, heb ik absoluut geen behoefte aan een veelkleurige kermis die denkt beter de weg te weten dan ik. :ahum: Ondanks de 50KKm/jaar...

skodaoctavia2

Actief lid
Ik snap niet dat sommige mensen niet lijken te snappen dat je van andermans spullen af hoort te blijven, (tenminste dat heb ik met mijn opvoeding meegekregen, ) ik zal wel ouderwets zijn denk ik?

Lijkt me echt kl*te om bij je auto aan te komen en je glas is aan diggelen en hebben ze je multimedia speeltje eruit geklaut:1439:

Michel

Forumguru
Nu schijnen ze m in 38 seconden eruit te hebben. Met popnagels of antidiefstalschroeven wordt het in ieder geval meer werk en met meer herrie. Dieven zoeken altijd de makkelijkste weg. Als het niet zo makkelijk meer is heb je kans dat ze weer iets anders gaan doen.

Misschien dan toch de kentekens erin graveren. Maar dan kan je m nooit meer meenemen naar een andere auto.

Als men meer tijd nodig heeft om je Columbus te bemachtigen en ze willen daarbij niet extra risico lopen om gepakt te worden, heb je grote kans dat ze het apparaat alsnog onklaar maken. Ik heb op een forum (ik meen die van Autoweek) gelezen dat het dievengilde al eens uit pure frustratie het scherm kapot hebben gemaakt, waarschijnlijk onder het mom: "Als ik de Columbus niet van jou kan krijgen, dan gun ik hem jou bij deze ook niet". Wat leven we soms toch in een trieste wereld...

Neptukker

Forumguru
Als men meer tijd nodig heeft om je Columbus te bemachtigen en ze willen daarbij niet extra risico lopen om gepakt te worden, heb je grote kans dat ze het apparaat alsnog onklaar maken. Ik heb op een forum (ik meen die van Autoweek) gelezen dat het dievengilde al eens uit pure frustratie het scherm kapot hebben gemaakt, waarschijnlijk onder het mom: "Als ik de Columbus niet van jou kan krijgen, dan gun ik hem jou bij deze ook niet". Wat leven we soms toch in een trieste wereld...

Zoals dit:

*UPDATE* foto werkt nu: (had doorgelinkt naar een foto op een site waar je ingelogd moet zijn om het te kunnen zien)

Bijlagen

• index.jpg
    index.jpg
    96 KB · Weergaven: 86

Ronnie

Forumguru
Zoals dit:

index.php
Hee, collega tukker, iets vergeten?

EdK

Forumguru
Ik snap niet dat sommige mensen niet lijken te snappen dat je van andermans spullen af hoort te blijven, (tenminste dat heb ik met mijn opvoeding meegekregen, ) ik zal wel ouderwets zijn denk ik?

Gog heb ik dan toch een broer(tje) ? Want ik heb dezelfde opvoeding genoten ! :)

Ik zou wel eens de reactie willen zien van die mensen die spullen van ander ongevraagd meenemen en als het hun overkomt !
Maar ben bang dat de wereld dan te klein is !

Het is dat je zonder schade aan je elektronica geen 220V op je frame van de radio kan plaatsen.
Want anders zou ik zeker eens voor eigen rechter gaan spelen !

Ook van mij is eens een motorfiets van 25.000 guldens gestolen en het ongeloof in eerste instantie en later de woede die over je heen komt !
Die is niet uit te leggen , helaas moet je die zelf eerst ondergaan !
En ondanks dat ik van aard een rustig persoon ben, zou ik niet weten als ik iemand betrap of ik ga biljarten met mijn voet en zijn ballen ! Maar ben toch bang dat het zover zou komen, ondanks dat ik dit wel eens tegen gesproken heb !

___JC___

Forumguru

Dat risico is er uiteraard wel. Maar als ze dat een paar keer gehad hebben stoppen ze echt wel met te proberen die dingen te jatten. Ze lopen elke keer wel een risico.

Erg lullig, dat zulke dure apparaten met zulk bruut geweld zomaar uit een auto worden gestolen. Ik weet niet wat ik zou doen, maar goed pissig (understatement!) zou ik me zeker voelen!

Er worden nogal wat Columbussen gestolen. Wat ik me afvraag (komt misschien wat bot over, maar zo is het niet bedoeld!) waarom zie ik niemand een Columbus DVD op het forum aanbieden? Of navigeert iedereen vanaf de DVD (en is deze dus mee-gestolen)?
In het geval dat je een nieuwe Columbus neemt kan ik begrijpen dat je je DVD houdt, maar er zijn er die overstappen naar een ander (minder inbraakgevoelig) systeem. Dat zou de toekomstige Columbus bezitters denk ik wel helpen.

Ik neem zelf geen Columbus hoor. Ik vind 'm te duur en te inbraak gevoelig. Voor mij 'slechts' een Amundsen. Daar heb ik gelukkig nog geen inbraak verhalen over gelezen.. (afkloppen)

In ieder geval sterkte met het afhandelen van alle rompslomp rondom de inbraak!

___JC___

Forumguru
De DVD heb je maar een keer nodig volgens mij, daarna staat alles op de harde schijf. De dealer heeft meestal een DVD en zet de software erop. Ding kost nog EUR 250 volgens mij!

Ik neem zelf geen Columbus hoor. Ik vind 'm te duur en te inbraak gevoelig. Voor mij 'slechts' een Amundsen. Daar heb ik gelukkig nog geen inbraak verhalen over gelezen.. (afkloppen)

Ik vraag me dus af hoe goed inbrekers <evt in het donker> het onderscheid kunnen maken tussen een COLUMBUS een AMUNDSEN en een BOLERO...

Zelfs een Bolero is een mooi geïntegreerd systeem met touch screen en een groot scherm. Als ik inbreker was geweest, dan zou ik ook de BOLERO misschien zelfs nog aanzien voor volwaardig navigatiesysteem!

Groeten, L_en_K_fan

Bovenaan Onderaan