Columbus Columbus gestolen.....

Ik heb stickers op m`n ramen dat er alarm op zit, maar dat heeft ook niet geholpen...

Een alarm is denk ik niet vergelijkbaar met etsen. Ik lees overal dat de dieven binnen een paar seconde je columbus eruit hebben, dus het feit dat er een alarm op zit kan ze niet minder interesseren.

Ik laat nu door de dealer een JVC inbouwen met afneembaar scherm, als ik ooit ga verhuizen naar een huis met garage zal ik wel weer gaan nadenken over een Columbus.

Welke JVC? Die N7000? Heb jij enig idee of je bij die unit ook je gewoon je stuurcontroles kan blijven gebruiken? Die N7000 lijkt mij ook (alvast) een goeie vervanger.

rcFred

Senior Member
Een alarm is denk ik niet vergelijkbaar met etsen. Ik lees overal dat de dieven binnen een paar seconde je columbus eruit hebben, dus het feit dat er een alarm op zit kan ze niet minder interesseren.
Dan vraag ik me dus ook af of die stickers van het etsen nut zullen hebben.

Welke JVC? Die N7000? Heb jij enig idee of je bij die unit ook je gewoon je stuurcontroles kan blijven gebruiken? Die N7000 lijkt mij ook (alvast) een goeie vervanger.
Nee, de NT1 komt erin. Er is voor ongeveer 100,- een module te koop die het mogelijk maakt om de radio met het stuur te bedienen. Er was op dit moment nog geen mogelijkheid om de informatie in de Maxidot te krijgen. Morgenmiddag of avond zou ik de auto kunnen ophalen en kan ik je meer vertellen wat er wel en wat er niet werkt.
Wel weet ik van de dealer dat er bij de N7000 nog een BT module gekocht moet worden om het BT gedeelte werkend te krijgen, de module van het Columbussysteem zou niet werken door andere aansluitingen. Bij de NT1 zit die er standaard al in of bij.

Morgenmiddag of avond zou ik de auto kunnen ophalen en kan ik je meer vertellen wat er wel en wat er niet werkt.

Als je ons op de hoogte zou willen houden van je ervaringen, dan graag! Ik denk dat ik niet de enige ben die wil weten of er een goed diefstalbestendig alternatief is.

Bakkertje

Forumguru

De stuurwielbediening werkt gewoon icm de nx7000, daarvoor is wel een aparte module nodig

EdK

Forumguru
Als je ons op de hoogte zou willen houden van je ervaringen, dan graag! Ik denk dat ik niet de enige ben die wil weten of er een goed diefstalbestendig alternatief is.

Wat betreft de NX 7000 van JVC is er al het één en ander geschreven hier op het forum !
Dus met een Search moet je dat boven water kunnen halen !

rcFred

Senior Member
rcFred, is die nt1 al ingebouwd? En bevalt het? werkende stuurfuncties? Etc...
ben zeer benieuwd!
De NT1 is al ingebouwd ja, maar ik houd het er nog even op dat ik moet wennen aan alles en dat ik nog alles moet uitzoeken....
Tot nu toe werkt de volumeknop nog niet op het stuur, daar zou de dealer achteraan gaan komende week en ik zou er meer over horen. Ontvangst van de radio is slechter geworden, 538 in de Achterhoek is veel ruis tussendoor. Kan ook zijn dat het komt doordat er een nieuwe antennekabel getrokken moest worden.
Qua functionaliteit met mijn Nokia E75 kan ik erg kort zijn, dat werkt niet. Radio is pas een paar maanden te krijgen en de telefoon ook... Hopelijk komt er snel een update.
In het begin had de navigatie een afwijking van 200 meter, dat heb ik verholpen door de gps opnieuw in te leren.
Ik zal zo tijdens een autoritje alles verder bekijken, wordt vervolgd dus.

purk

Senior Member
Gratis? Zou ik wel redelijk vinden.

En doen die er dan ook iets mee?

JA de dealer krijgt hem dan niet gecodeerd en pon/fabriek zal de politie inschakelen en bij de dealer langs gaan, zo komen ze er achter bij wie welke radio/nav in is gebouwd en word de vraag gesteld hoe hij eraan komt.

Alarm heeft soms wel zin...

Ja hoor, vannacht was ik de pineut. Ik hoorde een alarm afgaan en ging toch maar even controleren of het mijn Skoda betrof. Helaas, helaas het was mijn alarm en toen ik bij de auto kwam... oh mijn god! Ze hebben eerst geprobeerd met een blikopener mijn deur open te maken. Dit resulteerde in een gat zo groot als een tennisbal. Toen het niet lukte hebben ze mijn zijraam ingegooid en toen is waarschijnlijk mijn alarm afgegaan. Aangezien ik wakker was, was ik dus snel beneden en hebben ze de Columbus alsmede alle andere bezittingen met rust gelaten.

Maarja wel de schade he? Auto kwijt voor een paar dagen. Eigen risico kwijt en een hoop woede dat sommige mensen die niet willen werken zo aan hun geld proberen te komen.

:407:

Bijlagen

• Gat in deur.JPG
    Gat in deur.JPG
    18,9 KB · Weergaven: 129
  • Raam ingeslagen.JPG
    Raam ingeslagen.JPG
    19,9 KB · Weergaven: 121

___JC___

Forumguru
Onzettend ruk dit weer natuurlijk. Jammer dat niet iedereen van andermans spullen af kan blijven.

Nog even een vraag, heb je stickers erop dat er alarm in zit? Zijn ze daarom met een blikopener aan de gang gegaan denk je? Je zou toch verwachten dat het dievengilde bij voorkeur de Octavia's met alarm overslaan.

breef

Lid
Ja hoor, vannacht was ik de pineut. Ik hoorde een alarm afgaan en ging toch maar even controleren of het mijn Skoda betrof. Helaas, helaas het was mijn alarm en toen ik bij de auto kwam... oh mijn god! Ze hebben eerst geprobeerd met een blikopener mijn deur open te maken. Dit resulteerde in een gat zo groot als een tennisbal. Toen het niet lukte hebben ze mijn zijraam ingegooid en toen is waarschijnlijk mijn alarm afgegaan. Aangezien ik wakker was, was ik dus snel beneden en hebben ze de Columbus alsmede alle andere bezittingen met rust gelaten.

Maarja wel de schade he? Auto kwijt voor een paar dagen. Eigen risico kwijt en een hoop woede dat sommige mensen die niet willen werken zo aan hun geld proberen te komen.

:407:

Wat een chaos!!! Ik hoop niet dat ze terugkomen om de klus af te maken! pffff

Gieliovd

Forumguru
What the hell???

Anders zit er ff een gapend gat in die deur! Wat bezielde die beesten?

Man, man, man..... het moet toch niet erger worden. Het lijkt alsof álle Columbussen worden gestolen. Het is wel bekend bij het gilde dat ze zo gemakkelijk los te maken zijn... Diep triest.

LenK

Forumguru
Dat gat in de deur, het moet niet gekker worden.
Gepaste straf hierbij (???): hand van dader in gat vast maken en dan een rondje door de wijk scheuren (???)

Hoi JC,

Nee er zitten geen stickers op aangezien dit een af-fabriek systeem is en het niet gecertificeerd is. Heb al van achterburen gehoord dat ze iets hebben gezien. Het ging om een donkere man op een fiets die tussen de auto's inliep rond te kijken. Ga het nog wel even doorgeven aan de politie al verwacht ik niet dat ze de flikker pakken...

Bij een achterbuurman die ook een OII heeft hebben ze alleen het raam ingetikt, maar hij is wel alles kwijt omdat hij geen alarm heeft.

Aiii

Lid
Heel triest om te zien. Gisteren nog met mijn broer gesproken (hij wil graag een Seat Altea XL kopen met navigatie (uiteraard probeer ik hem een Yeti aan te smeren)) over de hoeveelheid diefstallen van die inbouwnavigaties, maar hij wilde het nog niet echt geloven.

Denk dat ik jouw foto's maar gebruik om hem te laten inzien dat ie beter een losse TomTom kan nemen.

___JC___

Forumguru
Hoi JC,

Nee er zitten geen stickers op aangezien dit een af-fabriek systeem is en het niet gecertificeerd is. Heb al van achterburen gehoord dat ze iets hebben gezien. Het ging om een donkere man op een fiets die tussen de auto's inliep rond te kijken. Ga het nog wel even doorgeven aan de politie al verwacht ik niet dat ze de flikker pakken...

Bij een achterbuurman die ook een OII heeft hebben ze alleen het raam ingetikt, maar hij is wel alles kwijt omdat hij geen alarm heeft.

Dan helpt het alarm wel iets, maar net ff te laat zegmaar. Ik heb ook een alarm besteld maar niet gecertificeerd dus ik moet op zoek naar stickers denk ik....

Bovenaan Onderaan