Columbus Columbus gestolen.....

nomad

Senior Member
Dit lijkt het werk van de lokale junk, want de profs weten ook wel dat die deuren echt niet open te maken zijn. Het is alleen zo jammer dat de leasemaatschappijen het probleem nog steeds niet onderkennen en met maatregelen komen. Als ze allemaal een vuist maken richting VAG/PON, dan moet er toch wel een echte oplossing uit komen in plaats van dat halfzachte graveren van die frontjes. Net alsof ze daar in het oostblok iets om geven...
 
Klopt... Het kan ze niet eens echt wat schelen. Toen ik de auto bestelde en de leasemaatschappij vroeg waarom ik wilde investeren in een alarm, zeiden ze dat als de boel gestolen zou worden, het gewoon weer vervangen zou worden. Overigens stond er wel in de voorwaarden dat het maximale vergoedingsbedrag 1500 euro zou zijn en volgens mij kost een Columbus (bij de echte dealer besteld) al gauw tegen de 3K.
Ik snap ook echt niet dat ze er niets aan doen. Bij de meneer/mevrouw die de statistieken bewaakt, moet toch wel opvallen dat dit systeem bovenmatig vaak van eigenaar verwisseld...
Anyway... ik heb het systeem nog en vanmiddag gaat hij naar een schadehersteller. Ben benieuwd of ik gewoon een nieuwe deur krijg of dat ze het gat gaan dichtmaken.
 

MarcoO2

Forumguru
ik neem aan een nieuwe deur... kan me haast niet voorstellen dat je zo'n smerig gerafeld gat netjes dicht krijgt... toch?
 

Aiii

Lid
ik neem aan een nieuwe deur... kan me haast niet voorstellen dat je zo'n smerig gerafeld gat netjes dicht krijgt... toch?

Denk ik ook ja. De kosten en effort die ermee gemoeid zijn zo'n gat weer netjes te herstellen zullen nooit opwegen tegen een nieuwe deur lijkt me.
 

LenK

Forumguru
Dat het in het nieuws is geweest, al die diefstallen, zal ook weer de nodige louche figuren op een idee hebben gebracht om ook maar eens op zoek te gaan naar zo'n gemakkelijke buit.
Dit lijkt het werk van de lokale junk, want de profs weten ook wel dat die deuren echt niet open te maken zijn.
Hij heeft daar toch wel wat van af geweten, daarom probeerde ie het op deze "originele" manier.
En de profs maken de deur zonder probleem en zonder schade open.
 

Huyzen

Lid
Dit lijkt het werk van de lokale junk, want de profs weten ook wel dat die deuren echt niet open te maken zijn.

Die deuren zijn volgens mij heel makkelijk open te maken. De eerste keer dat ie bij mij gejat is, hebben ze gewoon het cilinderslot eruit gerukt en konden ze zo de auto ontgrendelen. Het slot lag netjes in de auto en kon weer worden gebruikt. Wel wat blikschade rondom het slot... en natuurlijk een Columbus gejat.
 
Klopt! Net bij de schadehersteller geweest en die zei dat het een nieuwe deur wordt. Hij vertelde me ook dat ik al de derde Skoda Octavia was deze week met een inbraakschade. Gaat lekker jongens!

Ik denk inderdaad dat deze sukkel niet precies wist hoe te handelen. Jammer dat hij zichzelf niet gruwelijk heeft opengehaald aan de vlijmscherpe randen van het gat...
 

Bothje

Heel gewoon lid
Heel triest om te zien. Gisteren nog met mijn broer gesproken (hij wil graag een Seat Altea XL kopen met navigatie (uiteraard probeer ik hem een Yeti aan te smeren)) over de hoeveelheid diefstallen van die inbouwnavigaties, maar hij wilde het nog niet echt geloven.

Denk dat ik jouw foto's maar gebruik om hem te laten inzien dat ie beter een losse TomTom kan nemen.
Want wat zie ik vandaag, de Yeti heeft ook de Columbus.......
 

Bijlagen

  • IMG_3077.jpg
    IMG_3077.jpg
    88,4 KB · Weergaven: 103
  • IMG_3079.jpg
    IMG_3079.jpg
    90,8 KB · Weergaven: 100
  • IMG_3080.jpg
    IMG_3080.jpg
    87,6 KB · Weergaven: 87

marboo

Nieuw lid
Wij hebben als leasemaatschappij enorm veel last van gestolen RNS510/Columbus systemen. Bij een van onze klanten is nu voor de 4e keer zijn systeem gestolen!! Als je bij PON een Passat besteld met RNS510, wordt je verplicht een alarm te monteren. Uiteindelijk adviseren wij na herhaling om een ander systeem te monteren en alarm. Is uiteraard niet zo mooi als af fabriek, maar het scheelt een hoop schade en ellende!
 

Bakkertje

Forumguru
Wij hebben als leasemaatschappij enorm veel last van gestolen RNS510/Columbus systemen. Bij een van onze klanten is nu voor de 4e keer zijn systeem gestolen!! Als je bij PON een Passat besteld met RNS510, wordt je verplicht een alarm te monteren. Uiteindelijk adviseren wij na herhaling om een ander systeem te monteren en alarm. Is uiteraard niet zo mooi als af fabriek, maar het scheelt een hoop schade en ellende!

Sja ik heb mijn leasemaatschappij aangeboden om mee te willen denken in het preventief laten installeren van een alarm. Daar wilde ze niet aan meewerken, want als er 1 gestolen wordt, wordt het toch door de verzekering betaald was het antwoord..
 

Captain Hook

Forumguru
Wij hebben als leasemaatschappij enorm veel last van gestolen RNS510/Columbus systemen.
Maar waarom wordt er dan geen kontakt gezocht met de fabrikant om de basis van het probleem aan te pakken?
Dus niet een aspirientje nemen tegen de hoofdpijn, maar de oorzaak van de hoofdpijn wegnemen?

Waarom wordt de Columbus zoveel gejat? Omdat 'ie zo makkelijk demonteerbaar is en uitwisselbaar. Doe daar wat aan dan!

Maar soms denk je dat een verzekeringsmaatschappij helemaal niet gebaat is bij de minder diefstal. Immers, meer diefstal betekent meer schade, en uiteindelijk verhoging van de premie. En dat betekent een hogere omzet, betere winstmarge... Triest, maar in deze wereld zijn velen gebaat bij het criminele gedrag van anderen. :koffie:
 
Toen ik de auto ging bestellen heb ik direct bij de leasemaatschappij gemeld dat ik er ook een alarm in wilde hebben. Voor hun geen probleem want het systeem werd verdisconteerd in de leaseprijs. Bij mijn dealer hadden ze hun vraagtekens of het wel echt zou helpen. Maar daar denk ik in ieder geval positief over na wat mij is overkomen. Gisteren de auto teruggehad en hij ziet er weer als nieuw uit :D
 

Constant

Erelid
Ik zou zeggen: consumentenboycot. Als mijn systeem (Kenwood) wordt gejat, dan komt er geen vervanger, althans geen inbouw. met vervanging zou ik de fabrikant feitelijk belonen voor de slechte beveiliging. Helaas lees ik keer op keer dat de Columbus gewoon wordt vervangen door een andere Columbus, geen wonder dat een betere antidiefstal preventie bij de fabrikant weinig prioriteit heeft.

Eigenlijk vind ik het diefstal risico (en potentiele overlast) zo groot (ook niet Skoda double dins worden gejat), dat ik mijn systeem overweeg te demonteren, maar helaas ben ik dan ook de carkit kwijt.
 

nomad

Senior Member
Wij hebben als leasemaatschappij enorm veel last van gestolen RNS510/Columbus systemen. Bij een van onze klanten is nu voor de 4e keer zijn systeem gestolen!! Als je bij PON een Passat besteld met RNS510, wordt je verplicht een alarm te monteren. Uiteindelijk adviseren wij na herhaling om een ander systeem te monteren en alarm. Is uiteraard niet zo mooi als af fabriek, maar het scheelt een hoop schade en ellende!
Mag je ook zeggen van welke maatschappij ? Ik heb ook diverse oplossingen aangedragen, maar het enige dat ik hoor is dat het gewoon vervangen wordt omdat het allemaal verzekerd is. Men vergeet voor het gemak dat die torenhoge premies allemaal veroorzaakt worden door dit gedrag en dat de berijders hiervoor opdraaien. Ik heb altijd heel goed voor mijn auto gezorgd en betaal liever wat mee rom hem in een bewaakte parkeergarage te zetten dan op elke straathoek. Door dit soort uitspraken boeit het mij ook steeds minder en ga ik er zelf ook geen cent meer aan uitgeven. Hoe zorg je goed voor je klanten.....
 

nomad

Senior Member
Maar waarom wordt er dan geen kontakt gezocht met de fabrikant om de basis van het probleem aan te pakken?
Dus niet een aspirientje nemen tegen de hoofdpijn, maar de oorzaak van de hoofdpijn wegnemen?

Waarom wordt de Columbus zoveel gejat? Omdat 'ie zo makkelijk demonteerbaar is en uitwisselbaar. Doe daar wat aan dan!

Maar soms denk je dat een verzekeringsmaatschappij helemaal niet gebaat is bij de minder diefstal. Immers, meer diefstal betekent meer schade, en uiteindelijk verhoging van de premie. En dat betekent een hogere omzet, betere winstmarge... Triest, maar in deze wereld zijn velen gebaat bij het criminele gedrag van anderen. :koffie:
Juistem :aangenaam:
 

Mick

Actief lid
Als ik al die verhalen lees over het stelen van de Columbus, vraag ik me af of de Amundsen, ook zo vaak wordt gestolen, of blijft het beperkt tot de betere/uitgebreidere Columbus?

De Greenline heeft alleen maar de Amundsen i.c.m. Businessline, dus de Columbus valt dan al af. Wanneer je echter hier ook al zoveel risico loopt, houdt ik het liever bij mijn Navigon.

Gr Mick
 
Die antidiefstal boutjes zat/zit ik ook aan te denken, maar het gaat niks oplossen, sterker nog het gaat de schade alleen maar groter maken. Wat dat betreft is die Autoweek tester behoorlijk naiëf. Van buitenaf is niet te zien dat die speciale boutjes er in zitten. Dus de dief tikt sowieso een ruit in. Vervolgens komt de dief er na wat gewrik achter dat de 'antidiefstal boutjes' gemonteerd zijn. Nu zijn er volgens mij 2 scenarios mogelijk:

a. De dief gaat als een gek los op het dashboard, richt meer schade aan dan normaal en gaat er uiteindelijk alsnog met de buit vandoor.
b. De dief gaat als een gek los op het dashboard, richt meer schade aan dan normaal, het lukt hem niet om hem vrij te krijgen en uit frustratie richt hij nog meer schade aan. Dat lees je namelijk veel bij inbraken, als het de dief niet lukt kan hij 'niet tegen z'n verlies', het is tenslotte ook niet eerlijk dat hij hem er niet uitkrijgt... en dus wat doe je dan? Juist! krassen in de lak, dashboard nog meer slopen, etc. Zal de eigenaar leren om vals te spelen!
 

___JC___

Forumguru
Eens maar als ALLE Columbus systemen nu met anti-diefstalschroeven vastgezet worden (terugroepactie van VAG) dan hebben ze voortaan bij alle Columbus systemen veel langer nodig om ze eruit te halen. En als iets meer tijd kost loop je meer risico en dat willen dieven niet...

Dit kan alleen opgelost worden met of een aanpassing in het systeem zelf (maar dan geldt het alleen voor de nieuwe systemen) of een aanpassing aan de manier van bevestigen nu. Maar dan wel voor alle systemen en met veel publiciteit.
 

Sand3r

Senior Member
Wat boeien die schroeven nou? Al zijn het antidiefstal schroeven.
Die boor je dan toch zo even uit met een accuboortje?
 
Bovenaan Onderaan