Koenie_d_b
Lid
Ik heb nog een 12v sirene met noodaccu liggen die ca 135 db doet en niet stopt (ca 15 min)... Zit er aan te denken deze in de Het interieur te monteren. Zou dat werken?
Na 3/4 jaar met veel plezier te hebben genoten van mijn Columbus heb ik vandaag ongewenst afscheid moeten nemen hiervan. Steeds gehoopt dat het bij mij niet zou gebeuren, maar ja ze wisten mij te vinden. En hij stond onder de lantaarnpaal, wellicht was dat makkelijker voor ze zodat ze er verlichting bij hadden. Zo'n grote zaklamp valt natuurlijk op! Met dank aan het gilde! Ze hadden het wel netjes gedaan, geen schade behalve dat kleine achter ruitje! Vakmanschap hoor!
Maar wat nu? Afgezien dat nieuw systeem 3500 euro kost en de verzekering maar 2700 wilt vergoeden, ben ik bang dat het over een paar weken weer raak is. Het gilde heeft nu natuurlijk een perfecte navigatie om mijn home adres te vinden en daar weer hun slag te slaan.
Ik overweegt nu maar over te gaan op een Armundsen, is moeilijker te koppelen heb ik begrepen en toch minder interessant dan een Columbus.
Heeft iemand hier ervaring mee?
En zou een alarm helpen? Wellicht zet ik een camera op de parkeerplaats, zodat je nog eens kunt nagenieten hoe het gilde (ongetwijfeld onherkenbaar) hun slag slaan.
Volgende keer toch maar een merk kopen waarbij systemen niet inbraak gevoelig zijn zoals bij volvo, ford, bmw, etc. Gaat zeker mee spelen bij keuze van volgende auto. Maar daar trekken ze zich bij VW en Skoda blijkbaar niks van aan!
Nieuw in doos: Columbus navigatieysteem, geschikt voor Octavia II Facelift en Superb II, vraagprijs € 1.450,-
Da's kul. :regels:Volgens mijn dealer kost Columbus ca 3000,00 euro excl. btw.
Columbus ost toch €1895,-? Zo staat het tenminste in de optieslijst als je de columus achteraf in laat bouwen.