Columbus Columbus gestolen.....

Ik heb nog een 12v sirene met noodaccu liggen die ca 135 db doet en niet stopt (ca 15 min)... Zit er aan te denken deze in de Het interieur te monteren. Zou dat werken?

MarcoO2

Forumguru
Zo, dan heb je een best stuk ijzer in de auto... maar echt praktisch is dat inderdaad ook niet. Ik zie mezelf daar niet mee sjouwen... nog afgezien van de grote kans op beschadigingen in je interieur omdat je overal tegenaan stoot.

pro.jpg

LenK

Forumguru
Belachelijk ding. Behalve groot is het ws ook nog loeizwaar als het van ijzer is.
Paardemiddel.

EdK

Forumguru
haha, dan loop ik liever met me JVC verwijderbaar schermpie te zeulen !
Voor die beugel ben je haast verplicht een SuperB combi aan te schaffen.

Een oplossing om dat tuig buiten de auto te houden kom ik niet. Buiten een alarm zit ik eerder te denken aan computerbeveiligingen zoals een staalkabel verankerd aan het chassis o.i.d., dit zit ook niet in het zicht. Nog eenvoudiger 4 verschillende bevestigingsboutjes torx/inbus kan ook. Als ze eenmaal in de auto zijn dan slopen ze waarschijnlijk toch de boel maar hoe langer ze erin zitten des te groter de kans
om die honkbalknuppel in hun nek te krijgen.

ceesdd

Lid
Diefstal Columbus zoals was te verwachten

Na 3/4 jaar met veel plezier te hebben genoten van mijn Columbus heb ik vandaag ongewenst afscheid moeten nemen hiervan. Steeds gehoopt dat het bij mij niet zou gebeuren, maar ja ze wisten mij te vinden. En hij stond onder de lantaarnpaal, wellicht was dat makkelijker voor ze zodat ze er verlichting bij hadden. Zo'n grote zaklamp valt natuurlijk op! Met dank aan het gilde! Ze hadden het wel netjes gedaan, geen schade behalve dat kleine achter ruitje! Vakmanschap hoor!

Maar wat nu? Afgezien dat nieuw systeem 3500 euro kost en de verzekering maar 2700 wilt vergoeden, ben ik bang dat het over een paar weken weer raak is. Het gilde heeft nu natuurlijk een perfecte navigatie om mijn home adres te vinden en daar weer hun slag te slaan.

Ik overweegt nu maar over te gaan op een Armundsen, is moeilijker te koppelen heb ik begrepen en toch minder interessant dan een Columbus.
Heeft iemand hier ervaring mee?

En zou een alarm helpen? Wellicht zet ik een camera op de parkeerplaats, zodat je nog eens kunt nagenieten hoe het gilde (ongetwijfeld onherkenbaar) hun slag slaan.

Volgende keer toch maar een merk kopen waarbij systemen niet inbraak gevoelig zijn zoals bij volvo, ford, bmw, etc. Gaat zeker mee spelen bij keuze van volgende auto. Maar daar trekken ze zich bij VW en Skoda blijkbaar niks van aan!

Luke

Forumguru
Aj! Dat is erg... :407:
Mag ik vragen waarom dat navigatiesysteem zo inbraakgevoelig is?

Gieliovd

Forumguru
Tragisch weer Cees.. je bent één van de vele.

Check het betreffende topic maar, ook Luke.

Waarom is het zo gevoelig? Er zit geen beveiliging op!

4 boutjes en verkopen!

haggard

Senior Member
Jammer voor je Ceesdd.... Dat is dus de reden waarom ik een cheap-ass Eonon E1053 in mijn Octi heb gezet... Voor het dievengilde minder aantrekkelijk dan een Columbus, maar ik heb bijna hetzelfde plezier ervan...
Check deze link... Klik op autoradios en vervolgens op merkgebonden.

r_d_k

Actief lid
Balen Ceesdd.

Ik had er de pest over in dat de leasemaatschappij geen Columbus toestond, maar mij verplichte een navigatiesysteem met afneembaar front te nemen. Eerlijk gezegd begin ik hun keuze steeds meer te respecteren.

ceesdd

Lid
Wat kost Columpus officieel?

Volgens mijn dealer kost Columbus ca 3000,00 euro excl. btw. Bij goedkopere versies zouden parkeersensoren, bluetooth en temperatuurweergave niet meer werken. Ik vind dit erg duur, volgens mijn gegevens kost origineel nieuwe systeem ergens rond de 2400 euro. Dit bedrag heb ik ook bijverzekerd, dus wil mijn verzekeraar niet meer dan 2400 euro uitbetalen. Moet ik nog zo'n 600 euro op systeem zelf toeleggen! En dan te bedenken dat de kans groot is dat ze over paar weken terug komen! Misscien ook maar eens een nachtje op pad gaan met bivak muts op!

Na 3/4 jaar met veel plezier te hebben genoten van mijn Columbus heb ik vandaag ongewenst afscheid moeten nemen hiervan. Steeds gehoopt dat het bij mij niet zou gebeuren, maar ja ze wisten mij te vinden. En hij stond onder de lantaarnpaal, wellicht was dat makkelijker voor ze zodat ze er verlichting bij hadden. Zo'n grote zaklamp valt natuurlijk op! Met dank aan het gilde! Ze hadden het wel netjes gedaan, geen schade behalve dat kleine achter ruitje! Vakmanschap hoor!

Maar wat nu? Afgezien dat nieuw systeem 3500 euro kost en de verzekering maar 2700 wilt vergoeden, ben ik bang dat het over een paar weken weer raak is. Het gilde heeft nu natuurlijk een perfecte navigatie om mijn home adres te vinden en daar weer hun slag te slaan.

Ik overweegt nu maar over te gaan op een Armundsen, is moeilijker te koppelen heb ik begrepen en toch minder interessant dan een Columbus.
Heeft iemand hier ervaring mee?

En zou een alarm helpen? Wellicht zet ik een camera op de parkeerplaats, zodat je nog eens kunt nagenieten hoe het gilde (ongetwijfeld onherkenbaar) hun slag slaan.

Volgende keer toch maar een merk kopen waarbij systemen niet inbraak gevoelig zijn zoals bij volvo, ford, bmw, etc. Gaat zeker mee spelen bij keuze van volgende auto. Maar daar trekken ze zich bij VW en Skoda blijkbaar niks van aan!

Captain Hook

Forumguru
Volgens mijn dealer kost Columbus ca 3000,00 euro excl. btw.
Da's kul. :regels:
In de meest recente prijslijst (zojuist gekeken) op skoda.nl kost een Columbus, INCLUSIEF BTW, 2000 euro als optie. En dan zit er zelfs nog een BPM bedrag op. Lijkt me sterk dat een naderhand in te bouwen systeem nog eens duizend euro duurder zou zijn.
Dat is dan wel een heel vreemde prijspolitiek van Pon.

ceesdd

Lid
Prijs Columbus

Dat dacht ik ook toen ik de auto kocht, nu blijkt dat dat de meerprijs is bij aanschaf van een nieuwe auto. Er blijken meerder modellen te zijn: een assesoire Columbus van ca 2000 euro en een originele Columbus en die kost 3600 euro!!! Nu schijnt bij de assesoire Columbus functies zoals de functietoestsen op het stuur niet goed te werken en bij de originele wel.
Volgens polis betaald mijn verzekering € 500,--, dus heb ik bij de aanschaf van mijn nieuwe auto vorig jaar € 2200,-- extra bij verzekerd. Na diefstal deze week bleek bovenstaand verhaal en moet ik dus alsnog € 900,00 euro zelf bij betalen!!

Beetje erg onduidelijk van uit de importeur lijkt mij, ik snap er geen barst meer van maar ben wel de dupe! Dus nu maar overgaan op Armundsen systeem, volgens prijslijst Skoda € 700,00, maar origineel nabesteld kost deze € 1900,00. Wie snapt het nog????

Volgens mij is de hele diefstal materie van de Columbus en VW 510 één grote comerciële business waar ook de importeru dagelijks beter van wordt! Wanneer er niet veranderd wordt mijn volgende auto geen Skoda meer (jammer verder een prima auto!)

Columbus ost toch €1895,-? Zo staat het tenminste in de optieslijst als je de columus achteraf in laat bouwen.

Bovenaan Onderaan